דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
23.6°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 23.7°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 24.7°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 23.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / צה"ל פוצץ רשת מנהרות אסטרטגיות בהן היו לשכות סינוואר ודף

התמרון של צה"ל הורחב למרכז הרצועה | חמאס ירה 30 רקטות למרכז הארץ לאחר שהודיע: "לא מדברים על עסקת חטופים עד להפסקת הלחימה" | חילופי אש בצפון: בתים ברמות נפתלי ומטולה ספגו פגיעות ישירות | 3 לוחמים נהרגו ו-8 נפצעו בקרבות בעזה

  • פיצוץ תוואי המנהרות (צילום: דובר צה"ל)
    פיצוץ תוואי המנהרות (צילום: דובר צה"ל)
  • פיצוץ תוואי המנהרות (צילום: דובר צה"ל)
    פיצוץ תוואי המנהרות (צילום: דובר צה"ל)
  • השר בני גנץ בסיור בדרום (צילום: המחנה הממלכתי)
    השר בני גנץ בסיור בדרום (צילום: המחנה הממלכתי)
  • פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-76 למלחמה: לאחר שנחשף אמש ״רובע הבכירים״ של חמאס בעיר עזה, מתחם הכולל רשת מנהרות מסועפת המחברת בין דירות מסתור, לשכות, משרדים ודירות מחייה של בכירי הזרוע הצבאית והמדינית של חמאס, הושמד היום (חמישי) תוואי המנהרות.

צה"ל הרחיב את התמרון הקרקעי למרכז הרצועה. מוקדם יותר נורו 30 רקטות למרכז הארץ לאחר שחמאס הוציא הודעה "שאין לדבר על חטופים או עסקאות חילופין, עד להפסקת המלחמה".

חילופי אש בצפון: בתים במטולה ובמושב רמות נפתלי ספגו פגיעה ישירה מרקטות ששיגר חיזבאללה. מוקדם יותר ירה חיזבאללה טילי נ"ט לעבר המרחבים דוב"ב ואביבים, צה"ל השיב אש לעבר מקור הירי. כתוצאה משיגורי הנ"ט זוהתה פגיעה ישירה ברכב בגליל העליון, גבר ואישה פונו במצב קל.

צה"ל הודיע הבוקר (חמישי) על נפילתם של שלושה לוחמים בקרבות ברצועת עזה: סמל לביא גיהסי (19) מחשמונאים, סגן יעקב אליאן (20) מרמת גן, וסגן עומרי שורץ (21) משדמות דבורה. 8 לוחמים נפצעו באורח קשה בקרבות.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

גליל עליון: התרעות על חדירת כלי טיס עוין

משפחות החטופים חוסמות את שערי הקריה בת"א: מחזקים את הקבינט להבאת עסקה

בשעה זו חוסמות משפחות החטופים את כל השערים של הקריה בתל אביב לקראת כינוס הקבינט הערב ב-21:00.

המשפחות מחזקות את הקבינט להבאת עסקה ויחסמו את שערי הקריה בכל שעה עגולה ו-29 דקות, עד סיום ישיבת הקבינט.

תיעוד: צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון

צה"ל תקף במהלך היום באמצעות מטוסי קרב, כלי טיס של חיל האוויר וירי טנקים תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון.

מוקדם יותר זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מספר מרחבים בגבול. צה"ל תקף באש את מקורות הירי. בנוסף צה"ל תקף בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון.

תיעוד: צה"ל השמיד את תוואי המנהרות שבהן שכנו לשכות סינוואר ודף

צה"ל השמיד היום את תוואי המנהרות שבהן היו לשכות יחיא סינוואר ומוחמד דף. לאחר שנחשף אמש ״רובע הבכירים״ של חמאס בעיר עזה, מתחם הכולל רשת מנהרות מסועפת המחברת בין דירות מסתור, לשכות, משרדים ודירות מחייה של בכירי הזרוע הצבאית והמדינית של חמאס. לוחמי יהל"ם וצוות חטיבה קרבי של חטיבה 401 השמידו את רשת המנהרות האסטרטגית.

