דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

הוצאות האשראי בשדרות ובקריית שמונה נמוכות ב-75% מהממוצע השבועי ב-2023

בתל אביב ההוצאות היו במגמת עלייה, והגיעו לשיא של 1.9 מיליארד ש"ח בשבוע ה-8 ללחימה, אך צנחו בשבוע ה-9 ל-1.53 מיליארד שקלים | סמנכ"לית שב"א: "בשבוע של ההפוגה בלחימה ראינו צמיחה ברוב הארץ, אך בשבוע שלאחר מכן, חלה ירידה"

מבקרים בקניון דיזנגוף סנטר בתל אביב (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
מבקרים בקניון דיזנגוף סנטר בתל אביב (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההוצאה השבועית באשראי בקריית שמונה ובשדרות, שפונו ממרבית תושביהן, הייתה נמוכה בשבוע שעבר ב-75% לעומת שבוע ממוצע ב-2023. כך עולה מנתוני חברת שב"א, מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיס אשראי. בתל אביב ההוצאה הייתה נמוכה ב-13% משבוע ממוצע טרם המלחמה ובירושלים על ב-23%.

לאחר שבשבוע השמיני ללחימה חלה התאוששות קלה בהוצאה השבועית בקריית שמונה, שעמדה על 8.3 מיליון שקלים, בשבוע התשיעי ללחימה היא ירדה שוב ל-5.9 מיליון לעומת 22.4 מיליון בשבוע ממוצע טרם המלחמה. בשדרות עומדת ההוצאה השבועית התשיעי על 3.5 מיליון שקלים לעומת 13.8 מיליון בשבוע ממוצע טרם המלחמה.

באילת חל שיפור בהוצאה השבועית הממוצעת בשבוע השביעי ללחימה, עם הוצאה של 76.6 מיליון שקלים, אולם בשבועות השמיני והתשיעי חלו ירידות בהוצאה ל-71 מיליון ול-65.8 מיליון שקלים, כאשר ההוצאה השבועית הממוצעת טרם המלחמה שעמדה על 113.6 מיליון.

בתל אביב, שבה ההוצאה השבועית הממוצעת טרם הלחימה עמדה על 1.76 מיליארד שקלים, הפגיעה החמורה ביותר בהוצאה הייתה בשבוע הראשון ללחימה, בו עמדה ההוצאה על 1.04 מיליארד שקלים בלבד. מאז ההוצאות בעיר במגמת עליה כשבשבוע השמיני ללחימה הגיעו לשיא של 1.9 מיליארד שקלים – מעל מההוצאה השבועית הממוצעת טרם הלחימה. אלא שבשבוע התשיעי ללחימה חלה שוב ירידה בהוצאה שצנחה ל-1.53 מיליארד שקלים.

בירושלים, בה ההוצאה הממוצעת הייתה נמוכה באחוזים בודדים בשבועות השישי והשביעי ללחימה מההוצאה הממוצעת שלה טרם הלחימה (1.09 מיליארד שקלים), בשבוע השמיני ללחימה חלה צניחה ל-1 מיליארד שקלים ובשבוע התשיעי ל-841 מיליון שקלים.

טלי הולנברג, סמנכ״לית שיווק, מכירות ופיתוח עסקי של שבא: ״נתוני ההוצאות הגיאוגרפיים של הפעילות העסקית בערים המרכזיות בישראל הם הברומטר שנותן את האינדיקציה הטובה ביותר למצב המשק ולמצב הרוח של הציבור הישראלי. בשבוע של ההפוגה בלחימה, ושחרור החטופים מעזה, ראינו צמיחה בפעילות העסקית כמעט בכל הארץ. אבל, בשבוע שלאחר מכן, בו הלחימה חזרה וגם הירי מעזה, לבנון, סוריה ותימן, שוב חזרנו לירידה בפעילות העסקית".

"שוב לציין כי הערים שדרות וקריית שמונה ממשיכות להיות הישובים עם הפגיעה הקשה מכולן. העיר אילת הפכה למעשה מעיר של נופשים ותיירים לעיר של מפונים שלא מבצעים שופינג. העיר ת״א, שלראשונה היו בה עליות של 8% בהוצאות באשראי בשבוע של ההפוגה, חזרה בשבוע שלאחר מכן להוצאות נמוכות לעומת הממוצע. בירושלים, ניתן לייחס את הירידה החזקה בשבוע ה-9 גם לפיגוע הקשה שהתרחש בה ממש עם סיום ההפוגה. ירושלים גם ממשיכה לסבול מהפסקת תיירות הפנים והחוץ וכן מאי פתיחת שנת הלימודים האקדמית״.

הנתונים מצביעים לדבריה על כך שבשבועות ההפוגה נרשמו עליות בהוצאות ברוב הערים באזור השפלה, המרכז, הדרום והשרון. אבל, מצד שני, עם חידוש הלחימה והירי, ערים רבות חוו ירידה בהוצאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!