דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / חמישה לוחמים נהרגו בקרבות ברצועת עזה

ניר רפאל קנניאן, (20), בירהנו קאסיה, (22), שי טרמין (26), אלכסנדר שפיץ (41) ואושרי משה בוצחק (22) נפלו בקרבות בדרום הרצועה | מהצהריים: מטחים על עוטף עזה וירי רקטות לישובי הצפון | בסיכול ממוקד ברפיח חוסל חסן אטרש, אחראי על ייצור והצטיידות הנשק בחמאס | נתניהו שוחח עם ביידן: "ישראל תמשיך במלחמה עד להשלמת כל מטרותיה"

  • חללי צה"ל (מימין בכיוון השעון): ניר רפאל קנניאן, אלכסנדר שפיץ, שי טרמין, אושרי משה בוצחק ובירנהו קאסיה (צילום: דובר צה"ל)
    חללי צה"ל (מימין בכיוון השעון): ניר רפאל קנניאן, אלכסנדר שפיץ, שי טרמין, אושרי משה בוצחק ובירנהו קאסיה (צילום: דובר צה"ל)
  • עצרת משפחות החטופים בתל אביב (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
    עצרת משפחות החטופים בתל אביב (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
  • פעילות כוחות צה"ל בשטח רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות כוחות צה"ל בשטח רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • שר הביטחון גלנט והשר גנץ בהערכת מצב בצפון רצועת עזה (צילום: שחר יורמן)
    שר הביטחון גלנט והשר גנץ בהערכת מצב בצפון רצועת עזה (צילום: שחר יורמן)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-78 למלחמה: חמישה חיילים נפלו היום (שבת) ואתמול בקרבות ברצועת עזה: סמ״ר ניר רפאל קנניאן, (20) מבית קשת, לוחם בסיירת גבעתי; סמ״ר בירהנו קאסיה, (22) מבית שמש, לוחם בסיירת גבעתי; רס״ר (מיל׳) שי טרמין (26) מראש פינה, לוחם בגדוד 6623, עוצבת ׳חוד החנית׳; רס״ב (מיל׳) אלכסנדר שפיץ (41) מכרמיאל, לוחם בגדוד 6623, עוצבת ׳חוד החנית׳; סרן אושרי משה בוצחק (22) מחיפה, מפקד צוות בסיירת נח״ל.

אזעקות הושמעו בעוטף עזה לראשונה מזה יומיים. בצפון הופעלה התראה על חדירת כלי טיס עוין שתהבררה כהתראת שווא. מועצת הביטחון של האו"ם אישרה בלילה החלטה הקוראת להרחיב את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, אך לא קוראת להפסקת אש מיידית. דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר אמש שצה"ל נמצא "כמעט באחיזה מבצעית מלאה בצפון רצועת עזה", ונערך לפעילות בדרום הרצועה.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה החלטה הקוראת להרחבת הסיוע ההומניטרי לעזה

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה החלטה מרוככת שקוראת להעברה דחופה ומיידית של סיוע הומניטרי לאזרחים ברצועת עזה, אך ללא הנוסח המקורי שקרא ל"עצירה מיידית של פעולות האיבה" בין ישראל לחמאס. במקום הנוסח הזה בהחלטה נכתב שהמועצה קוראת "לצעדים דחופים כדי לאפשר מיידית גישה בטוחה וללא הפרעות לסיוע הומניטרי, וליצירת תנאים להפסקה יציבה של פעולות האיבה"

ההחלטה התקבלה במועצה המורכבת מנציגי 15 מדינות ברוב של 13 תומכים וללא מתנגדים, ובהימנעות של ארצות הברית ורוסיה. ההצבעה נערכה לאחר הצבעה קודמת בה הטילה ארצות הברית וטו על תיקון שהציעה רוסיה לפיו הנוסח יכלול קריאה להפסקת פעולות האיבה. בהצעה הזו תמכו 10 מדינות, ארצות הברית התנגדה ו-4 מדינות נמנעו, אך עקב זכות הווטו של ארצות הברית ההחלטה נפסלה.

הנוסח המתוקן היה במשא ומתן במהלך שבוע וחצי בדרגים הדיפלומטיים הגבוהים של ארצות הברית ואיחוד האמירויות, שייצגה מדינות ערביות נוספות ומדינות אחרות.

