דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

המו"מ על הסכם שכר לפסיכולוגים בשירות הציבורי יחל בסוף ינואר, לא הוגדרה מסגרת תקציב

רון בוכניק מהסתדרות המח"ר: "צריך להכפיל את כוח האדם באמצעות הסכם שכר הולם. התועלת למדינה תהיה עצומה" | ד"ר יובל הירש, התנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית: "מצפים לשבת ולפתור את הבעיות מהשורש"

הפגנת הפסיכולוגים החינוכיים מול קריית הממשלה בתל אביב במחאה על עומסי העבודה, מאי 2021 (צילום ארכיון: מיכל מרנץ)
הפגנת הפסיכולוגים החינוכיים מול קריית הממשלה בתל אביב במחאה על עומסי העבודה, מאי 2021 (צילום ארכיון: מיכל מרנץ)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הישיבה הראשונה למשא ומתן על הסכם השכר של הפסיכולוגים בשירות הציבורי נקבעה לסוף ינואר, אך משרד האוצר לא קבע מסגרת תקציבית להסכם – כך עלה מדיון שהתקיים היום (רביעי) בוועדת הבריאות של הכנסת.

בדיון אמרה סמנכ"לית משרד הבריאות שני שרביט-מרקל אמרה כי "ברור לנו שהסכם השכר צריך להביא תוספות משמעותיות לשכר". עם זאת, נציגות משרד האוצר מאי שמואל ותמר צ'ין סירבו לומר אם יוקצו להסכם השכר כספים מעבר ל-53 מיליון השקלים שנשמרו לפסיכולוגים בהסכם המסגרת בין המדינה לבין ההסתדרות.

"אם באוצר ישימו את הנושא בסדר העדיפויות ויסכימו להקצות משאבים, לא צריכים להיות פערים גדולים בינינו לבינם במשא ומתן", אמר בדיון רון בוכניק, אחראי נושא הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר. "אין מספיק תקינה לפסיכולוגים, וגם בתקינה הקיימת יש תת איוש של 30%. צריך להכפיל את כוח האדם באמצעות הסכם שכר הולם. זה ציבור עובדים קטן כך שגם אם מספר העובדים תוכפל והשכר יעלה משמעותית, עדיין העלות לא תהיה גדולה, והתועלת למדינה תהיה עצומה."

ד"ר יובל הירש מהתנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית אמר בעקבות הדיון: "שוב שמענו התחמקות של נציגי האוצר לגבי הסכומים שמוקצים להסכם השכר. החשש שצריך להעסיק אותם ואת כולנו הוא מפני קריסה של מערך הפסיכולוגיה הציבורית, ואם הסכם השכר יהיה הסכם משפיל עם עלייה מינורית בשכר, אז אני צופה עזיבה המונית של פסיכולוגים וקריסה של המערך.

לדברי הירש, "חשוב להבין שהציבור בישראל חווה אסון נפשי כבד מאוד, ופגש מערך בריאות נפש בפשיטת רגל, לכן היו כל כך הרבה מתנדבים. תפקיד המדינה לדאוג לתקן את זה, וציבור העובדים נושא עיניו אל הסכם השכר הזה. נקבעה פגישה עם האוצר להתחלת המו"מ, ואנחנו מצפים כבר לשבת ביחד ולפתור מהשורש את העניין, במהירות האפשרית."

על תכנית המענקים החד-פעמיים לפסיכולוגים הקליניים לשנה הקרובה, שלא יחלו על הפסיכולוגים החינוכיים, המרכיבים כ-70% מכוח האדם הפסיכולוגי בשירות הציבורית, הסבירה שמואל, "מתווה המענקים בא לתת מענה מיידי לבעיה אקוטית במערכת הבריאות, בתגובה לפניה שקיבלנו ממשרד הבריאות." רון בוכניק, נציג הסתדרות המח"ר, אמר כי "המתווה לא מחליף הסכם שכר הוא צעד ראשוני וחלקי כי הוא לא חל על רוב הפסיכולוגים במגזר הציבורי, מצוקת הפסיכולוגים החינוכיים לא פחותה ממצוקת הפסיכולוגים הקליניים והמתווה חייב לחול גם עליהם, אנחנו פועלים לכך."

עמית בן צור, מנכ"ל פורום ארלוזורוב, אמר בדיון, "בנק ישראל ואגף התקציבים אומרים שביום שאחרי המלחמה צריך לחזור לתקציב של לפני המלחמה, זה אומר לחזור לתקציב שהביא לקריסת מערך בריאות הנפש. צריך לבנות היום מדינה שמשקיעה בתשתיות שלה כדי שנוכל להשתקם, זה אומר להתחייב על הגדלת ההוצאות גם לשנים קדימה. חשוב מאוד לחתום על הסכם ראוי כבר השנה, אם המשא ומתן יידחק ל2025 אז יהיה תקציב מצומצם, זה אומר שלא תהיה בשורה לשכר הפסיכולוגים כי האוצר כבר יגידו שלא יהיה לזה תקציב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!