דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

2,800 פצועי צה"ל במלחמה; ראש אגף השיקום: "בלי תוספת משאבים לא נגיע לכולם"

ראש אגף השיקום במשרד הביטחון לימור לוריא דיווחה בדיון בוועדת העבודה והרווחה ש-18% מהפצועים נפגעו בנפש | נציגי החיילים נפגעי פוסט טראומה הוזמנו לדיון, ואחד מהם, אביחי לוי, סיפר: "יש לי חובות, אני זועק לעזרה"

דיון בוועדת הרווחה בנושא פצועי צה"ל ונפגעי פוסט טראומה (צילום: דוברות הכנסת)
דיון בוועדת הרווחה בנושא פצועי צה"ל ונפגעי פוסט טראומה (צילום: דוברות הכנסת)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

2,816 מהמשרתים בצה"ל נפצעו מפרוץ המלחמה, בהם 18% מתמודדים עם תגובות נפשיות ופוסט טראומה – כך דיווחה ראש אגף השיקום במשרד הביטחון, לימור לוריא, בדיון שנערך בוועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה). הדיון התקיים ביוזמת הוועדה וכן לבקשת חברי הכנסת מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי), יצחק קרויזר (עוצמה יהודית), משה רוט (יהדות התורה) וניסים ואטורי (הליכוד). בדיון השתתפו נציגי החיילים שנפגעו מפוסט טראומה, ומחו על היעדר מענה מספק.

לוריא הציגה נתונים על פצועי צה"ל במלחמה. מפרוץ המלחמה נפצעו 2,816 ממשרתי צה"ל. 91% מהם מוגדרים כפצועים קל, 6% בינוני ו-3% קשה. 48% פצועים בגפיים ו-18% חוו תגובות נפשיות והפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD).

ראש אגף השיקום במשרד הביטחון, לימור לוריא, בדיון בוועדה. "קיבלנו אישור לתת מענים במשך שנה ללא צורך בוועדות" (צילום: דוברות הכנסת)
ראש אגף השיקום במשרד הביטחון, לימור לוריא, בדיון בוועדה. "קיבלנו אישור לתת מענים במשך שנה ללא צורך בוועדות" (צילום: דוברות הכנסת)

לדברי לוריא "התפיסה השתנתה. פעם היינו מגיעים לפצועים אחרי המלחמה או שהם אלה שהיו פונים אלינו, היום אגף השיקום נמצא בכל בתי החולים, מגיע אקטיבית לפצועים וברגע שהם מסכימים לקבל טיפול הם מקבלים חבילת סיוע להם ולבני משפחתם, כולל מענים נפשיים וטיפולים רפואיים. קיבלנו אישור לתת מענים במשך שנה ללא צורך בוועדות".

נציגים של נפגעי פוסט טראומה מהשירות הצבאי קטעו את דברי לוריא.

נדב וירש, פעיל למען זכויות נפגעי פוסט טראומה, לאגף השיקום: "תגידו את האמת, המצב לא טוב. אין לכם את המשאבים ולא את העובדים לטפל באנשים האלה. אתם מפקירים את הלומי הקרב וגם את הנפגעים פיסית".

אביחי לוי, נכה צה"ל הסובל מהפרעת דחק פוסט טראומטית, אמר בדיון: "אתם מדברים על הנכים החדשים והנכים שיושבים פה מופקרים. אני הפכתי לאלכוהליסט ואלים. יש לי חובות של למעלה מ-800,000 שקלים. אני מחכה לרכב שירות, להלוואה, מתחנן שנה וחצי לפשיטת רגל. אני נלחם כל יום. איפה עובדי השיקום? אני הלכתי להיהרג בשביל כל אחד ואחת פה ןאני זועק לעזרה".

בתגובה אמרה לוריא: "אם לא נקבל תוספת משאבים ועובדים לא נצליח לטפל בכולם. אנחנו בקשר עם הגורמים הרלוונטיים בנוגע לזה. צריך לשחרר ביורוקרטיות, לפתוח את היד ואת הלב ולאפשר את זה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!