ההחלטה שהתקבלה לא שוללת את יכולתה של ישראל לבדוק את הסיוע הנכנס לרצועה, וקוראת לאו"ם למנות גורם מתאם לנושא הסיוע.

שגריר ישראל באו"ם על החלטת מועצת הביטחון: "מודה לביידן על העמידה לצד ישראל ושמירת הקווים האדומים"

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן התייחס להחלטת האו"ם הקוראת להרחבת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, ואמר: "אני מודה לארה״ב ולנשיא ביידן על העמידה לצד ישראל לאורך המו״מ על החלטת מועצת הביטחון שאושרה כעת ועל השמירה על הקווים האדומים שהוגדרו. ההחלטה שומרת על הסמכות הביטחונית של ישראל לפקח ולבדוק את הסיוע הנכנס לעזה."

ארדן ביקר את מועצת הביטחון על שלא גינה כלל את מעשי חמאס ב-7 באוקטובר: "אסור לנו להתעלם מכך, שמועצת הביטחון כגוף, לא גינתה עד היום את טבח ה7.10. זוהי חרפה שחושפת את חוסר הרלבנטיות של האו״ם בקשר למלחמה בעזה. ההתמקדות רק במנגנוני הסיוע לעזה מיותרת כיוון ישראל ממילא מאפשרת הכנסת סיוע בכל היקף נדרש. האו״ם צריך היה להתמקד במשבר ההומניטארי של החטופים ובכך אולי להביא לשיפור במצב. מחדלי האו״ם ב 17 השנים האחרונות אפשרו לחמאס לחפור מנהרות טרור ולייצר טילים ורקטות וברור שאי אפשר לסמוך עליו שיפקח על הסיוע הנכנס לרצועה."

ביידן על הירצחו של גדי חגי מניר עוז: "ג'יל ואני שבורי לב, לא נפסיק לעבוד כדי להביא את החטופים הביתה"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס להודעה על הירצחו של גדי חגי מניר עוז בשבי חמאס. חגי היה אזרח ארצות הברית.
"ג'יל ואני שבורי לב מהחדשות שהאמריקני גד חגי ככל הנראה נרצח על ידי חמאס ב-7 באוקטובר", אמר ביידן בהצהרה רשמית של הבית הלבן, "אנחנו ממשיכים להתפלל לרווחתם ולחזרתם הבטוחה של אשתו, ג'ודי. בתם הצטרפה טלפונית לפגישתי עם משפחות של חטופים בשבוע שיבר. המשפחות האלה חלקו איתי באומץ את החוויות המזעזעות והסבל שעברו בחודשים האחרונים כאשר הם מחכים ליקיריהם. זה בלתי נסבל"
"היום, רנחנו מתפללים עבור ארבעת ילדיהם, שבעת נכדיהם ואהוביהם שמתאבלים איתם בעקבות החדשות האלה. אני חוזר על הבטחתנו לכל המשפחות של אלו שעדיין מוחזקים בשבי: לא נפסיק לעבוד כדי להביא אותם הביתה"

מזכ"ל האו"ם: "יש לשחרר את החטופים מיד ללא תנאים"

"שום דבר לא יכול להצדיק את התקפות הטרור הנוראיות שפתח חמאס ב-7 באוקטובר, או את החטיפה האכזרית של כ-250 בני אדם", אמר מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש. "אני חוזר על קריאתי לשחרר את החטופים הנותרים באופן מיידי וללא תנאים.

"אני מקווה שהחלטת מועצת הביטחון של היום עשויה לסייע בשיפור מתן הסיוע הדרוש, אך הפסקת אש הומניטרית היא הדרך היחידה להתחיל לענות על הצרכים הנואשים של האנשים בעזה ולסיים את הסיוט המתמשך שלהם, עד כמה שזה עשוי להיראות קשה היום, פתרון שתי המדינות – בהתאם להחלטות האו"ם, החוק הבינלאומי וההסכמים הקודמים – הוא הדרך היחידה לשלום בר-קיימא".

ועדת ההצלה הבינלאומית (IRC) בירכה על החלטת האו"ם

ועדת ההצלה הבינלאומית (IRC) בירכה על הדרישות לגישה הומניטרית מיידית, בטוחה וללא הפרעה דרך כל הנתיבים הזמינים לפלסטינים ברחבי עזה, לשמירה על החוק ההומניטרי הבינלאומי ולשחרור ללא תנאי של החטופים.

