דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המזרח התיכון

פרשנות / "אם אנחנו הפלסטינים ונתניהו מסכימים שהרשות היא אסון, מתי היא תובא לקבורה?"

כותב פלסטיני קרא לישראל לפעול להחלפת הרשות הפלסטינית בגוף שלטוני חדש: "הכלכלה, הפיתוח, הרווחה, החינוך והבריאות הם הבסיס" | "כל עוד הרשות קיימת, לא יהיה לכם ביטחון ולנו לא יהיו חיים" | סקירת ממרי - המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון

כרזות עם תמונתו של יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, ואיש ביטחון של הרשות (צילום: REUTERS/Marko Djurica)
כרזות עם תמונתו של יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, ואיש ביטחון של הרשות (צילום: REUTERS/Marko Djurica)
מכון ממרי
מכון ממרי
המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
צרו קשר עם המערכת:

הכותב הפלסטיני מג'די עבד אל-והאב פרסם ב-18 בדצמבר מאמר באתר הסעודי 'elaph' תחת הכותרת "הו הישראלים, בואו נעבוד יחד!" אל-והאב קרא לישראלים לפעול יחד עם הפלסטינים לסילוקה של הרשות הפלסטינית ולהחליפה בגוף שלטוני חדש, שיקדם את הפיתוח, הבנייה והחינוך ויאפשר לשני העמים לחיות בשלום וביציבות.

"הרשות החזירה אותנו עשורים אחורה"

אל-ואהב: "הרשות [הפלסטינית] היא אסון. כך אמר [ראש ממשלת ישראל], בנימין נתניהו, בעקבות פעולת 'מבול אל-אקצא' והמלחמה בעזה שבאה כתוצאה ממנה וכילתה הכול. יתכן שהמילים האלה, שהגיעו לאחר שראש הממשלה הישראלי ספג את אסונות הסכסוך הפלסטיני-ישראלי, משקפות, באופן פרדוקסלי ברור, הסכמה נדירה בין הציבור הפלסטיני לנתניהו.

"נתניהו אמר כי [הסכם] אוסלו הוא אסון, ומשמעות הדבר היא שהרשות היא אסון בשל התוצאות הקטסטרופליות שתוכניתה הסבה לישראל, ובכללן צמיחתה של חמאס והתחזקות כוחה, מה שהביא בראייתו להרס שנגרם לישראל.

"הפלסטינים מסכימים איתו על כך שהרשות המיטה הרס על הפלסטינים, הרס אותו אנו רואים בבירור ברצועת עזה. אינני מדבר על הפן הפוליטי, שימשיך להיות שנוי במחלוקת בקרב הפלסטינים עצמם וגם בין הפלסטינים לישראלים. על השאלה האם תכנית הרשות עשתה שירות לישראל או הסבה לה נזק, תשיב ההיסטוריה בעתיד.

אין ספק ש[כל] הפלסטינים – למעט בודדים – סבורים שהרשות היא אסון, שכן היא החזירה אותם עשרות שנים אחורה בתחומים השונים: הכלכלי, החברתי, החינוכי, הבריאותי וברמת הפיתוח. יתרה מזו, היא תרמה להתפשטות השחיתות בכל המישורים הללו. זמן קצר לאחר שהוקמה, הרשות הובילה את הפלסטינים לקיפאון ולנסיגה, וזו מגפה שאין לה מרפא, אלא בהסתלקות הרשות ואנשיה.

"נבנה יחד ישות שתציב את האדם במקום הראשון"

בהמשך הטור קרא אל-ואהב לישראל לפעול להחלפת הרשות הפלסטינית בגוף שלטוני חדש. "אם אנחנו ונתניהו מסכימים על כך שהרשות היא אסון, נשאלת השאלה: מתי מי שהביא את הרשות הזו, ביסס את יסודות שלטונה, סיפק לה נשק, נתן לה כוח וחיזק את מעמדה – יכריז על מותה ויביאה לקבורה?"

"הו הישראלים, בואו ונפעל יחדיו לכינון ישות, רשות, או כל שם אחר שתרצו לתת לה, ונסכים כי הבנייה, הכלכלה, הפיתוח, החיים, הרווחה, החינוך והבריאות הם עמוד התווך והבסיס, והם אשר יובילו ליציבות. הבה נבנה יחדיו את הישות הזו, שתציב את האדם במקום הראשון, או אז ישיגו הישראלים והפלסטינים את מבוקשם ויצליחו לחיות בשלום ובביטחון.

"כל עוד ה'אסון' [קרי, הרשות] ואנשיו קיימים, לא יהיה לכם ביטחון ולנו לא יהיו חיים. הרשות [שהיא] האסון לא תשיג דבר לא בגדה ולא בעזה, והיא לא תביא לכם ביטחון, מכיוון שהיא הפכה לנחלת העבר. הדת המוסלמית והדת היהודית מסכימות כי כיבוד המת נעשה באמצעות קבורתו, לכן קחו אותה [קרי, את הרשות] וקברוה, כדי שריחה לא יבאיש יותר, וכדי שלא תפיץ מגפות ומחלות, שכן במקרה כזה, לא יועיל [שום] טיפול."

הסקירה פורסמה במקור באתר ממרי

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!