דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

גולף הודיעה על סגירת 20 סניפים ופיטורי 30% מעובדי המטה

המהלך יוצא לדרך כחלק מהליך התייעלות לאחר ירידה ברווחים בשל המלחמה | עוד הודיעה הקבוצה כי תבחן את מכירת 'עדיקה' | מנכ"ל קבוצת גולף, אייל גרינברג: "התמקדות במותגי הליבה של קבוצת גולף תוביל להאצה במהלך השבחה בשנה הקרובה"

חנות 'גולף' בחרבות ברזל (צילום: Apustus / Shutterstock.com)
חנות 'גולף' בחרבות ברזל (צילום: Apustus / Shutterstock.com)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

קבוצת גולף, פרסמה היום (שני) כי היא יוצאת בתוכנית "התייעלות" במסגרתה יפוטרו כ-30% מעובדי המטה של הקבוצה, כ-60 עובדים. בנוסף יסגרו 20 חנויות מתוך 320 ועובדיהן ילכו הביתה, בהן חנויות עדיקה. כמו כן פורסם כי תופסק ההתקשרות בהסכם שכירות של המרכז הלוגיסטי של עדיקה ומרבית עובדיה יפוטרו.

קבוצת גולף, שבשליטת כלל תעשיות, פרסמה היום את דוחותיה לרבעון השלישי. החברה מציינת כי בעקבות המלחמה חוותה ירידה של 67% במכירות בשבוע הראשון של אוקטובר. עוד היא ציינה כי הוציאה 22% מעובדיה (440 עובדים) לחל"ת, את חלקם היא מתחילה כעת להחזיר עקב התאוששות המכירות.

צעדי התייעלות מגיעים על רקע שלושה חודשי המלחמה שהורידו משמעותית את הכנסות החברה. לפי גולף, יש ירידה של 67% במכירות בהשוואה לאוקטובר שנה שעברה שהיה חודש חגים. במהלך נובמבר הירידה התמתנה ועמדה על 33% לעומת שנה שעברה. אך עם זאת, הנה חודש דצמבר הביא איתו נתונים חיוביים עם כניסת המשק לשגרת חירום  ודווקא תהיה עלייה של 5% במכירות בהשוואה לשנה שעברה. נכון להיום רק שלושה סניפים של החברה נותרו סגורים מתחילת הלחימה.

על פי פרסום הקבוצה, חלק גדול מהפסדי המלחמה קשורים לירידה משמעותית במכירות עדיקה והנהלת החברה החליטה להוציא לפועל תכנית לצמצום משמעותי בפעילות זו, לרבות סגירת חנויות, פינוי המרלו"ג ומימוש יתרת המלאי והחברה בוחנת אפשרויות למכור את המותג עדיקה עצמו.

בחינת פעילות גולף לתשעת החודשים הראשונים של 2023 מראה כי החברה הצליחה לשמר את הכנסותיה ממכירות בחנויות הזהות, הכינוי לשטחי המכירה שפעלו גם בתקופה זו וגם בתקופה מקבילה אשתקד. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות הזהות בתקופה זו היה 1,198 שקל לעומת 1,184 בתקופה המקבילה.

הפסד מגזר ההלבשה ברבעון השלישי הסתכם בכ-10 מיליון ש"ח, לעומת כ-11 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. בניטרול תוצאות עדיקה, הסתכם הפסד המגזר ברבעון השלישי בכ-6 מיליון ש"ח.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-120 מיליון ש"ח (כ-58.2% מהמכירות), לעומת כ-137 מיליון ש"ח (כ-58.9% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מעלייה בשיעור ההנחות ועלייה בשער החליפין הממוצע של הדולר. הירידה קוזזה בחלקה מירידה בעלויות ההובלה הבינלאומית ומשיפור משמעותי בשיעור הרווח הגולמי של פעילות עדיקה, הנובע כחלק מהמיזוג והשינוי הארגוני. ההפסד הכולל ברבעון השלישי הסתכם בכ-17 מיליון ש"ח, לעומת כ-10מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

לדברי אייל גרינברג, מנכ"ל קבוצת גולף: "הרבעון השלישי של 2023 התאפיין בירידה במכירות, הנובעת בעיקר מפעילותה ההפסדית של עדיקה. פעילות עדיקה הגדילה את הפסד מגזר ההלבשה בכ-5 מיליון ש"ח ברבעון השלישי והקטינה את הפדיון למ"ר במגזר זה מ-1,274 ש"ח ל-1,247 ש"ח. פתיחת המלחמה והשפעותיה הכוללות על החברה הובילו להחלטתנו לצמצם משמעותית את פעילות עדיקה, כך שהפגיעה בגין עדיקה צפויה להיפסק במהלך שנת 2024 לאור תכנית התייעלות שהתחלנו לממש בחודשים האחרונים".

"התחלנו לממש מהלך התייעלות משמעותי בקבוצת גולף, הכולל מבנה הוצאות רזה יותר ומהודק יותר, אשר כבר החל להשפיע לטובה על הביצועים הכספיים. בין השאר, הקטנו משמעותית את פעילות עדיקה, כולל סגירת רשת החנויות שלה, היפרדות ממרבית עובדיה ופינוי המרלו"ג. הקטנו משמעותית את מטה החברה, צמצמנו הוצאות פרסום ושיווק, וכמו כן אנו פועלים לסגירת חנויות הפסדיות והתאמת הסכמי השכירות בחלק מהנכסים".

"מעבר להשפעה המידית של תכנית ההתייעלות אנו מאמינים כי צעדים אלו יסייעו לשיפור משמעותי ברווחיות הקבוצה בשנת 2024. התמקדות במותגי הליבה של קבוצת גולף תוביל להאצה במהלך השבחה בשנה הקרובה, הכולל הקמת המרכז הלוגיסטי מאוחד וחדשני בקיסריה, פתיחת חנויות קונספט חדשות ומהלכים עסקיים נוספים אשר יחזקו את מעמדה של הקבוצה בשוק הקמעונאות בישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!