עשרות מחבלים חוסלו במרחב עיסא בדרום עזה

במסגרת הפעילות הקרקעית במרחב עיסא שבדרום העיר עזה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי יפתח (11), כהערכות למארב מתוכנן, ביצעו ירי להטעיה שהוביל לבריחת עשרות מחבלים לתוך מבנה ששימש כמפקדת חמאס. בשיתוף פעולה עם מכלולי האש והמודיעין החטיבתיים, הכווינו הכוחות מטוס קרב של חיל האוויר שתקף את המבנה וחיסל את המחבלים.

במהלך התקיפה במרחב עיסא, פלוגת התצפית של החטיבה זיהתה מחבלים חמושים שניסו לתקוף את הכוחות וחוסלו באמצעות ירי צלפים. זוהו תשתיות טרור נוספות, בהן מבנים ששימשו אתרים צבאיים של החמאס במרחב שהותקפו והושמדו בהכוונת הכוח.

לוחמי צוות הקרב החטיבתי 179 איתרו בשכונת בקשי שבמרכז הרצועה מצבור אמצעי לחימה בגן ילדים. בין היתר נמצאו ארגזי צעצועים המכילים עשרות פצצות מרגמה, ראשי נפץ, וטילי נ"ט מסוג RPG.

במהלך פעילות צוות הקרב החטיבתי 14 בעיר עזה, זיהו הכוחות חוליית מחבלים חמושים והכווינו כלי טיס ומטוס קרב של חיל האוויר שחיסלו את החולייה.

במהלך פעילות של צוות הקרב החטיבתי 14 בפאתי שאטי, זיהו הכוחות שלושה מחבלים שביצעו ירי לעבר כוחות צה"ל. הכוחות הכווינו כלי טיס ומסוק קרב של חיל האוויר שתקף וחיסל את שלושת המחבלים.

צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון

צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה, בהן תשתיות מבצעיות, תשתיות טרור ומתחם צבאי. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה בשטח לבנון.

כטב"ם מאיראן גרם לפיצוץ בספינה ליד חופי הודו

ספינה הותקפה באמצעות כטב"ם, שגרם לפיצוץ על הסיפון כ-200 מיילים ימיים מאזור וראבאל שבהודו, כך דיווח המרכז הבריטי לסחר ימי (UKMTO). השריפה על הסיפון כובתה ואין נפגעים. על פי חברת האבטחה הימית הבריטית "אמברי", הספינה שהותקפה קשורה לישראל ונושאת את דגל ליבריה.

לפי אתרי חדשות בהודו, מדובר בספינה עם חומרים כימיים שיצאה מנמל בסעודיה והייתה בדרכה למדינה.

הכטב"ם שוגר ישירות מאיראן, ולא על ידי החות'ים ממרחב באב אל-מנדב, כמו באירועי התקיפה הקודמים.

סגנית נשיא ארה"ב: "לבנו עם משפחת חגי, מתפללים לשובה בשלום של ג'ודי"

"דאג ואני מתאבלים על גד חגי, אזרח אמריקאי שנרצח על ידי חמאס במתקפת הטרור האכזרית ב-7 באוקטובר", צייצה ב-X (טוויטר לשעבר) סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס. "אנחנו מתפללים לשלומה, לבריאותה ולשובה בשלום של אלמנתו ג'ודי. לבנו עם המשפחה שקיבלה את החדשות הטרגיות.

"כפי שאמרתי למשפחות של האזרחים האמריקאים שמוחזקים בשבי בעזה: אנחנו מחויבים להשיב אותם הביתה".

מאות פעילי טרור נעצרו ברצועת עזה בשבוע החולף

לוחמי צה"ל בשיתוף עם שב"כ עצרו בתוך כשבוע מאות חשודים במעורבות בפעילות טרור ברצועת עזה, יותר מ-200 פעילי טרור מארגוני החמאס והגא"פ נלקחו להמשך חקירה בישראל. חלק מהפעילים שנעצרו בחרו להיטמע באוכלוסייה האזרחית ולהיכנע, הובלו לישראל עם חוקרי השטח של יחידה 504 באגף המודיעין ורכזי השב״כ.

