דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הישג מרשים: נבחרת הנשים בכדורשער סגנית אלופת אירופה

הנבחרת הפסידה בגמר 8:4 לנבחרת טורקיה והבטיחה את מקומה במשחקים הפראלימפיים בפריז 2024 | נבחרת הגברים הפסידה במשחק על מדליית הארד 5:2 לנבחרת טורקיה וסיימה טורניר נפלא במקום הרביעי

נבחרת הנשים בכדורשער, זוכה במדליית הכסף באליפות אירופה (צילום: שאבי דויטש)
נבחרת הנשים בכדורשער, זוכה במדליית הכסף באליפות אירופה (צילום: שאבי דויטש)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ישראל בכדורשער זכתה היום (שבת) במדליית הכסף באליפות אירופה, אחרי שהפסידה בגמר 8:4 לנבחרת טורקיה. בעקבות הזכייה במקום השני, הנבחרת הבטיחה את מקומה במשחקים הפראלימפיים בפריז 2024. נבחרת הגברים הפסידה משחק על הארד 5:2 לנבחרת טורקיה ומסיימת טורניר נהדר לאחר שעלתה מדרג ב'.

נבחרת הנשים של טורקיה היא הנבחרת הטובה בעולם ומחזיקה בכל התארים אלופת העולם, האלופה הפראלימפית ואלופת אירופה. טורקיה פתחה את המשחק עם שער מהיר, אך אורי מזרחי השוותה את התוצאה. ליהיא בן דוד העניקה את היתרון לישראל. הטורקיות חזרו למשחק והגדילו את היתרון 5:2 במחצית.

ליהיא בן דוד, שחקנית נבחרת ישראל בכדורשער (צילום: שאבי דויטש)
ליהיא בן דוד, שחקנית נבחרת ישראל בכדורשער (צילום: שאבי דויטש)

במחצית השניה ישראל ניסתה לחזור למשחק, אך הטורקיות המשיכו להגדיל את היתרון ל-7:2. בן דוד כבשה צמד נוסף, אך טורקיה ניצחה בסופו של דבר 8:4. ליהיא בן דוד אשר כבשה תשע שערים בחצי הגמר מול בריטניה, נבחרת לשחקנית המצטיינת של הטורניר ולמלכת השערים.

נבחרת הנשים כוללת את: גל חמרני, ליהיא בן דוד, אילהם מחמיד רוזין, אורי מזרחי, רוני אוחיון, ונועה מלכה. מאמן רז שוהם, עוזר המאמן עירן רייק.

נבחרת הנשים של ישראל בכדורשער באליפות אירופה (צילום: איגוד הכדורשער האירופי)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורשער באליפות אירופה (צילום: איגוד הכדורשער האירופי)

כדורשער הוא ענף ספורט המיועד לעיוורים וליקויי ראיה. המשחק מתקיים באולם סגור ומשוחק עם כדור מיוחד, שמורכב בין היתר מפעמונים. המשחק דורש שקט מוחלט, על מנת שהמשתתפים יוכלו לשמוע את הכדור ולמקם את עצמם ביחס אליו. המשחק משוחק בשכיבה על הרצפה, כשעל השחקניות לזרוק את הכדור על מנת להכניס אותו לשער הקבוצה היריבה.

יו"ר הוועד הפראלימפי משה מוץ מטלון: "על אף התקופה הקשה שאנו חווים, והפגיעה בהכנות, הוכיחו הנבחרות נחישות ויכולות ראויות להערכה, לייצג את המדינה, שכה זקוקה לכך בימים אלה. אתן מצטרפות לקבוצה איכותית של שמונה ספורטאים שכבר הבטיחו את מקומם במשחקים, ואני בטוח שעוד יצטרפו אליכן ספורטאים מענפים נוספים. זו הזדמנות להודות שוב לכל מי שסייע להוציא משלחת לחו"ל בזמנים אלה. שובו הביתה בשלום".

יו"ר ההתאחדות הישראלית לספורט נכים רו"ח אהוד רצאבי: "שתי הנבחרות ייצגו אותנו בכבוד והביאו נחת בימים לא פשוטים אלה. זו פעם ראשונה ששתי הנבחרות מגיעות לאליפות אירופה. ברכות לנבחרת הבנות על המדליה ועל הכרטיס לפריז וברכות לנבחרת הבנים על ההישג המרשים, מקום רביעי באירופה בשנה הראשונה שלהם בדרג א', יש בהחלט למה לצפות מכם. תודה לשחקניות, לשחקנים ולמאמנים של שתי הקבוצות".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!