דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

עד 80 אלף ש"ח למשפחה: הושק מתווה הסיוע לקיבוצים במגורים קהילתיים זמניים

מנהלת תקומה פרסמה את הסכומים של מענקי ההצטיידות שיועברו ליישובים | גם בנים חוזרים, עובדים קהילתיים, מדריכי שנת שירות, סטודנטים קהילתיים ועובדים סיעודיים יהיו זכאים למגורים

בתים הרוסים בקיבוץ בארי אחרי מתקפת מחבלי חמאס (צילום: אריק מרמור/פלאש90)
בתים הרוסים בקיבוץ בארי אחרי מתקפת מחבלי חמאס (צילום: אריק מרמור/פלאש90)
דוד טברסקי

כל משק בית בקיבוצים שפונו עקב המלחמה ויעברו למגורים קהילתיים זמניים יקבל מענק הצטיידות חד-פעמי של 80-40 אלף שקלים, כך לפי מתווה סיוע שפרסמה מנהלת תקומה. קיבוץ רעים כבר החל השבוע את המעבר למגורים הזמניים בתל אביב.

המנהלת קבעה שמענק ההצטיידות החד-פעמי ישולם עם המעבר לכל משק בית. אדם שמתגורר לבדו יקבל 40 אלף שקלים; זוג, הורה יחידני או דירת שותפים יקבלו 50 אלף שקלים; על כל אדם נוסף בבית יועברו 10,000 שקלים; וסך המענק לא יעלה על 80 אלף שקלים. הכסף יועבר ליישובים ישירות עבור כל זכאי, וראשי היישובים יהיו חופשיים להעביר אותו למשקי הבית הלאה על פי החלטתם, בלי פיקוח או בדיקה של המדינה. נוסף על המענק החודשי, כל זכאי יקבל 1,173 שקלים לחודש להוצאות מזון ותשלומי חשבונות.

לפי המתווה, תושבי הקיבוצים והמושבים שנפגעו יהיו זכאים למגורים ביישובים זמניים. בקיבוצים, גם בנים ובנות חוזרים ייחשבו זכאים, גם אם לא התגוררו עד 7 באוקטובר בקיבוץ. גם עובדים קהילתיים, מדריכי שנת שירות, סטודנטים קהילתיים ועובדים סיעודיים שהתגוררו בתחום היישוב עד 7 באוקטובר ועבודתם נדרשת עבור חברי היישובים או היישוב כולו יהיו זכאים למגורים, כפוף לאישור הקהילה.

גם תושבים זמניים שגרו בשכירות יותר מ-3 שנים, או שהיישוב קבע שהתושב הוא חלק אינטגרלי וחיוני בקהילה, יוגדרו 'זכאים נבדלים'. הם יהיו זכאים לחיות במגורים הזמניים אם יהיה להם מקום. אם לא ימצא פתרון במסגרת הפרויקט, יהיו זכאים למענק מגורים חודשי. כדי לקבל מעמד של זכאי נבדל, השוכרים יצטרכו להתחייב לחזור ליישוב בתום תקופת הביניים.

פעילים קהילתיים, מדריכים ועובדים סיעודיים שהקהילה תאשר שהגיעו אליה בתקופה הנוכחית יזכו למגורים, אבל לא למענקים שמגיעים לתושבים והעובדים שהיו ביישובים עד 7 באוקטובר. תושבים שירצו להישאר במלונות יהיו רשאים, וימשיכו לקבל מענקים בהסדר הקבוע עד היום.

זכאים נבדלים שלא יימצא להם פתרון בפרויקט הזמני יקבלו מענק חודשי של 4,875 שקלים עבור משק בית של עד 3 נפשות לתשלום שכירות ומסים עירוניים. למשקי בית עם יותר מ-3 נפשות יינתן מענק של 6,094 שקלים.

שר השיכון יצחק גולדקנופף חנך היום את מתחם המגורים הזמני של מפוני קיבוץ רעים ברחוב הרצל בתל אביב. בפרויקט שוכנו 130 משפחות ממפוני הקיבוץ, ועוד 14 דירות צעירים שוכנו ברחוב הסמוך. משרד הבינוי והשיכון משכיר את המתחם באמצעות חברת עמידר ובשיתוף מינהלת תקומה, מקבוצת יובלים ומ-38 בעלי דירות פרטיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!