דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שחקניות הכדורעף קריסטינה וקטרינה זילברמן: "במגרש אנחנו תחרותיות, אבל מחוץ לאולם חברות הכי טובות"

התאומות בנות ה-26 התארחו בפודקאסט "WSP - הקול של הספורטאיות בישראל" | שתיהן משחקות כדורעף 16 שנים, יש להן ביחד 15 אליפויות ו-7 גביעים | קטרינה: "אנשים מופתעים כשאני אומרת שאני ספורטאית מקצוענית. היחס צריך להשתנות"

שחקניות הכדורעף קריסטינה (במרכז) וקטרינה (משמאל) זילברמן מתארחות בפודקאסט "WSP - הקול של הספורטאיות בישראל", בהובלת הכדורסלנית נועה זליבנסקי (צילום: WSP)
שחקניות הכדורעף קריסטינה (במרכז) וקטרינה (משמאל) זילברמן מתארחות בפודקאסט "WSP - הקול של הספורטאיות בישראל", בהובלת הכדורסלנית נועה זליבנסקי (צילום: WSP)
WSP הקול של הספורטאיות
WSP הקול של הספורטאיות
מיזם חברתי ופודקאסט
צרו קשר עם המערכת:

שחקניות הכדורעף קריסטינה וקטרינה זילברמן התארחו בפודקאסט "WSP – הקול של הספורטאיות בישראל", בהובלת הכדורסלנית נועה זליבנסקי. התאומות בנות ה-26 משחקות כדורעף 16 שנים, קטרינה משחקת במכבי אשדוד וקריסטינה בחופשת לידה לאחר לידת ביתה הבכורה אריאנה. יש להן יחד 15 אליפויות ושבעה גביעים.

"חזרתי לארץ לפני שנה כי שיחקתי בחו"ל שלוש שנים שנתיים בצ'כיה ושנה בברזיל", סיפרה קטרינה. "כיף לחזור לארץ אני נהנית לשחק להתאמן. לא הייתי מחליפה את זה אולי הייתי מוסיפה לזה עוד תחביבים".

"כדורעף זה לא תחביב, זה מקצוע. לפעמים אני קוראת זה תחביב כי אני עושה את זה כל יום ונהנית", הוסיפה קטרינה. "האמת שזה תחביב שהוא גם מקצוע. אני מרגישה שהרבה פעמים אנשים מופתעים מזה. אז אני אומרת שאני ספורטאית, אני משחקת כדורעף מקצועי. הם אומרים, וואו אנחנו פעם ראשונה שומעים על זה".

שחקניות הכדורעף קטרינה (משמאל) וקריסטינה זילברמן (צילום: אלבום פרטי)
שחקניות הכדורעף קטרינה (משמאל) וקריסטינה זילברמן (צילום: אלבום פרטי)

איך התחלתן לשחק כדורעף?
קריסטינה: "אמא שלנו הייתה שחקנית כדורעף בנבחרת אוזבקיסטן וסבא שלנו היה מאמן כדורסל בנבחרת אוזבקיסטן. אז לא הייתה לנו הרבה ברירה אם להיות בספורט. אמא שלנו שיחקה כאן בליגה לאומית א', היינו נוסעות איתה לאימונים ומשחקים. היום, המאמן שאימן אותה מאמן אותי".

תיאום בין ספורטאיות זה משהו שלוקח הרבה זמן לבנות, איך זה להיות גם ספורטאיות וגם תאומות?
קריסטינה: "אהבתי ששיחקנו ביחד, יש לנו הבנה במבט. לא יצא לנו לשחק אחת נגד השנייה באולמות, אבל שיחקנו בחופים. אנחנו מאוד תחרותיות, אבל מחוץ לאולם חברות הכי טובות. אנשים שראו אותנו משחקות אחת נגד השנייה נתנו לנו פידבק אחרי המשחק ואמרו 'היה כל כך מעניין לצפות בכן כי נלחמתן על כל כדור ולא רציתן לוותר'. אחרי משחק זה בכי, כי לא בא לך להפסיד".

עם איזה אתגרים אתן מתמודדות בלהיות נשים בענף?
קטרינה: "בקיץ האחרון לא הייתה נבחרת נשים בגלל שהייתה אליפות אירופה לגברים, אז החליטו ש לא יהיה נשים כי גם לא היה כל כך תקציב. ידענו את זה משנה שעברה, אבל כשאמרו לנו זה שוב פעם כולן היו מופתעות למרות שכבר הייתי מכונה. אבל זה ספורט, אי אפשר להחליט עכשיו יש ועכשיו אין. אז למה אנשים מופתעים אם זה היחס שאתם נותנים?".

קטרינה זילברמן (בלבן) במדי מירנגה הברזילאית (צילום: Fernando Teramatsu)
קטרינה זילברמן (בלבן) במדי מירנגה הברזילאית (צילום: Fernando Teramatsu)

רגע מרגש בקריירה וחלום?
קטרינה: "היה מרגש לשחק בברזיל. בכלל לשחק בחו"ל, כי הרבה לא האמינו שזה אפשרי ואני שברתי את הסטריאוטיפ הזה. יצאתי לשחק בצ'כיה כליברו, זה מאוד נדיר. לקחתי גביע. זה מאוד מרגש לתרום לקבוצה וגם למדינה שלך. עכשיו החלום שלי הוא לשחק באיטליה".

קריסטינה: "גם אני חלמתי לשחק בחו"ל, אבל לא יצא לי. חתמתי חוזה עם קבוצה בארץ ויום אחרי זה הסוכן אמר לי שיש הצעה לשחק ביוון".

קישור לפרק המלא: יוטיוב, ספוטיפיי, גוגל ובאתר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!