דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

רוח ספורטיבית / "אנחנו לא נשתוק. אנחנו לא ניכנע"

מאז 7 באוקטובר, שדר הכדורגל הארגנטינאי הרנן פלר, ניצל את קולו ואת הבמה שניתנה לו כדי להזדהות עם מדינה שנמצאת במרחק 13,000 ק"מ ממולדתו | דודתו אופליה רויטמן, נחטפה על ידי החמאס ושוחררה אחרי 53 ימים בשבי | אתמול (ג') הוא נשא דברי פתיחה במשחק בין הפועל ת"א למכבי פ"ת, למען שחרור כל החטופים: "הם צריכים לחזור להיות חופשים. כמוך וכמוני"

שדר הכדורגל הארגנטינאי הרנן פלר, קורא להחזרת החטופים, במשחק בין הפועל ת"א למכבי פ"ת באצטדיון בלומפילד (צילום: באדיבות ספורט 1)
שדר הכדורגל הארגנטינאי הרנן פלר, קורא להחזרת החטופים, במשחק בין הפועל ת"א למכבי פ"ת באצטדיון בלומפילד (צילום: באדיבות ספורט 1)
איתן דולפן
איתן דולפן
כותב אורח
צרו קשר עם המערכת:

מיום שדודתו, אופליה רויטמן בת ה-77, נחטפה על ידי החמאס לעזה, הרנן פלר פתח כל שידור בקריאה לשחרור החטופים. משחק אחרי משחק. שידור אחרי השידור. שדר הספורט הארגנטינאי פתח ואמר: "אנחנו ממשיכים לגנות בחריפות את ארגון הטרור חמאס. יש 239 חטופים. מתוכם 22 ארגנטינאים. אנחנו מבקשים שהם יחזרו הביתה. אל תשתקו. תגבירו את קולכם". במילים האלה, ברדיו ובטלוויזיה, הרנן פלר זעק את אשר על ליבו והיה אחראי לאחת המחוות המרגשות למען החזרת החטופים.

המחווה הזאת חזרה שידור אחרי שידור. בכל פעם פלר עדכן את מספר החטופים. שינה קצת את הטקסט. אבל המסר נשאר ברור והחלטי. גם במשחק המרכזי בין נבחרת ארגנטינה לנבחרת ברזיל, שהתקיים ב-22 בנובמבר, פלר היה נחוש ונרגש: "אנחנו לא נשתוק. אנחנו לא ניכנע. נמשיך לגנות את ארגון הטרור חמאס".

בראיון, שקיים איתו דור הופמן בפודקאסט "הפודיום", אמר פלר: "יש לי אפשרות שלאחרים אין. יש לי מיקרופון וקהל מאזינים. זה נשק טוב ושונה מהנשק של חמאס". והוסיף, שהמחווה גובתה על ידי המנהלים שלו: "כשהגיע המשחק הראשון שאלתי את המנהלים שלי האם אני יכול להשמיע את מחאתי בשידור ואמרו לי שכמובן שאני יכול".

***

ב-28 בנובמבר, ואחרי 53 ימים בשבי חמאס, דודתו של פלר שוחררה וחזרה לישראל. מחאתו של פלר לא פסקה. הוא המשיך לפתוח כל שידור עם אותו מסר: "אל תשתקו. תשמיעו את קולכם. תחזירו את החטופים הביתה". הוא זכה לתמיכה חמה מישראל וגם להרבה הודעות שנאה ברשתות החברתיות מצד פרו פלסטינאים ואנטישמים. מי שעמד לצידו היה נשיאה החדש של ארגנטינה, חאבייר מיליי, שנבחר רק לפני עשרה ימים. מיליי, שאוהב את ישראל מאוד, הביע סולידריות עם העם בישראל והזמין את פלר כדי לחזק את ידו.

לפני חמישה ימים פלר נחת בישראל וניצל כל רגע כאן כדי להמשיך ולתמוך במטה למען משפחות החטופים. במוצאי שבת הוא נאם בעצרת בתל אביב. ביום ראשון הוא קיים מסיבת עיתונאים. ביום שני הוא נפגש עם נשיא המדינה, בוז'י הרצוג. הוא התראיין והתארח בכל מקום שרק פנה אליו. שימש כשגריר הסברה בינלאומי.

אתמול (שלישי) במשחק בין הפועל ת"א למכבי פ"ת, דברי הפתיחה של השידור הישראלי היו בקולו, בשפתו ובנוכחותו של פלר: "זה לא יאמן שעדיין בחלקים מסוימים של העולם אנשים שותקים ומסתכלים לכיוון השני ומצדיקים את הזוועה של היצורים הנתעבים האלה. הדודה שלי חזרה הביתה אבל אנחנו ממשיכים לדרוש את שחרורם המידי של 128 האנשים שנמצאים עדיין בשבי. הם צריכים לחזור להיות חופשים. כמוך וכמוני".

***

מאז ה-7 באוקטובר גל אנטישמיות שוטף את העולם. מהאוניברסיטאות בארה"ב ועד הפגנות פרו פלסטיניות בלונדון, שקוראות למחוק את ישראל. בארגנטינה חיים כ-150 אלף היהודים והאנטישמיות קיימת גם שם. הרנן פלר ידע למה הוא חושש מהתגובות לעמדתו אבל זה לא גרם לו לוותר ולשתוק. הוא ניצל את קולו ואת הבמה שניתנה לו כדי להזדהות עם מדינה, שנמצאת במרחק 13,000 ק"מ ממולדתו.

הרנן פלר הזכיר לי שוב בחודשיים האחרונים שאסור לשתוק. זאת לא זכות אלא חובה להשמיע את קולנו. לגבי השתקנים, זה מה שלפלר היה לומר: "ואתה שממשיך לשתוק ומפנה את מבטך הצידה, אני לא יכול להאמין שאתה מצליח לישון בשקט".
תודה על השיעור הרנן פלר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!