 

 

תיעוד: לוחמי הלוט"ר נטרלו מחבל יוצא מפיר שניסה למשוך אותם לכיוון מטען

צה"ל פרסם סרטון של פלגת לוחמי לוט"ר מחטיבת המרום שנלחמת לראשונה בעזה, כחלק מצוותי הקרב החטיבתיים. הם עושים שימוש ביכולות מבצעיות שכוללות פריצה, חבלה וצליפה. הסרטון צולם במהלך אירוע באזור בית חאנון שם זיהו הלוחמים מחבל יוצא מפיר מנהרה תוך שהוא יורה צרורות. הלוחמים פתחו במכת אש, השליכו רימונים ונטרלו את האיום ממרחק. לאחר מכן, פיר המנהרה הושמד.

 

נתניהו בתגובה לחמאס: לא נעצור את המלחמה עד שנשלים את יעדיה

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב בתגובה לחמאס: "אנחנו נלחמים עד לניצחון. אנחנו לא נעצור את המלחמה עד שנשלים את כל יעדיה – השלמת חיסול החמאס, ושחרור כל חטופינו.

"הברירה שאני מציע לחמאס היא מאוד פשוטה: להיכנע או למות. אין ולא תהיה להם שום ברירה אחרת. ואחרי שנחסל את החמאס אני אפעל בכל כוחי כדי להבטיח שעזה לא תהווה יותר שום איום על ישראל. לא חמאסטאן ולא פת״חסטאן".

גנץ בדרום: "אין שום כוונה לעצור את הלחימה עד שנשיב את חטופינו"

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ ביקר היום בדרום. הוא החל את ביקורו בהערכות מצב באוגדה 98 ובאוגדה 36 ולאחר מכן הגיע לנתיב העשרה.

בסיום הביקור אמר השר גנץ: ״הפעולה בעזה נמשכת והפגיעה בחמאס הולכת ומעמיקה, והיא תימשך בעומק השטח ובשלבים שונים. אין שום כוונה לעצור את הלחימה עד שנשיב את חטופינו ונשנה את המציאות בדרום וגם בצפון"

גנץ התייחס לסירוב של חמאס לשחרר את החטופים מהשבי: "זו עוד הוכחה שחמאס גרועה כדעא"ש, ודין ראשיה ואנשיה – מוות. כדי להסיר את האיום הזה – אנחנו נמשיך להילחם עד שנשיג את מטרותינו. הנוכחות של חמאס מביאה לפגיעה קשה גם בתושבי עזה. מי שלא חס על תושביו בזמן שהוא ישן במלונות פאר, מי שמשתמש בהם כדי לשרוד הוא פושע מלחמה. ייקח כמה זמן שייקח. אנחנו נילחם, ואנחנו ננצח״.

באופן חריג משפחות החטופים השתתפו בדיון של הוועדה לענייני מודיעין ושירותים חשאיים בכנסת

ועדת המשנה לענייני מודיעין ושירותים חשאיים, קיימה היום דיון מיוחד בהשתתפות משפחות החטופים ותא"ל (במיל) גל הירש.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין: "מדובר בדיון חריג ונדיר ביותר שבו אזרחים משתתפים בדיון בוועדה. נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לפקח ולוודא כי זרועות הביטחון ומשרדי הממשלה הרלוונטים פועלים בצורה המיטבית בתוך מאמצי המלחמה ושנעשות כל הפעולות על מנת להחזיר את החטופים הביתה".

מטולה: פגיעה ישירה בבית, ללא נפגעים

תיעוד: הושגה אחיזה מבצעית בשכונת שג'עייה

צה"ל הודיע כי כוחות אוגדה 36 השיגו אחיזה מבצעית בשכונת שג׳עייה. "כוחות צה״ל ימשיכו לאחוז במרחב ולבצע פעולות ממוקדות בשכונה על פי צורך מבצעי".

במהלך הלחימה בשכונה נתקלו הכוחות פנים אל פנים במחבלים שירו, תקפו והשליכו מטענים לעבר כוחות האוגדה מתוך מבנים במרחב בנוי וצפוף וחיסלו אותם תוך הסתערות ופיקוד מלפנים. "כוחות האוגדה ביצעו תקיפות נרחבות בשכונה, מאות מטרות נתקפו בסיוע אש, ועשרות פירי מנהרות נחשפו במספר רב של בתים, בתי ספר ומרפאות וסוכלו. בבתים אזרחיים בשכונה איתרו הלוחמים אמצעי לחימה רבים ואמצעי הדרכה של חמאס".

