דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

נתניהו למזכיר ההגנה של ארה״ב: "החות'ים ואיראן הם איום על חופש השיט של העולם כולו"

ראש הממשלה ולויד אוסטין דיברו בפתח הפגישה המורחבת עם חברי הקבינט לניהול המלחמה, בקריה בתל אביב | מזכיר ההגנה האמריקאי: "אנחנו מובילים כוח משימה רב-לאומי כדי לתמוך בעיקרון הבסיסי של חופש השיט"

ראש הממשלה נתניהו ומזכיר ההגנה של ארה״ב אוסטין (צילום: קובי גדעון / לע״מ)
ראש הממשלה נתניהו ומזכיר ההגנה של ארה״ב אוסטין (צילום: קובי גדעון / לע״מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר ההגנה של ארה״ב לויד אוסטין קיימו אחר הצהריים (שני) הצהרות משותפות, בפתח הפגישה המורחבת עם חברי הקבינט לניהול המלחמה, בקריה בתל אביב.

דברי ראש הממשלה נתניהו: ״אדוני המזכיר, אני שמח לקבל את פניך ואת פני המשלחת שלך שוב. אנחנו נלחמים מלחמה של ציוויליזציה נגד ברביות. אני יכול לומר שכששוחחנו, ציינתי שוב את מחויבותה של ישראל להשיג ניצחון מוחלט מול חמאס. אנחנו חושבים שזאת לא רק המלחמה שלנו, אלא במובנים רבים גם המלחמה שלכם, משום שאתם מובילים את כוחות הציוויליזציה בעולם.

ראש הממשלה נתניהו ומזכיר ההגנה של ארה״ב אוסטין בקבינט (צילום: קובי גדעון / לע״מ)
ראש הממשלה נתניהו ומזכיר ההגנה של ארה״ב אוסטין בקבינט (צילום: קובי גדעון / לע״מ)

"זהו מאבק מול ציר הטרור האיראני שכעת מאיים לסגור את המעבר הימי במצר באב אל-מנדב. זהו איום על חופש השיט של העולם כולו. אני מעריך את העובדה שאתם נוקטים בפעולות כדי לפתוח את המצר. זה לא אינטרס ישראלי בלבד, אלא אינטרס של כל העולם המתורבת", הוסיף נתניהו. "אני מודה לך על התמיכה שאתה מפגין באופן עקבי, ואני מברך על האפשרות לשוחח על דברים נוספים שאנחנו עושים כדי לקדם את האינטרסים שלנו״.

דברי מזכיר ההגנה אוסטין: ״ראש הממשלה נתניהו, תודה על כך שאתה מארח אותנו פעם נוספת. זהו ביקורי הרביעי בישראל כמזכיר ההגנה, והביקור השני מאז היום הנורא ההוא בשבעה באוקטובר".

"אני כאן כדי להדגיש את מה שהנשיא ביידן אמר שוב ושוב: המחויבות שלנו לישראל אינה ניתנת לערעור. אני יודע שישראל מדינה קטנה ומלוכדת, ואני יודע שכל אזרחי ישראל הושפעו מהרשע העצום שביצע חמאס. אני נמצא כאן כדי להתאבל אתכם על הנשמות הטהורות שנלקחו מכם בשבעה באוקטובר, ואני כאן גם כדי לעמוד לצד המשפחות של אלה שעדיין נמצאים בעזה, וביניהם גם אזרחים של ארה"ב".

הנשיא ג'ו ביידן נואם בביקורו בישראל, בזמן המלחמה עם חמאס (צילום: AP/Evan Vucci)
הנשיא ג'ו ביידן נואם בביקורו בישראל, בזמן המלחמה עם חמאס (צילום: AP/Evan Vucci)

"מחויבותה של אמריקה לישראל איתנה. אל לו לאף אדם, ארגון או מדינה לבחון את הנחישות שלנו", הוסיף אוסטין "בים האדום, אנחנו מובילים כוח משימה רב-לאומי כדי לתמוך בעיקרון הבסיסי של חופש השיט. תמיכתה של איראן בהתקפות החות'ים על כלי שיט מסחריים חייבת להיפסק. אנחנו נמשיך לספק לישראל את הציוד הנדרש כדי שתוכלו להגן על המדינה שלכם, אדוני ראש הממשלה, כולל תחמושת קריטית, רכבים טקטיים ומערכות הגנה אוויריות".

"נמשיך לתמוך במשימתה של ישראל לאתר ולשחרר את כל החטופים. אני נמצא פה גם כדי שנוכל לדון בדרכים שבהם נוכל לתמוך בישראל בצורה הטובה ביותר בדרך לביטחון בר קיימא. משמעות הדבר היא טיפול בצרכים דחופים תחילה – עלינו לדאוג שסיוע הומניטרי רב יותר יועבר ל-2 מיליון העקורים בעזה, ועלינו להפיץ את הסיוע הזה באופן טוב יותר".

בפגישה המורחבת משתתפים מהצד הישראלי שר הביטחון יואב גלנט, השר בני גנץ, השר גדי איזנקוט, ח״כ אריה דרעי, ר׳ המל״ל צחי הנגבי, ר׳ הסגל צחי ברוורמן, מזכיר הממשלה יוסי פוקס, הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי, המזכיר הצבאי של רה״מ אלוף אבי גיל והיועץ המדיני אופיר פלק. מהצד האמריקאי משתתפים יו״ר המטות המשולבים צ'ארלס בראון, השליח המיוחד לנושאים הומניטריים דיוויד סטרפילד, רמ״ט מזכיר ההגנה קלי מגסמן וסגנית שגריר ארה״ב בישראל סטפני האלט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!