דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

דרום אפריקה דורשת מביה"ד בהאג לחקור את ישראל על "רצח עם" בעזה, משרד החוץ: "עלילת דם"

בישראל האשימו את דרום אפריקה בסיוע לחמאס וקראו לבית הדין לדחות את הפנייה: "חמאס מבצע פשעי מלחמה וניסה לבצע רצח עם, והוא האחראי לסבל של הפלסטינאים בעזה. ישראל מחויבת לדין הבינלאומי"

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: robert paul van beets / Shutterstock.com)
בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: robert paul van beets / Shutterstock.com)

דרום אפריקה תובעת את ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) על ביצוע "רצח עם" נגד הפלסטינים ברצועת עזה, בעקבות הלחימה של ישראל בחמאס, ודורשת מבית הדין להורות לישראל לעצור את ההתקפות. ישראל דחתה את ההתקפות "בשאט נפש" והגדירה אותן "עלילת דם".

בפנייתה לבית הדין טוענת דרום אפריקה ש"המעשים והמחדלים של ישראל הם ג'נוסיידיאליים באופיים", מכיוון שהם מבוצעים עם כוונה "להשמיד את הפלסטינים בעזה" כחלק מהלאום, הגזע והקבוצה האתנית הפלסטינית הרחבה יותר.

דרום אפריקה ביקשה מבית הדין להוציא צו זמני שיורה לישראל לעצור את המבצע הצבאי בעזה. שימוע לבקשה הזו צפוי להיערך בימים או השבועות הקרובים. הדיון בתביעה עצמו, אם יוחלט להמשיך לקיים אותו, יארך שנים, אך צו זמני יכול להינתן בתוך שבועות.

משרד החוץ של דרום אפריקה אמר בהצהרה שהמדינה "מודאגת בחומרה ממצבם של האזרחים שנלכדו בהתקפות הישראליות הנוכחיות לרצועת עזה לנוכח השימוש חסר ההבחנה בכוח והפינוי הכפוי של תושבים".

המשרד הוסיף שישנם "דיווחים מתמשכים על פשעים בינלאומיים, כמו פשעים נגד האנושות ופשעי מלחמה שמבוצעים, כמו גם דיווחים שפעולות שנמצאות על מפתן רצח העם או פשעים הקשורים ברצח עם כפי שמוגדרים באמנה בדבר מניעתו וענישתו של הפשע השמדת עם, בוצעו וייתכן שעדיין מבוצעים בהקשר של הטבח המתמשך בעזה".

נשיא דרום אפריקה, סיריל רמפוזה, האשים את ישראל לפני כחודש בפשעי מלחמה ומעשים "שווי ערך לרצח עם". בחודש שעבר קראה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לחקור את פעולות ישראל בעזה.

בהליכים בבית הדין הפלילי הבינלאומי נתבעים אנשים פרטיים על פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות ורצח עם, בעוד בית הדין הבינלאומי לצדק מיישב מחלוקות בין מדינות.

משרד החוץ: "‏חמאס מבצע פשעי מלחמה, ישראל פועלת בהתאם לדין הבינלאומי"

בישראל גינו בחריפות את פניית דרום אפריקה וקראו לבית הדין לדחות את הפנייה. "ישראל דוחה בשאט נפש את עלילת הדם של דרום אפריקה בפנייתה לבית הדין הבינ״ל לצדק", אמר דובר משרד החוץ, ליאור חייט, "‏טענת דרום אפריקה משוללת יסוד עובדתי ומשפטי ומהווה ניצול שפל וזילות של בית הדין. ‏דרום אפריקה משתפת פעולה עם ארגון טרור שקורא להשמדת מדינת ישראל."

לדברי חייט, "‏ארגון הטרור חמאס, אשר מבצע פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות וניסה לבצע רצח עם בשבעה באוקטובר, הוא האחראי לסבל של הפלסטינאים ברצועת עזה כשהוא משתמש בהם כמגנים אנושיים וגונב מהם סיוע הומניטרי."

חייט הוסיף ש"‏ישראל מחויבת לדין הבינלאומי ופועלת לפיו, ומכוונת את מאמציה הצבאיים נגד ארגון הטרור חמאס וארגוני הטרור המשתפים עיו פעולה ורק נגדם. ‏ישראל הבהירה כי תושבי רצועת עזה אינם האויב ועושה מאמצים לצמצום הפגיעה בבלתי מעורבים ולאפשר כניסת סיוע הומניטרי לרצועה. ‏אנחנו קוראים לבית הדין הבינ״ל לצדק ולקהילה הבינ״ל לדחות על הסף את הטענות חסרות הבסיס של דרום אפריקה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!