דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
30.4°תל אביב
  • 29.8°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 36.1°טבריה
  • 28.4°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / חמאס: "לא יחל מו"מ לעסקת שחרור אסירים עד הפסקה מוחלטת של התוקפנות"

ראש הממשלה נתניהו: ״עזה תהיה מפורזת ובשליטה ביטחונית של ישראל״ | רס״ב יחזקאל עזריה, בן 53, לוחם שיריון בחטיבה 8, נהרג מכטב״ם שהתפוצץ במרחב מרגליות | צה״ל יירט טיל קרקע-אוויר ששוגר מלבנון לעבר מטוס קרב ישראלי

  • פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והשר בני גנץ (צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש90)
    ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והשר בני גנץ (צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש90)
  • פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • משפחות החטופים בעזה מפגינות מול הקריה בתל אביב (צילום: אורן דגן)
    משפחות החטופים בעזה מפגינות מול הקריה בתל אביב (צילום: אורן דגן)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-71 למלחמה: צה״ל התיר הערב (שבת) לפרסם כי רס״ב (מיל׳) יחזקאל עזריה, בן 53, מפתח תקווה, לוחם שיריון בגדוד 129, חטיבה 8. נפל בפעילות מבצעית במרחב מרגליות.

במקביל, תושבים באזור דיווחו על שני יירוטים מעל טבריה והכנרת, לא הופעלה אזעקה. מוקדם יותר זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה"ל תקף בארטילריה את מקור הירי, לאחר שאזעקות הופעלו במרחב קריית שמונה.

רקטות נורו הבוקר לעבר העיר שדרות ולעוטף עזה, לא נגרם נזק. צה"ל פעל בבתי ספר בשכונת רימל בעזה, חיסל 12 מחבלים ועצר מחבלים נוספים. מהבוקר נורו מספר טילי נ"ט לעבר כוחות צה"ל בצפון.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

משפחות החטופים הודיעו שימסרו בשעה 12:00 הצהרה מיוחדת לתקשורת בכיכר החטופים בתל אביב

המפגינים חוסמים את שדרות שאול המלך בתל אביב: "לשחרר את כולם, עכשיו"

דיווח: ראש המוסד ייפגש עם ראש ממשלת קטאר לדון בחידוש המו"מ לשחרור חטופים

ראש המוסד דוד ברנע צפוי להיפגש בימים הקרובים עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן ג'אסם אאל ת'אני כדי לדון בחידוש המשא ומתן לעסקה להשבת החטופים. כך דיווח העיתונאי ברק רביד באתר החדשות האמריקני "אקסיוס".

מאות מוחים קוראים לעסקה להשבת החטופים: "סיימנו להיות נחמדים, מחריפים את הצעדים"

משפחות החטופים בעזה מחריפות את קריאתן לעסקת שחרור מיידית, בעקבות ההודעה הערב (שישי) על התקרית הטרגית בשג'אעיה, שבה הרג כוח צה"ל בשוגג את החטופים יותם חיים, סאמר פואד אל טלאלקה ואלון שמריז. כ-300 המפגינים החלו ללכת לכיוון צומת עזריאלי, במטרה לחסום אותו. מוקדם יותר חסמו המוחים את אחד הנתיבים בדרך מנחם בגין.

צעדת המחאה להשבת החטופים: מרבית המוחים התפזרו

צה"ל מפציץ בשעה זו יעדים בצפון הרצועה

ארדן הקרין על במת האו״ם את יירוט רקטת חמאס שנורתה לכיוון הר הבית

שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן הקרין הלילה על במת האו״ם את יירוט רקטת חמאס שנורתה לכיוון הר הבית ואמר: ״היום קיבלנו הוכחה מוחצת שחמאס הוא דאע"ש: כפי שדאע"ש הרס מסגדים, כך חמאס-דאעש מוכן לפוצץ את אל-אקצא ורבים מכם מוכנים להגן על כך. בושה״.

צבע אדום בנתיב העשרה שבעוטף עזה

אזעקות בגליל העליון

אירן: אדם שהורשע בריגול עבור המוסד הוצא להורג

כלי תקשורת באירן מדווחים על הוצאה להורג של אדם שהורשע "בריגול עבור המוסד".

צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה

דובר צה"ל בערבית ‏קורא לתושבי רצועת עזה להתפנות מבתיהם

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, ‏קרא לתושבי רצועת עזה להתפנות מבתיהם דרך ציר עוקף ממערב לח'אן יונס. בנוסף, הוא הודיע על הפוגה בלחימה למטרות הומניטריות בשכונת תל א-סלטאן שברפיח ב-14:00-10:00.

