דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

אינטל תרחיב את פעילותה בקרית גת ותזכה למענק של כ-3.2 מיליארד דולר

החברה צפויה להעסיק אלפי עובדים נוספים בשכר גבוה בקרית גת והתחייבה לרכוש מוצרים ושירותים בשווי 60 מיליארד שקלים, מספקים ישראלים במהלך עשור הקרוב | במסגרת תוכנית ההשקעה, התחייבה אינטל להתחיל את הפעילות במפעל עד לשנת 2028 ולהפעילו עד לשנת 2035 לפחות

מפעל חברת אינטל (צילום: אביר סולטן / פלאש 90)
מפעל חברת אינטל (צילום: אביר סולטן / פלאש 90)
מאיה רונן

חברת אינטל תרחיב את פעילותה בקרית גת בהשקעת עתק של כ-25 מיליארד דולר. החברה צפויה להעסיק אלפי עובדים נוספים בשכר גבוה בקרית גת והתחייבה לרכוש מוצרים ושירותים בשווי 60 מיליארד שקלים מספקים ישראלים במהלך עשור הקרוב. ההשקעה עתידה לתרום ליצירת אלפי מקומות עבודה ישירים ועקיפים, בכלל זאת העסקה של כוח אדם משמעותי בתחום הבניה במהלך ההתרחבות.

הממשלה אישרה השבוע את תוכנית ההשקעות שהגישה ענקית השבבים להפעלת המפעל החדש. במסגרת התוכנית התחייבה אינטל להתחיל את הפעילות במפעל עד לשנת 2028 ולהפעילו עד לשנת 2035 לפחות. בתמורה, אינטל תזכה למענק ממשלתי לביצוע ההשקעה, מתוקף החוק לעידוד השקעות הון, בהיקף של כ-3.2 מיליארד דולר (12.8% מההשקעה).

סך ההשקעה של החברה במפעל החדש צמח מ-15 מיליארד דולר ל-25 מיליארד דולר, מדובר בהשקעה הגדולה ביותר של חברה במדינת ישראל עד כה. על פי הערכת גורמי המקצוע במשרד האוצר ובמשרד הכלכלה והתעשייה ההשקעה תניב למשק תועלות מאקרו כלכליות משמעותיות. לפי הודעת אינטל-ישראל, ההשקעה תביא את היקף ההשקעות של החברה בישראל לכ-50 מיליארד דולר.

החלטת החברה להקים מפעל בהשקעה כזו נתפסת במשרד הכלכלה והתעשייה כהבעת אמון משמעותית מאוד בכלכלה הישראלית ובמדינת ישראל, שיש לה ערך רב דווקא בימים אלה. עבודות הבנייה להרחבת המפעל כבר התחילו, לרבות חדרים נקיים ומבנים תומכים.

אינטל היא תאגיד רב לאומי אמריקאי, מהחברות המובילות בעולם בתחום של תכנון וייצור מיקרו-מעבדים ומעגלים משולבים. החברה מוערכת בשווי של כ-150 מיליארד דולר ומעסיקה כ-130,000 עובדים ברחבי עולם מתוכם כ-12,000 בישראל. אינטל פועלת בישראל החל משנות ה-70 במרכזי פיתוח בחיפה, ירושלים ובפתח תקווה ובמפעל ייצור בקרית גת. לפי נתוני אינטל-ישראל יותר מ-50% מהעובדים במחברה מתגוררים באזור הדרום.

שר הכלכלה, ניר ברקת: ״אינטל היא שותפה לדרך. פעילותה בארץ בתחום המו"פ והייצור המתקדם תומכת במדיניות שאני מוביל במשרד הכלכלה להגדלת היצוא ויצירת משרות איכותיות בפריפריה הצפונית והדרומית". לדברי ברקת במשרד הכלכלה והתעשייה פועלים בימים אלה להביא השקעות ענק נוספות.

שר הכלכלה ניר ברקת (צילום: שיר תורם/פלאש 90)
שר הכלכלה ניר ברקת (צילום: שיר תורם/פלאש 90)

גם ברשות המיסים מברכים על ההסכם. לדברי מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ', ההשקעה בהרחבת פעילות אינטל בקרית גת צפויה להניב למדינה הכנסות מגביית מיסים, תסייע ליצירת מקומות עבודה, ותתרום לצמיחה הכלכלית. ב-2022 היצוא של אינטל מישראל עמד על 8.7 מיליארד דולר – כ-5.5% מכלל היצוא של ההייטק המקומי, וכ-1.75% מהתמ"ג של מדינת ישראל.

לדברי דניאל בן עטר, סגן נשיא תאגידי באינטל העולמית, מנכ"ל משותף של ארגון הייצור העולמי של אינטל ומנכ"ל משותף של אינטל ישראל: "הרחבת פעילות הייצור שלנו בקריית גת היא מקור אדיר לגאווה עבור העובדים שלנו בישראל, וביטוי נוסף למחויבותם הבלתי מעורערת למצוינות. תמיכת ממשלת ישראל תאפשר לנו להמשיך לבסס את היכולות שלנו כדי להבטיח שישראל תישאר מרכז עולמי של טכנולוגיית מוליכים למחצה והון אנושי מעולה".

במכתב ששלח לעובדי המפעל, כתב בן עטר: "החלום של מפעל חיינו מתגשם! בהתרגשות רבה, אני כותב לכם היום מעומק ליבי, על הישג משמעותי ופורץ דרך אשר השלמנו השבוע לאחר כמעט עשור של עבודה עם שותפים ושותפות רבים, למען הגשמתו של חלום שמהווה ציון דרך משמעותי לכולנו, לאינטל ולמדינתנו היקרה. השבוע אושרה פה אחד תוכנית ההשקעות שהגשנו לממשלה, תוכנית הכוללת מענקים לשנים הבאות עבור ההשקעות של אינטל בהקמה והרחבה של המפעל בקריית גת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!