דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה ופלילים

בעיצומו של המשבר עם גנץ: בן גביר הודיע על מינוי מזכירו הביטחוני לממלא מקום נציב שב"ס

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע על מינויו של ניצב קובי יעקובי, מזכירו הביטחוני, לתפקיד, במקומה של רב-גונדר קטי פרי: "זה בדיוק מה ששב"ס זקוק לו כעת"

ניצב קובי יעקובי (צילום: המשרד לביטחון לאומי)
ניצב קובי יעקובי (צילום: המשרד לביטחון לאומי)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (חמישי) על מינויו של ניצב קובי יעקובי, מזכירו הביטחוני, לנציב שירות בתי הסוהר. מינויו כפוף לאישור הממשלה.

החלטתו של השר בן גביר לקצר את כהונת הנציבה רב-גונדר קטי פרי עוררה סערה, מאחר שהשר בני גנץ התנה את כניסת חברי מפלגתו לממשלה בכך שלא יהיו מינויי בכירים בזמן המלחמה. גנץ אמר אתמול: "החלפת ראשי זרועות ביטחוניות בזמן מלחמה פוגעת בביטחון ובלכידות".

ההחלטה לא להאריך את כהונתה של פרי התקבלה בניגוד לסיכומים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר המחנה הממלכתי גנץ, עם כניסתה של סיעת המחנה הממלכתי לממשלה. לפי ההסכם, כלל המינויים הבכירים היו אמורים להיות מוארכים אוטומטית במהלך תקופת המלחמה.

"מחויבים להסכם על הארכת מינויי בכירים כפי שנעשה עם נגיד בנק ישראל וכפי שצפוי לקרות עם מפכ"ל המשטרה", אמר בכיר בליכוד בתגובה להודעת בן גביר. "אנחנו מבינים את הקושי של השר בן גביר לעבוד עם נציבת שב"ס שכפופה לו, לאחר שהתבטאה באופן אישי ופומבי נגדו. רה"מ נתניהו פועל לפתרון הנושא ויביא החלטה לממשלה רק לאחר מיצוי הניסיונות להגיע להבנות".

ניצב יעקובי, בן 50, נשוי ואב לארבעה, החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-26 שנה כלוחם יס"מ, לאחר שהשתחרר מצה"ל כלוחם בחטיבת גולני.

יעקובי שירת בשורת תפקידי פיקוד וליבה, בהם מפקד מרחב ציון, מפקד תחנת מוריה, סגן מפקד תחנת שלם, סגן מפקד וממלא מקום מפקד תחנת הראל, יועץ בכיר למנכ"ל המשרד לביטחון הפנים ועוזר ראש אגף התנועה.

באוגוסט 2021 זכה ניצב יעקובי בעיטור המופת של משטרת ישראל, כשהוביל את פקודיו וקציני משטרה נוספים, תוך חירוף נפש, להציל חיי אדם, מפני שריפת ענק שהתפשטה בהרי ירושלים לכיוון בית חולים איתנים.

מאז ינואר 2023 משמש ניצב יעקובי מזכירו הביטחוני של השר לביטחון לאומי. הוא בעל תואר ראשון במדעי הרוח והחברה עם התמחות בקרימינולוגיה, ובעל תואר שני בקרימינולוגיה בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "ניצב קובי יעקובי הוא האיש המתאים להוביל את שירות בתי הסוהר בתקופה זו, כממלא מקום הנציב. יעקובי הוא קצין משטרה מעוטר, מוערך, התקפי, מקצועי וחד – וזה בדיוק מה ששב"ס זקוק לו כעת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!