משפחות החטופים יתכנסו בשעה 12:00 על מנת לדון בהחרפת הצעדים

אזעקות בגליל העליון, חשש לחדירת כלי טיס עוין

האזעקות בצפון: זוהו 2 כלי טייס עוינים במרחב עמק החולה, אחד יורט והשני התרסק

בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס עוין שחצה משטח לבנון לשטח ישראל. כמו כן, זוהה כלי טיס עוין נוסף שחצה משטח לבנון ונפל במרחב מרגליות. צה"ל תוקף בארטילריה בשטח לבנון

צבע אדום בעוטף עזה

שר הביטחון קיים לפני זמן קצר דיון בנושא המאמצים להחזרת החטופים, בדיון השתתפו הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ

שר הביטחון יואב גלנט קיים לפני זמן קצר דיון בנושא המאמצים להחזרת החטופים.

בדיון השתתפו הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר, ראש אמ"ץ אלוף עודד בסיוק, מפקד המאמץ המודיעיני לנושא השו״ן אלוף (מיל׳) ניצן אלון, רח"ט מחקר תת אלוף עמית סער, המזכיר הצבאי לשר הביטחון תת-אלוף גיא מרקיזנו, ראש מטה שר הביטחון שחר כץ ויועץ שר הביטחון לנושא השו"ן אלוף משנה (מיל') ליאור לוטן.

הרג שלושת החטופים: מתחקיר ראשוני עולה שהשלושה נורו למרות שלא היו חמושים והחזיקו דגל לבן

בתחקיר ראשוני שנערך בצה"ל עם כוחות שפועלים בשג'אעיה בימים האחרונים, עלה כי הכוח שהרג את החטופים פעל בניגוד להוראות הפתיחה באש.
לפי התחקיר, צלף בכוח שהיה בתוך מבנה זיהה את השלושה אתמול סמוך לשעה 10:00, באור יום ובראות טובה, כחשודים וירה לעברם אש מדויקת, למרות שלא היו חמושים, צעדו ללא חולצות, ואחד מהם אף החזיק דגל לבן. 
עוד עלה כי החטופים עמדו מחוץ לבניין שעל קירותיו היה כתוב "SOS" ו"הצילו", שנמצא עשרות מטרים מהמבנה שבו היה הכוח. צה"ל חשד שהבניין ממולכד. לוחם ירה לעברם, שניים נהרגים מייד ואחד שב למבנה פצוע.
בהמשך, צעקת "הצילו" נשמעת בעברית, המג"ד אומר פקודת "חדל", אולם תוך דקות, לאחר שהדמות השלישית יוצאת מהמבנה, התבצע ירי נוסף לעבר הדמות והוא נהרג. בשני המקרים, בוצע הירי בניגוד להוראות הפתיחה באש. רק לאחר מכן, התברר כי מדובר בשלושת החטופים.
לדברי קצין בכיר בצה"ל שצוטט ב-YNET, "מדובר בטרגדיה נוראית לכולם, וכחוט השערה היינו בין הצלחה גדולה לאירוע הקשה שנגרם. מדובר בתרחיש מאוד מורכב ללוחמים, כמעט בלתי אפשרי. אני לא חושב שיש פה תקלה ערכית ואנו לא פועלים בצורה שיפוטית כלפי אותם לוחמים, רק לומדים ומהר מהאירוע ודואגים ליישם את הלקחים בכל גזרות הלחימה ברצועה".
הקצין הבכיר הודה כי "כבר במהלך הלילה הופצו לכל הכוחות ברצועה לקחים ראשוניים של האירוע – לא נערכנו ולא הכנו את הכוחות לתרחיש שבו חטופים יסתובבו חופשי ברחובות העזתיים".

צה"ל השלים תקיפה נוספת של מטרות חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות של חיזבאללה, ביניהן מבנים צבאיים, עמדות שיגור ותשתיות טרור.

בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. צה"ל הגיב בירי ארטילריה ללבנון.

בנוסף, לוחמי צה"ל תקפו מוקדם יותר היום שני חשודים שפעלו במרחב שיגור מוכר של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

אזעקות בגליל המערבי

אזעקות נשמעו באילון ובגורן.