צוות קרב של גולני פשט על בתי בכירים של חמאס והחרים חומר מודיעיני. צוות קרב של חטיבה 188 פשט והשתלט על מפקדת גדוד שג׳עייה, ממנה יצאו חלק מן המחבלים שביצעו את הטבח ביום שבת ה-7 באוקטובר.

צוות קרב של הצנחנים השמיד מעל 100 מבני טרור, חשף והשמיד עשרות רבות של פירי מנהרות, ביצע מעצרים של מחבלים רבים שנכנעו והעביר אותם לחקירות כוחות הביטחון, ביניהם מפקד פלוגה בחמאס ומחבלים שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר. צוות קרב של בית הספר לחי״ר סיכל והשמיד עשרות מבנים ששימשו את ארגון הטרור חמאס.

שני טילי נ"ט פגעו פגיעה ישירה בבית ברמות נפתלי אין נפגעים בגוף

בשעה האחרונה זוהו שתי נפילות בשטחים פתוחים במרחב מרגליות. שני טילי נ"ט פגעו פגיעה ישירה בבית ברמות נפתלי אין נפגעים בגוף. לא הופעלה אזעקה.

צה"ל מרחיב את התמרון למרכז הרצועה

כוחות אוגדת "הבזק" (99) השלימו מבצע אוגדתי מדרום לעיר עזה, שבמהלכו הרחיבו את אזור הפעילות של צה"ל ברצועה. האוגדה, בסיוע כוחות נוספים, השמידה בשכונת בקשי מחבלים, תשתיות קרקעיות ואמצעי לחימה.

בתקיפה מהאוויר חוסלה חוליית מחבלים שביצעה ירי אר.פי.ג'י לעבר הכוחות מתוך בניין עיריית בקשי. בנוסף, מצאו לוחמים אמצעי לחימה שחלקם הוסתרו בתוך בובות ומתחת למיטות ילדים בשכונות המערביות לעזה.

אזעקות במרחב מרגליות

צה"ל תקף עמדות שיגור, תשתיות טרור, ומבנים צבאיים של חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום שורת מטרות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון; עמדות שיגור, מבנים צבאיים ותשתיות טרור. בנוסף צה"ל תקף מוקדם יותר היום בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון.

מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים לעבר המרחבים דוב"ב, אביבים והר דב, צה"ל תקף באש את מקורות הירי. בנוסף זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב ערב אל עראמשה, השיגורים לא חצו לעבר שטח מדינת ישראל, כלי טיס של חיל האוויר תקף את החוליה שביצעה את הירי.

בהמשך להתרעות מוקדם יותר היום על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, יחידת הבקרה האווירית זיהתה מספר מטרות אוויריות שחצו משטח לבנון לשטח מדינת ישראל. במהלך האירוע שוגר מיירט והאירוע הסתיים.

דובר צה"ל: 4 מתוך 7 מפקדי חטיבת עזה של חמאס חוסלו במלחמה

דובר צה"ל בערבית: 4 מתוך 7 מפקדי חטיבת עזה של חמאס חוסלו עד כה במלחמה, מפקד החטיבה ועוד שני מפקדי גדודים נשארו בחיים. בצה"ל מאיימים: "אם המפקדים הנותרים לא ייכנעו ויניחו את נשקם, נפעל לארגן להם פגישה עם ארבעת המחוסלים בקרוב".

4 מתוך 7 מפקדי חטיבת עזה של חמאס חוסלו במלחמה (גרפיקה: דובר צה"ל)
4 מתוך 7 מפקדי חטיבת עזה של חמאס חוסלו במלחמה (גרפיקה: דובר צה"ל)

מד"א: לא ידוע על נפגעים במטח האחרון

אשקלון: בת 61 נחבלה בדרכה למרחב מוגן, מצבה קל

רסיסי רקטה נפלו בבית ספר בתל אביב. כל הילדים הגיעו בזמן למרחבים המוגנים ולא היו נפגעים ולא נגרם נזק

כ-30 שיגורים במטח למרכז, לשפלה ולדרום

חלקי רקטה שיורטה בגן יבנה (צילום: כבאות והצלה)
חלקי רקטה שיורטה בגן יבנה (צילום: כבאות והצלה)

המטח למרכז: לפחות 5 יירוטים, לא דווח על נפגעים

דיווחים על לפחות 5 שיגורים בשמי גוש דן. דוברות מד"א: חובשים ופראמדיקים של מד"א יצאו לסרוק זירות בהם התקבל דווח. בשלב זה לא דווח על נפגעים.

