דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
33.3°תל אביב
  • 32.1°ירושלים
  • 33.3°תל אביב
  • 29.6°חיפה
  • 32.0°אשדוד
  • 36.6°באר שבע
  • 42.0°אילת
  • 38.1°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 34.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

ראשי רשויות יהודים וערבים בנגב חתמו על אמנת התקווה: "גורלנו קשור לעולמי עד"

האמנה היא פרי יוזמתו של ראש עיריית רהט, עטא אבו מדיע'ם, שאירח את ראשי הרשויות לסיור בעירו: "הרגשתי ב-7 באוקטובר את מספר התושבים שהביעו צער, את מספר המתנדבים שפעלו בשיתוף פעולה, יהודים וערבים הראו לכולם שאפשר לחיות יחד"

חותמים על אמנת התקווה (צילום: ללא קרדיט)
חותמים על אמנת התקווה (צילום: ללא קרדיט)
יניב שרון

"אנו העומדים כאן מכריזים על חתימה על אמנת התקווה, שמטרתה אשרור וחיזוק החיים המשותפים, דו קיום וההבנה העמוקה כי גורלנו קשור זה בזה לעולמי עד", נכתב באמנת התקווה שנחתמה ביום שלישי ברהט.

אחרי סיור בעיר, חתמו ראשי הרשויות בנגב על האמנה, שמצהירה על הרצון לחיים משותפים ולשיתוף פעולה בין האזרחים הבדואים לאזרחים היהודים בנגב.

האמנה, פרי יוזמתו של ראש עיריית רהט, עטא אבו מדיע'ם, זכתה להסכמתם של ראשי הרשויות ביישובים דימונה, ערד, כסייפה, לקיה וחורה, וכן המועצות האזוריות תמר ובני שמעון, שחתמו עליה. עוד חתמו יובל תורג'מן, מנכ"ל הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב, וליאור כלפה, מנהל האגף לפיתוח כלכלי חברתי בחברה הבדואית במשרד לשיוויון חברתי.

אמנת התקווה (צילום: ללא קרדיט)
אמנת התקווה (צילום: ללא קרדיט)

במהלך הסיור ביקרו ראשי הרשויות משפחות שכולות ומשפחות חטופים, בהן משפחת אל זיאדנה, ואנשים שהשתתפו במאמצי הסיוע וההצלה ביום שבת 7 באוקטובר. המשתתפים ביקרו בחמ"ל היהודי הערבי המשותף שהוקם בשיתוף ארגון "האם ראית את האופק לאחרונה" בעיר.

"חיפשנו מסר משותף", אומר אורי צירלין, ממנסחי האמנה. "האמנה מאשררת את היחסים בין הבדואים ליהודים שהתקיימו עוד לפני 7 באוקטובר. זה יוצר גורל משותף סביב האירוע".

באמנה נכתב: "שותפות הגורל בין הציבור הבדואי ליהודי הוצגה במלוא תפארתה בימים אלה. שיתוף הפעולה ב-7 באוקטובר לא הגיע משום מקום. שנים שהציבור היהודי והבדואי חיים במשותף בנגב ומקיימים יחסי שכנות ודו-קיום מרשימים. אף אחד לא הופתע שברגע האמת, כל הכוחות התחברו יחדיו כדי להציל כמה שיותר נפשות".

אבו מדיע'ם: "המפגש הזה כל כך חשוב. העיר שלנו חטפה אותה מכה כמו שדרות, אופקים, אולי במינונים אחרים. איבדנו מפקד תחנת משטרה, הרגשתי את מספר התושבים שהביעו צער, את מספר המתנדבים שפעלו בשיתוף פעולה, יהודים וערבים הראו לכולם שאפשר לחיות יחד".

ראש עיריית דימונה בני ביטון: "הצעתי לראש הממשלה שכמו שהקימו את מודיעין, צריך להקים את רהט. צריכה להיות המשכיות ליוזמה הזאת. כאיש ליכוד אני אומר לכם, עלינו לממש את חזונו של בן גוריון. צריכים לדבר גם על המשילות בנגב. נושא חשוב מאוד. צריכים להכין תוכנית עבודה ולגשת לממשלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!