דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ההסתדרות לשר הרווחה: "נדרש מענה מיידי ותגמול ראוי לעובדים הסוציאליים במלחמה"

ארנון בר-דוד התריע בפני השר יעקב מרגי מנטישה של עובדים סוציאליים עקב עומס העבודה, ודרש את התערבותו: "אי אפשר להמשיך לתת מענה בתקינה חסרה, בתת-איוש שהפך לכרוני כתוצאה מתנאי העבודה הקשים"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד קורא לשר הרווחה יעקב מרגי להתערב בדחיפות בשיקום והרחבת מערך העבודה הסוציאלית במלחמת 'חרבות ברזל'. זאת בעקבות משבר כוח האדם החריף שאיתו מתמודד הענף עוד מהימים שקדמו ללחימה.

במכתב דחוף לשר הרווחה פירט יו"ר ההסתדרות את עבודתם המאומצת של העובדות והעובדים הסוציאליים, שכוללת מענה טיפולי לניצולי טבח 7 באוקטובר "שנחשפו באופן קיצוני לתמונות וסיפורים שהעין והנפש האנושית אינן יכולות לשאת", הטיפול במפונים, בחטופים ששבו, בפצועים, במשפחות השכול האזרחי והצבאי, משפחות החטופים שעדיין לא שבו, ונפגעי חרדה. כל אלו, לצד המענה השוטף, שאינו קשור בלחימה, ואף הוחמר בעקבות הלחימה, וממשיך להיות מסופק "במסירות מעוררת השתאות, ביצירתיות אין קץ ובניסיונות על אנושיים להתגבר על המחסור החריף בכוח האדם".

בר-דוד תיאר את הקשיים והבעיות הפסיכו-סוציאליות שהחמירו בעקבות הלחימה איתם מתמודדים העובדים הסוציאליים: "החמרה בשימוש בחומרים מסוכנים, גידול בשיעור בני הנוער בסיכון, בעיות כלכליות, החמרת מצבים של קונפליקט גבוה במשפחות, בעלי מוגבלויות וקשישים שמצוקתם התעצמה והחמרה במצבם של מתמודדי הנפש – כל אלו הן רק דוגמאות להחמרה במצב הפסיכו-סוציאלי של החברה הישראלית".

יו"ר ההסתדרות קרא לשר מרגי לפעול בהקדם "לאור המשבר העמוק בעבודה הסוציאלית בישראל, יש לפעול למתן מענה מידי למערך השירותים החברתיים ולמתן תגמול ראוי בעבור עבודת העובדים הסוציאליים בתקופה מאתגרת זו, ובעתיד". לדבריו, "מחובתי להתריע כי ללא טיפול בכל הנושאים הללו, הציבור הישראלי לא יקבל מענה נפשי וסוציאלי, מאחר שאי-אפשר להמשיך לתת מענה בתקינה חסרה, בתת-איוש שהפך לכרוני כתוצאה מתנאי העבודה הקשים".

העובדים הסוציאליים יצאו למאבק ולשביתה במאי 2020, בדרישה לשיפור השכר במקצוע והעלאת התקינה. בעקבות המאבק סיכמו איגוד העובדים הסוציאליים וההסתדרות עם האוצר על רפורמת 'הישג', שכללה העלאת בסיס השכר ואופק התקדמות בשכר המבוסס על השתלמויות והכשרות לאורך שנות העבודה, וביטול ההשלמה לשכר מינימום. הפעימה הראשונה ברפורמה יצאה לפועל בספטמבר 2022, ובאיגוד העובדים הסוציאליים ממתינים לפעימה השנייה שעדיין לא סוכמה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!