דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עדכון שכר, קידום ולימודי שפות: נחתם הסכם עקרונות לשיפור תנאי העבודה במשרד החוץ

ההסכם יסיים סכסוך עבודה בן חמש שנים, ויחול על 1,200 עובדי המשרד בארץ ובנציגויות בעולם | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "עובדי משרד החוץ הם החזית המדינית וחזית ההסברה שלנו" | שר החוץ אלי כהן: "לאחר שנים של הזנחה הצלחנו להביא בשורה לעובדים"

שר החוץ אלי כהן (למטה, שלישי מימין) יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אופיר אלקלעי יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, רחלי מרלי, ויו"ר הוועד יאיר פרומר (עומד, שישי מימין)  בחתימת הסכם עקרונות לקראת הסכם קיבוצי חדש לעובדי משרד החוץ (צילום: דוברות ההסתדרות)
שר החוץ אלי כהן (למטה, שלישי מימין) יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אופיר אלקלעי יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, רחלי מרלי, ויו"ר הוועד יאיר פרומר (עומד, שישי מימין) בחתימת הסכם עקרונות לקראת הסכם קיבוצי חדש לעובדי משרד החוץ (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, משרד החוץ ומשרד האוצר הגיעו היום (ראשון) להבנות לקראת הסכם קיבוצי חדש עבור יותר מ-1,200 עובדי המשרד בארץ ובחו"ל. ההסכם צפוי לכלול שיפור בשכר ובתנאי ההעסקה לעובדי משרד החוץ בחו"ל ולבני משפחותיהם שעובדים בנציגויות ישראל ברחבי העולם. ההבנות, שהוסכמו לאחר משא ומתן ממושך, נחתמו לקראת סיום כהונתו של שר החוץ אלי כהן במשרד עקב הסכמי רוטציה.

ההסכם צפוי להסדיר את נושא תקני העובדים במשרד החוץ, לצד נהלי קידום העובדים. עוד סוכם על עדכון של טבלאות השכר, בדגש על צמצום פערים לטובת עובדים עם שכר נמוך, מהלך שבהסתדרות ובמשרד מקווים שיקל על גיוס עובדים צעירים איכותיים. הסכמות נוספות הן תמרוץ עובדים שיצאו לשליחויות במדינות בהן השירות מאתגר יותר, או שתנאי הביטחון האישי קשים יותר. יתר על כן, לראשונה, הוכנס מודל לתמרוץ לימודי שפות, שיאפשר למשרד להכשיר דיפלומטים לשליטה בשפות שונות, למשל: ערבית, רוסית, גרמנית וספרדית.

העקרונות להסכם הקיבוצי צוינו באירוע בנוכחות שר החוץ אלי כהן, ביומו האחרון בתפקיד, לאחר שהממשלה אישרה סבב רוטציה בין משרדים; יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי, מנכ"ל משרד החוץ רונן לוי, המשנה למנכ״ל משרד החוץ יוסי דיין, סגנית בכירה לממונה על השכר במשרד האוצר טלי אוברמן, מנהלת בכירה בנציבות שירות המדינה חגית רשף, ויושבי ראש ועד העובדים יאיר פרומר ורחלי מרלי.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר: "עובדי משרד החוץ פועלים בשגרה ובחירום למען מדינת ישראל בזירה הבין לאומית. במיוחד בימים אלה, העובדים המסורים הללו מהווים את החזית המדינית וחזית ההסברה שלנו בארץ ובחו"ל, ויוצרים שיתופי פעולה חוצי מדינות שתומכים בחוסן הלאומי, ונלחמים למען האמת של ישראל בכל רחבי העולם. היום ברור מתמיד שחייבים לדאוג לחיזוק שירות החוץ, ולכן אנחנו שמים קץ לסכסוך עבודה של חמש שנים, בעבודה משותפת של הסתדרות עובדי המדינה עם משרדי החוץ והאוצר, יחד עם הוועד. נמשיך לחזק את המגזר הציבורי שחיוני למען כל אזרחי מדינת ישראל".