מטח למרכז הארץ: אזעקות בתל אביב ובשרון

אזעקות בראשון לציון, אשדוד ואשקלון

אזעקות בעוטף עזה: נחל עוז

חמאס בהודעה רשמית: "לא מדברים על עסקת חטופים עד להפסקת הלחימה"

2 טילי נ"ט נורו מלבנון לישראל: פגיעה בכלי רכב בגליל העליון

מחבלי חיזבאללה שיגרו לפני זמן קצר 2 טילי נ"ט לעבר המרחבים דובב ואביבים, צה"ל השיב אש לעבר מקור הירי. כתוצאה משיגורי הנ"ט – פגיעה ישירה ברכב בגליל העליון.

התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

אזור קו העימות: שניר, ע'ג'ר, שאר ישוב, דפנה, הגושרים וקיבוץ דן. בפיקוד העורף עדכנו שהחשש הוסר.

אזעקות בעוטף עזה: פרי גן, סופה, ניר יצחק

אזעקות בעוטף עזה: ניר עוז

קבינט המלחמה יתכנס הערב בקריה: ידונו בין השאר במגעים לעסקה חדשה לשחרור חטופים

קבינט המלחמה יתכנס הערב בשעה 21:00 בקריה בתל אביב. הכינוס מגיע בין השאר על רקע המגעים לעסקה חדשה לשחרור חטופים.

אזעקות בעוטף עזה: נירים, מגן

מועצה אזורית הגליל העליון: עקב הערכת מצב של הצבא, ייסגרו שערי ישובים לאורך הגבול

מועצה אזורית הגליל העליון: עקב הערכת מצב רחבה של הצבא, ייסגרו שערי ישובים לכל אורך גבול הלבנון לכניסה ויציאה עד להודעה חדשה.

ובגזרתנו: שניר, דן, דפנה, הגושרים, מעין ברוך, כפר גלעדי, משגב עם, מנרה, יפתח, מלכיה, יראון, ברעם, סאסא וצבעון. תושבים השוהים בישובים אלה מתבקשים לצמצם תנועה בישוב.

כמו-כן צפויים להיסגר כבישים באזור: צומת מעיינות הבניאס לכיוון מערב, צומת כפר סאלד לכיוון צפון, צומת הכניסה הדרומי לבית הלל, צומת אזור תעשיה צפוני בק"ש לכיוון מזרח, צומת מצודות לכיוון צפון, צומת מרגליות, צומת כ"ח לכיוון מערב, צומת רמות נפתלי, צומת מלכיה, חניון נחל דישון – בין ברעם ליראון, צומת סאסא לכיוון צפון מערב וצומת חירם לכיוון צפון.

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו 20 מבוקשים ביהודה ושומרון, חלקם משויכים לחמאס

דובר צה"ל: הכוחות עצרו במהלך הלילה 20 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, שמונה מהם משויכים לארגון הטרור חמאס. הלוחמים עצרו מבוקש בכפר צידא שבמנשה. במקום אותרו והושמדו מטענים מאולתרים, וחומרים להכנת מטענים. בדיר אל עצון שבגזרת החטיבה מצאו חלקי נשק ותחמושת.

בכפר רוג׳יב שבשומרון עצרו הלוחמים שני מבוקשים, איתרו והחרימו שני אקדחים, M-16, תחמושת וחלקי נשק. בנוסף, בעיר חברון אותרה תחמושת ובכפר דהרייה שביהודה אותרו והחרמו 11 רכבים בלתי חוקיים. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,420 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,210 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

צה״ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה ומשגר ממנו בוצע ירי לעבר ישראל

דובר צה"ל: במהלך הלילה ובשעות הבוקר, מטוס קרב של חיל האוויר וכלי טיס של צה״ל תקפו תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, ומשגר ממנו בוצע ירי לעבר שטח ישראל אמש. כמו כן, הכוחות תקפו בארטילריה בשטח לבנון. בהמשך להתרעות בצפון הארץ אמש, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה״ל תקף בארטילריה את מקור הירי.

