דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
30.4°תל אביב
  • 29.8°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 36.1°טבריה
  • 28.4°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

תיעוד ממצלמת כלב 'עוקץ': מנהרה באורך מאות מטרים בלב עזה, עם תשתיות מים וחשמל

המנהרה שמתחת למוצב 'עיסא' של חמאס כוללת חדרי פיקוד ותקשורת ואולמות שהייה, מתחת לשכונת מגורים | הכלבים מסייעים ללוחמים לאבטח את הכניסה למנהרות

צילום ממצלמת כלב של מנהרת חמאס מתחת למוצב עיסא בעיר עזה (צילום: דובר צה"ל)
צילום ממצלמת כלב של מנהרת חמאס מתחת למוצב עיסא בעיר עזה (צילום: דובר צה"ל)
אורן דגן

צה"ל פרסם אמש (שישי) לראשונה תיעוד ממצלמת כלב יחידת עוקץ שנע בתוך מנהרת טרור של חמאס במוצב עיסא שבעיר עזה. התיעוד חושף מנהרת טרור שאורכה מאות מטרים, הכוללת חדרי פיקוד ותקשורת, אולמות שהייה ששטחם עשרות מטרים, דיפוני בטון ותשתיות מים וחשמל.

פירי המנהרה נחשפו על ידי צוות קרב של חטיבת הצנחנים שנלחם במרחב. לוחמי יחידת יהל״ם ולוחמי יחידת עוקץ חקרו את התוואי התת-קרקעי מתחת למוצב עיסא, המשמש כמוצב תת-קרקעי של חמאס. הלוחמים גילו "תוואי רב-מפלסי", שקומותיו שימשו למטרות פיקוד, שליטה ותנועה בין גזרות שונות, לאחסון ולשהייה.

פתחי התוואי התגלו במקומות שונים באזור עיסא. סרטון שפורסם מציג את אחד מפירי הכניסה, כולל תשתיות חשמל וצינור מים שנכנסים אליו. בצה"ל פרסמו גם צילום אוויר עליו מסומנים פתחי הכניסה, ממנו עולה שהיא השתרעה מתחת לאזור נרחב מאוד בשכונה, מתחת לבניינים ובתי מגורים.

 

 

מיקום פירי מנהרה בשכונת עיסא בעזה על תצלום אוויר (צילום: דובר צה"ל)
מיקום פירי מנהרה בשכונת עיסא בעזה על תצלום אוויר (צילום: דובר צה"ל)
סרטון נוסף מציג מודל של המנהרה שנבנתה:

 

לאחר חקר באמצעים טכנולוגיים מגוונים ובשיתוף עם כוחות ההנדסה של אוגדה 99, השמידו הלוחמים את התוואי התת-קרקעי. כך זה נראה:

 

עד כה בלחימה נסרקו עשרות מנהרות על ידי לוחמי וכלבי היחידה, ואיתרו ממצאים המאפשרים את כניסת הכוחות למנהרות. "לראשונה במלחמה", המשיך מ"פ ביחידת עוקץ, סרן (מיל׳) ע', "אנו חושפים כעת הפעלה של כלבי יחידת עוקץ בתוואי תת-קרקעי. היחידה מהווה מכפיל כוח לטובת מתן מודיעין על מנהרות האויב. בתוך כך, גם הכנסת כלבים טרם כניסת כוחותינו לשם ביטחון חיי אדם. יחידת עוקץ נמצאת בחזית העשייה המבצעית בתמרון, מעל הקרקע – ומתחתיה".

מג"ד 5037 מחטיבת יפתח, סא"ל (מיל׳) חנן, מלא במוטיבציה. "מזה כשבועיים הגדוד נמצא כאן, בתגבור של כוחות שריון שהצטרפו אל הגדוד מהרגע שנכנסו, ומאז אנחנו פוגעים פה נמרצות בתשתיות האויב וגם באויב עצמו",  "פגענו בעשרות מחבלים, ואנחנו נמצאים כאן במשימה הכי ערכית שיכלנו לקבל. אנחנו נישאר כאן, נכבוש עוד יעדים, ונמשיך במשימות -לא נחזור הביתה עד שנסיים. הגדוד חזק, הלוחמים חזקים, אנחנו מבינים את המשימה, נכונים למשימה ונמשיך עד הנצחון".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!