בסך הכול נלקחו לחקירה יותר מ-700 פעילים מארגוני הטרור ברצועת עזה.

צבע אדום בכפר עזה

צבע אדום בבארי

כוחות הביטחון עצרו חמישה מבוקשים והחרימו נשקים ביו"ש

לוחמי צה״ל במילואים פעלו במבצע גדודי לסריקות אחר אמצעי לחימה בכפרים בית עור א-תחתא ובית עור אל-פוקא שבחטיבת שומרון, והחרימו שני נשקים ועצרו שני מבוקשים שברשותם אותרו הנשקים.

בכפר ברטעה ובמחנות פליטים קלנדיה ודהיישה נעצרו שלושה מבוקשים, הוחרמו אמצעי לחימה וכספי טרור.

המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחות הביטחון.

התרעות שווא על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בצפון

התרעות שווא הופעלו ביישובים דישון, מרכז אזורי מבואות חרמון, יפתח, רמות נפתלי ומלכיה.

אזעקה במנרה

אזעקה בקריית שמונה

אזעקות בעוטף עזה

אזעקות בשלומי ובבצת

צה״ל ושב״כ חיסלו באמצעות מטוס קרב את חסן אטרש, אחראי על ייצור וסחר אמצעי לחימה בחמאס

דובר צה"ל עדכן כי צה״ל ושב״כ חיסלו באמצעות מטוס קרב את חסן אטרש, אחראי על סחר, ייצור והצטיידות באמצעי לחימה של הזרוע הצבאית של חמאס.
בנוסף לקח חלק בהברחת אמצעי לחימה ממדינות שונות לרצועת עזה. בתקופה האחרונה היה מעורב בהברחת אמצעי לחימה גם ליהודה ושומרון.

אזעקות באשקלון ובעוטף עזה

הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה חללי צה"ל

הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם

  •  סמ״ר ניר רפאל קנניאן, בן 20, מבית קשת, לוחם בסיירת גבעתי, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.
  • סמ״ר בירהנו קאסיה, בן 22, מבית שמש, לוחם בסיירת גבעתי, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.
  • רס״ר (מיל׳) שי טרמין, בן 26, מראש פינה, לוחם בגדוד 6623, עוצבת ׳חוד החנית׳ (55), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.
  • רס״ב (מיל׳) אלכסנדר שפיץ, בן 41, מכרמיאל, לוחם בגדוד 6623, עוצבת ׳חוד החנית׳ (55), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.
  • סרן אושרי משה בוצחק, בן 22, מחיפה, מפקד צוות בסיירת נח״ל, נפל היום בקרב בצפון רצועת עזה.

דובר צה"ל: "הרחבנו את הפעילות הקרקעית בדרום ומרכז הרצועה"

דובר צה"ל" כוחות צה"ל השמידו והחרימו מעל ל-30,000 מטענים ואלפי רקטות

הבית הלבן: ביידן ונתניהו שוחחו על ההתפתחויות האחרונות במלחמה בעזה

לפי לשכת ראש הממשלה, נתניהו הביע בפני ביידו את הערכתו על עמידתה של ארה״ב במועצת הביטחון.

עוד הוסיפו כי ראש הממשלה נתניהו הבהיר שישראל תמשיך במלחמה עד להשלמת כל מטרותיה.

כוחות צה"ל תקפו מפקדת חיזבאללה בלבנון

במהלך היום כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי מספר מרחבים בלבנון. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מפקדה צבאית של חיזבאללה.

כמו כן, זוהו מספר שיגורים מלבנון שחצו למרחבים שונים בצפון הארץ. בתגובה, תקפו כוחות צה"ל את מקורות הירי.

כתוצאה משיגורים שבוצעו מלבנון למרחב מנרה, לוחם צה"ל במילואים נפצע מרסיסים באורח בינוני. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

פצוע בינוני מפצמ"ר ממנרה הובא למרכז הרפואי זיו

המרכז הרפואי זיו מעדכן כי לחדר הטראומה הובא הערב גבר בן 32 כשהוא סובל מרסיס ברגלו.ככל הנראה מפגיעת פצמ"ר באיזור מנרה. מצבו מוגדר כעת קל עד בינוני

 

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!