אזעקה בקריית שמונה והסביבה

רה״מ נתניהו יקיים מסיבת עיתונאים ב-20:30 בקריה בתל אביב

לשכת ראש הממשלה פרסמה לפני זמן קצר כי רה״מ בנימין נתניהו יופיע הערב בהצהרה לתקשורת בשעה 20:30.

צבא ארה״ב: משעות הבוקר יורטו 14 כטב״מים שנורו משטח תימן לים האדום

רז בן עמי ששוחררה משבי חמאס: ״הפסיביות של קבינט המלחמה לא תביא להחזרת החטופים״

רז בן עמי, שוחררה משבי החמאס אך בעלה אוהד עדיין חטוף, נשאה דברים בפתח הצהרת משפחות החטופים בתל אביב, ואמרה כי "התחננתי בפני הקבינט ואמרתי שהלחימה עשויה לפגוע בחטופים, לצערי צדקנו. החטופים בסכנת חיים ממשית, כל דקה היא קריטית". לדבריה, "פעולה צבאית בלבד לא תחזיר את החטופים, הפסיביות של קבינט המלחמה לא תביא להחזרת החטופים. הציגו מתווה ורתמו את העולם לקידומו, אני מתחננת"

הותר לפרסום: ענבר היימן, שנחטפה מהמסיבה ברעים, נרצחה בשבי חמאס

תיעוד: לוחמי חטיבה 188 מחסלים מחבל שהגיח מפיר מנהרה בשג׳עייה

הרמטכ״ל: ״צה״ל ואני אחראים למות החטופים, הירי בוצע בניגוד להוראות ובתנאי לחץ״

הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי אמר בפיקוד דרום כי ״האירוע בו לוחמי צה"ל הרגו בשוגג את יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה זכרם לברכה הוא אירוע קשה וכואב. שלושת החטופים ששרדו שבעים ימי תופת, נעו לכיוון חיילי צה"ל, ונהרגו מאש כוחותינו. אין דבר שחיילי צה"ל ומפקדיו ברצועת עזה רוצים יותר מאשר לחלץ חטופים בחיים. בכך לא הצלחנו במקרה הזה. אנחנו חשים בצער העמוק של המשפחות על מותם של החטופים.
צה"ל, ואני כמפקדו, אחראיים על מה שקרה, ונעשה הכל בכדי למנוע הישנותם של מקרים כאלה בהמשך הלחימה״.

הלוחם בשג'עייה נמצא אחרי ימים של לחימה קשה, היתקלויות מטווחים קצרים, מפגש עם מחבלים לבושים בבגדים אזרחיים המגיעים בדרכי הונאה שונות. הוא חייב להיות ערני ודרוך לכל איום. החלטה בשבריר של שניה, עלולה לעלות בחיים או במוות. אני חושב ששלושת החטופים עשו הכל בכדי שאנחנו נבין – הם נעו ללא חולצות כדי שלא נחשוד במטען לגופם ואחזו בבד לבן כדי שאנחנו נבין. הירי בחטופים בוצע בניגוד להוראות הפתיחה באש. אסור לירות על מי שמרים דגל לבן ומבקש להיכנע. אך הירי הזה בוצע במהלך לחימה ובתנאי לחץ.

השלמנו תחקיר ראשוני של האירוע באופן מהיר ומיידי, כזה שיאפשר לנו להפיק לקחים תוך כדי הלחימה ולהעביר אותם לכוחות הלוחמים בשטח. עדכנו את המשפחות בממצאים הקשים ופרסמנו אותם באופן שקוף לציבור. ייתכן שיהיו מקרים נוספים בהם חטופים יימלטו או יינטשו במהלך הלחימה, ועלינו מוטלת החובה והאחריות לחלץ אותם בחיים. הלחימה היא זו שמביאה את ההזדמנויות להשבת החטופים. לוחמינו נלחמים מזה שבעים ימים בעזה ובשאר החזיתות, בגבורה ובנחישות להגן על הבית״.

הותר לפרסום: רס"ב (במיל') יחזקאל עזריה נהרג מפגיעת כטב"ם נפץ ששוגר מלבנון

צה״ל השלים את ההשתלטות על ביה״ח ״כאמל אדואן״ בג׳באליה, 90 מחבלים נעצרו

הפעילות במרחב בית החולים ׳כאמל אדואן׳ ששימש כמתחם של חמאס בג׳באליה שברצועת עזה הושלמה, כך הודיעו הערב (שבת) צה"ל ושב"כ. במבצע אותרו אמצעי לחימה ונעצרו כ-90 מחבלים, חלקם השתתפו במתקפה הרצחנית בשבעה באוקטובר. כמו כן, הכוחות השמידו במרחב תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים בינהם, רובים מסוג קלאצ'ניקוב, RPG, מטעני נפץ, ציוד צבאי של כוחות נוח'בה, ציוד טכנולוגי ומסמכים מודיעינים של ארגון הטרור חמאס.

