דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

חיזוק האיגודים המקצועיים וסיוע ליישובי עוטף עזה והצפון: אושר תקציב ההסתדרות ל-2024

תקציב הפעילות בסך 944 מיליון שקלים משקף עלייה של כ-2.9% לעומת 2023 | הוחלט להקים קרן סיוע משמעותית ומינהלת לסיוע ליישובים ולמפעלים בעוטף עזה ובצפון

בית ההסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
בית ההסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית נבחרי ההסתדרות אישר היום (שלישי) את תקציב הארגון ל-2024. תקציב הפעילות, בסך 944 מיליון שקלים, משקף עלייה של כ-2.9% לעומת השנה הקודמת ומגלם את השינויים במדדים הכלכליים במשק, ואת אי-הוודאות בעקבות המלחמה.
התקציב נבנה כדי להגביר את פעילות האיגודים המקצועיים ולחזק את הטיפול והשירות שההסתדרות נותנת לכלל העובדים שמיוצגים בה. הנהגת הארגון אישרה גם הקמת קרן סיוע משמעותית ומינהלת לסיוע ליישובים ולמפעלים בעוטף עזה ובצפון בהתאם לצרכים שיעלו. נוסף על כך, התקציב מבטא היערכות ארגונית למגוון מאבקים מקצועיים להגנה על זכויות העובדים, לצד יוזמות כלכליות וחברתיות שנועדו להקל על ציבור העובדים והגמלאים בישראל.בגיבוש התקציב החדש הושם דגש על חיזוק מעטפת השירותים לרווחת חברי ההסתדרות. בין היתר, הורחבה הזכאות לתוכנית 'לומדים ומתקדמים' שמאפשרת לציבור העובדים הזכאים להשתלב במגוון מסלולי לימוד אקדמיים ומקצועיים בתנאים ייחודיים ובשכר לימוד מסובסד; הוגדל מגוון המוצרים והקטגוריות שמציע מועדון הצרכנות 'ביחד בשבילך' בסבסוד משמעותי; הורחבה פעילותה של רשת מועדוני התרבות 'פרינדס' לכ-20 אולמות ברחבי הארץ, עם דגש על ערי הפריפריה; תוקצב ביטוח בריאות קבוצתי שמציע ייעוץ מומחים ותרופות שאינן בסל הבריאות לחברי ההסתדרות הזכאים; הוגדל התקצוב לקרן הסיוע ההדדי שתומכת בחברי הסתדרות ובשורדי שואה שנקלעו למצוקה כלכלית; ושופר סל השירותים לגמלאים ולגמלאיות בכל מרחבי ההסתדרות ברחבי הארץ. אחרי תקופת הפיילוט, ההסתדרות צפויה להשיק ב-2024 גם סופר חברתי מקוון כדי להילחם ביוקר המחיה. המיזם צפוי להציע מאות מוצרים למשפחה ולבית במחירים תחרותיים, שיהיו נמוכים בעשרות אחוזים מרשתות השיווק.התקציב כולל התייחסות מיוחדת להטמעת חדשנות ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים בכלל מערכי השירות של הארגון. נושאים נוספים שקיבלו ביטוי בתקציב הם הגדלת הסיוע לקרנות הסתדרותיות שמסייעות לארגונים מאוגדים ולחברי ההסתדרות; חיזוק פעילותו של האגף לקשרים בינלאומיים במיוחד בעת הזו, שבה נדרש לרתום איגודי עובדים מכל רחבי העולם למאבק ביוזמות אנטי-ישראליות; המשך השקעה בפעילות של מרחבי ההסתדרות – מקריית שמונה ועד אילת; שיפור הטיפול והשירות לעובדים שחלים עליהם צווי הרחבה ונושאים נוספים.התקציב נבנה והוגש לאישור ההנהגה על ידי סמנכ"ל הכספים בהסתדרות, רו"ח גיל אלמלך, מנהל אגף משק וכספים מאיר אלפרסי וצוות אגף הכספים. יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "התקציב שגיבשנו ממשיך את הקו האחראי של ההסתדרות, גם בהיבט הכספי, וכולל התאמות לאתגרי התקופה. נמשיך להיות ערניים וערוכים לכל שינוי שיידרש בהתאם להתפתחויות במשק. התפקיד המשמעותי שממלאת ההסתדרות בחברה הישראלית, קיבל משנה תוקף ביוזמות הסיוע שמוביל הארגון מאז פרוץ המלחמה. התקציב שם במקום הראשון את טובת חברי ההסתדרות, ועלינו מוטלת החובה להמשיך לשפר את השירות עבורם כל הזמן, וכך נעשה גם ב-2024. תודה לרו"ח גיל אלמלך ולצוותו המסור על תקציב מאוזן ונכון, שעוזר לשמר את חוסנו של הארגון".
סמנכ"ל הכספים בהסתדרות רו"ח גיל אלמלך: "ההסתדרות נכנסה לאירוע של מלחמת 'חרבות ברזל' במצב טוב פיננסית. נוכח אי-הוודאות הגדולה שנוצרה במשק, נבנה התקציב בזהירות ובאחריות תוך שמירה על איתנות פיננסית לקידום מטרות ההסתדרות. התקציב משקף שמירה ופיתוח של נכסי ההסתדרות, מתן מעטפת רחבה ושלמה של סל מוצרים לחברי ההסתדרות – רכישות מוצרים מוזלים במועדונים ובסופר החברתי האינטרנטי תוך ניצול כוח הקנייה של ההסתדרות, פעילות תרבות, ביטוח ובריאות, לימודי העשרה והשכלה, ייעוץ וליווי פיננסי, פנסיוני ועוד".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!