צבע אדום בעוטף עזה: נירים

כוחות צה"ל תוקפים ומתקדמים ברצועה: אמצעי לחימה אותרו בלב בית ספר

דובר צה"ל: כוחות צה"ל תוקפים ומתקדמים ברצועה; בלב בית ספר אותרו אמצעי לחימה. עשרות כלי טיס של חיל האוויר תקפו כ-230 מטרות של ארגון הטרור חמאס ביממה האחרונה בשטח רצועת עזה.

מכלול האש של חטיבה 7 זיהה מחבלים במבנה במרחב חאן יונס. מטוס קרב של חיל האוויר השמיד את המבנה וחיסל את המחבלים. בהמשך, זיהה והשמיד המכלול משגר שהכיל רקטות שכוונו לשטח הארץ.

במסגרת הפעילות הקרקעית של לוחמי המילואים מצוות הקרב החטיבתי 551 בג׳באליה, פעלו הכוחות לפינוי מוסדר של אוכלוסייה דרומה משטח של מתחם בתי ספר. הלוחמים ערכו סריקות בבית הספר ואיתרו אמצעי לחימה רבים במרחב.

במבצע לילי תקפו כוחות זרוע הים כלי שיט שהיו מיועדים לשימוש הכוחות הימיים של ארגוני הטרור ברצועת עזה. מכלול האש של חטיבת המילואים 14 זיהה מחבלים במרחב שאטי. חיילי המילואים הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסלו את המחבלים מהאוויר.

אזעקה בגליל העליון: משגב עם

8 לוחמים נפצעו קשה בקרבות ברצועת עזה

צה"ל הודיע ש-8 לוחמים נפצעו באורח קשה בקרבות ברצועת עזה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו.

בקרב בצפון הרצועה בו נפלו סגן עומרי שורץ וסגן איליאן יעקב ז"ל, נפצעו באורח קשה קצין ושני צוערים מגדוד 'גפן', בית הספר לקצינים; קצין שריון בגדוד 532, חטיבה 460 נפצע באורח קשה בקרב בצפון הרצועה.

כמו כן, שני לוחמים בגדוד 50, חטיבת הנח"ל, נפצעו באורח קשה בקרב ברצועת עזה.
לוחם (מיל') ביחידת עוקץ, חטיבת המרום, נפצע באורח קשה בקרב ברצועת עזה.

נוסף לכך, לוחם שיריון (מיל') בגדוד 9218, חטיבת קרייתי (4), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

הלוחמים לביא גיהסי, יעקב אליאן ועומרי שורץ נפלו בקרבות ברצועת עזה

צה"ל הודיע ששלושה לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה.

סמל לביא גיהסי, בן 19, מחשמונאים, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

סגן יעקב אליאן, בן 20, מרמת גן, צוער בגדוד 'גפן', בית הספר לקצינים, שירת כמפקד כיתה בבא"ח גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

סגן עומרי שורץ, בן 21, משדמות דבורה, צוער בגדוד 'גפן', בית הספר לקצינים, שירת כלוחם בסיירת צנחנים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

מזכ"ל האו"ם: "קשיים באספקת סיוע הומניטרי לתושבי עזה"

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, אמר הלילה שהארגון נתקל בקשיים לספק סיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה. בציוץ ברשת X (לשעבר טוויטר) אמר גוטרש: "לחימה אינטנסיבית, מחסור בחשמל ודלק ושיבושי תקשורת מגבילים מאוד את מאמצי האו"ם לספק סיוע מציל חיים לתושבי עזה. יש לספק תנאים המאפשרים פעולות הומניטריות משמעותיות באופן מיידי".