דובר צה״ל: ״לא היה מודיעין מוקדם על שלושת החטופים שנהרגו, נבצע תחקור עד תום״

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר בהצהרה לתקשורת על הרג החטופים בעזה כי "המלחמה מזמנת לנו סיטואציות מורכבות קשות מאוד ומאפיינים חסרי תקדים שטרם התמודדנו איתם". עוד אמר "פרסמנו היום את פרטי התחקיר הראשוני של התקרית בה נהרגו שלושה חטופים על ידי כוחותינו. ממצאי התחקיר הועברו לכל הלוחמים בעזה. וגם למשפחות ההרוגים. צה"ל יתחקר את התקרית עד תום. לא היה מודיעין מוקדם שמעיד על הימצאותם באזור״.

צה״ל יירט טיל קרקע-אוויר ששוגר מלבנון לעבר מטוס קרב ישראלי

דובר צה"ל עדכן כי טיל קרקע-אוויר ששוגר לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר בשטח לבנון יורט בהצלחה. לדבריו, "הכלי לא נפגע והמשיך במשימתו, והטיל לא חצה לשטח ישראל".

נתניהו: ״נחושים להמשיך עד לחיסול חמאס, עזה תהיה מפורזת ובשליטה ביטחונית ישראלית״

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפני זמן קצר בהצהרה לתקשורת כי ״מאז הטרגדיה אתמול רודפת אותי מחשבה אחת – מה היה קורה אילו משהו היה קורה אחרת. היינו כל כך קרובים לחבק אותם עכשיו, אבל אי אפשר להחזיר את הזמן לאחור. הלחץ הצבאי הכרחי לשחרור חטופינו והכרעת חמאס. ההנחיה שאני נותן לצוות המו"מ מבוססת על הלחץ הזה. בלעדיו אין לנו כלום.

אני מעריך את הסיוע של ארה"ב לישראל, ואני חוזר ואמר: אנחנו נחושים להמשיך עד הסוף, עד שנחסל חמאס ונחזיר את חטופינו ונוודא שבחמאס לא יהיה מוקד טרור. אני אומר את זה לכל העולם, ואני אומר את זה גם הערב. זה הרצון של רוב עצום בעם.

הוויכוח בין חמאס ופת"ח הוא לא אם לחסל את ישראל, אלא איך. עד לרגע זה בכירי הרש"פ מסרבים לגנות את הטבח. הם ישלטו בישראל? כראש ממשלת ישראל אני לא אתן לזה לקרות. אחרי חיסול החמאס רצועת עזה תהיה מפורזת. לא יהיה בה שום גורם שיאיים עלינו ויחנך את ילדיו להשמדתנו״.

גלנט: "הלחץ הצבאי משיג מטרה כפולה, אך לצערנו יש גם מחירים"

גנץ: ״גם כשיש אירועים קשים, מי ששולח את הלוחמים לקרב הוא האחראי״

השר בני גנץ אמר לפני זמן קצר בהצהרת קבינט המלחמה כי ״האחריות שלנו היא להביא את החטופים הביתה ולהסיר את האיום של החמאס. האחריות הזו בתוקף, גם כשיש אירועים קשים. מי ששולח את הלוחמים אל הקרב, אחראי.

נמצה כל דרך להשיב את החטופים הביתה, אנחנו נחושים, ואין דרך, מתווה ואמצעי שלא נפעיל כדי לעשות זאת. אלו לא ימים למילים גדולות אלא לעשייה נחושה ומתמשכת.
אנחנו נתכנס בקבינט המלחמה גם הערב, כדי לקדם את המטרות שלנו״.

חמאס בהצהרה רשמית: "לא יחל מו"מ לעסקת שחרור אסירים עד שלא תפסק באופן מוחלט התוקפנות"

חמאס פרסם הצהרה רשמית בערוץ הטלגרם שלו: "חמאס מדגישה כי עמדתה היא שלא יחל מו"מ לעסקת שחרור אסירים עד שלא תפסק באופן מוחלט התוקפנות על עמנו. חמאס הודיעה על עמדתה זו לכל המתווכים."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!