8 שיגורים מלבנון: חמישה יירוטים ושלוש נפילות בשטחים פתוחים; צה"ל מגיב בארטילריה

כוחות צה"ל תוקפים בירי ארטילרי יעדים בלבנון, לאחר מטח הרקטות לצפון שבו זוהו שמונה שיגורים. חמישה מהם יורטו ושלושה נפלו בשטחים פתוחים.

אזעקות הופעלו בגליל

התרעות הופעלו ביישובים כפר יובל, קריית שמונה, תל חי, כפר גלעדי, מעיין ברוך ומשגב עם.

ארבעה שיגורים זוהו מסוריה; צה"ל תקף את מקורות הירי

בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב רמת הגולן, זוהו ארבעה שיגורים משטח סוריה שחצו לשטח ישראל. כוחות צה״ל תקפו את מקורות הירי וכן עמדה צבאית של צבא סוריה.

כוחות צה"ל זיהו מחבלים שהתקרבו לגדר המערכת משטח לבנון לאורך הגבול במרחב מטולה. הכוח ירה לעברם, זוהו פגיעות.

מקרון: ״משמעותה של לחימה יעילה בטרור איננה הרס כולל בעזה״

נשיא צרפת עמנואל מקרון התייחס למלחמה בין ישראל לחמאס ואמר בריאיון לערוץ France 5 כי "ככל שהשבועות חולפים, איננו יכולים לבסס את הרעיון שלחימה יעילה בטרור משמעה הרס כל דבר בעזה, או תקיפה חסרת הבחנה של אוכלוסיות אזרחיות שמביאה לקורבנות". מקרון קרא ל"הפוגה שתוביל להפסקת אש מסיבות הומניטריות".

תיעוד: צה״ל השתלט על ״עיר הבכירים״ של חמאס בשכונת רימאל, כ-600 מחבלים חוסלו

כוחות צה"ל השלימו את ההשתלטות על "רובע הבכירים" של חמאס במרכז העיר עזה. ממרחב זה באזור כיכר פלסטין פעלה והתנהלה ההנהגה השלטונית והצבאית של חמאס. המתחם כולל רשת מנהרות מסועפת המחברת בין דירות מסתור, לשכות, משרדים ודירות מחייה של בכירי הזרוע הצבאית והמדינית של ארגון הטרור חמאס. מתחם זה מעל ומתחת לקרקע מהווה מוקד שלטוני בטחוני של הזרוע הצבאית מדינית של החמאס.

בשבועות האחרונים לחמו כוחות צוות הקרב של חטיבה 401 מאוגדה 162 יחד עם כוחות מיחידת שלדג, שייטת 13 ויהל"ם במרחב שכונת רימאל בעיר עזה, בה נמצאת כיכר פלסטין. לוחמי צוות הקרב החלו בהתקפה משולבת ומתואמת על מרחב כיכר פלסטין והשיגו עליו שליטה מבצעית. בימים האחרונים, הושלמה ההשתלטות על המרחב. בקרבות שהתנהלו במסגרת השתלטות זו חיסלו הכוחות כ-600 מחבלים מהקרקע ומהאוויר.

דובר צה״ל: ״התחקיר על הירי בשלושת החטופים יוצג במלואו למשפחות, אנחנו חבים להם את זה״

דובר צה״ל: עברנו ללחימה גם באזור א-תופאח הצמוד לשג׳עייה, עברנו גם ללחימה ברובע המפקדים והבכירים של חמאס. חשפנו שם רשת מסועפת ששימשה את מפקדי חמאס, הנייה דף וסינוואר השתמשו בה וניהלו משם את הלחימה גם בתחילת הפעולה. תוקפים גם ברפיח.

הגרי התייחס גם לתקרית בה נהרגו שלושת החטופים: ״אנחנו מעריכים שהמחבלים שהחזיקו בהם חוסלו, ומשם הם יצאו למסע הנורא שבסיומו הם נהרגו. התחקיר של פיקוד דרום יוצג למשפחות, אנחנו חבים להן את הצגת האמת והתחקיר וכך יקרה, גם מה שיהיה נכון לפרסם יובא לתקשורת. התחקיר חשוב כדי שמקרה כזה לא יחזור על עצמו, החזרת החטופים היא אחת ממטרות המלחמה, הכוחות בשטח תודרכו איך לחפש חטופים, נמשיך לעשות מאמצים להחזיר את כולם״.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!