שר החוץ, אלי כהן: ״עם כניסתי למשרד החוץ הגדרתי את פתרון סכסוך העבודה במשרד כיעד מרכזי. החודשים האחרונים, בהם הוכיחו עובדי משרד החוץ שוב ושוב את החשיבות של פעילותם למאמץ המלחמתי ולביטחון מדינת ישראל , הבהירו את חשיבות שירות החוץ לחוסן הלאומי. לאחר שנים של הזנחה של משרד החוץ, הצלחנו להביא בשורה לעובדי המשרד ולאזרחי המדינה. ההסכם החדש יאפשר למשרד החוץ להמשיך ולבצע את המשימות החיוניות לביטחון המדינה ולקדם את יחסי החוץ של ישראל."

אני מודה לשר האוצר ולממונה על השכר, ליו״ר ההסתדרות, לנציב שירות המדינה, ליו״ר הסתדרות עובדי המדינה, למנכ"ל המשרד, למשנה למנכ"ל ולמנהלת משאבי אנוש במשרד ולנציגי העובדים שידעו להתעלות על המחלוקות ולבחור בדרך המשרתת את העובדים ואת המדינה בתקופה זו".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר עם השגת ההסכמות: "עובדי משרד החוץ עושים עבודה חשובה בזירה הבינלאומית, בפרט בתקופה זו ואני שמח שנפלה בחלקי הזכות להוביל את משרד האוצר בעת בה מצאנו פתרונות והושגו הבנות שמביאות קץ לסכסוך העבודה המתמשך במשרד החוץ ונושאים שהיו במחלוקת שנים רבות. ההסכם יאפשר לאנשי משרד החוץ לעשות את עבודתם נאמנה ולקדם את מדינת ישראל מתוך עמידה על העקרונות והאמיתות של מדינת ישראל. כפי שסגרנו הסכמי שכר עם הגופים הגדולים במשק, דאגנו גם לעובדי משרד החוץ. המדיניות שלי היא להשיג הסכמים שייטיבו עם העובדים ועם כלכלת ישראל. כך פעלנו וכך נפעל הלאה. אני מודה לממונה על השכר ולאנשי האגף על עבודתם, להסתדרות ולאנשי משרד האוצר על שיתוף הפעולה שהביא את ההסכם".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי: "הסכם העקרונות החדש מביא למימוש את תפיסתנו לחיזוק המגזר הציבורי, חוט השדרה של המשק הישראלי. באמצעות השקעה בהון האנושי, עובדות ועובדי משרד החוץ, הם יוכלו להידרש לאתגרים המדיניים הכבירים העומדים בפני מדינת ישראל בארץ ובחו"ל, ולגייס בתנאים משופרים את עתודת עובדים איכותית ומקצוענית".

הממונה על השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר, אפי מלכין: "אנו שמחים להגיע להבנות ולהתקדם לקראת הסכם שכר לעובדי ועובדות משרד החוץ לאחר שנים של סכסוך במשרד. ההסכם צפוי להביא להנהלת המשרד כלים לצורך שיפור פעילות המשרד לצד ביצוע רפורמה בנושא התקנים והתאמת עבודת המשרד למקובל בשאר משרדי הממשלה וכן להביא לפתרון סוגיות שהיו במחלוקת בשנים האחרונות. אני מודה לצוות גופי חוץ וביטחון באגף השכר שעבד על הנושא לכל אורך השנה האחרונה – נוי סופר לאור, עידן ליפינר ונועם שוורץ".

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר: "אנחנו מחויבים לעובדים ולמדינת ישראל כאחד. בימים קשים אלה שעוברים על מדינת ישראל חובתנו לפעול לחיזוק שירות החוץ ולהבטיח את עתידו. רק משרד החוץ מקצועי וחזק יוכל להבטיח למדינת ישראל ניצחון בזירה המדינית. אנו מודים לשר החוץ אלי כהן וליו"ר הסתדרות ארנון בר-דוד שעשו מאמצים רבים כדי להשיג הסכם על אף הנסיבות המורכבות ומקווים שאכן ההסכם ייחתם בהקדם".

ההסכמות מסיימות סכסוך עבודה שהכריזו עובדי המשרד ונמשך כחמש שנים, על רקע שחיקת תנאיהם וטענות להפרת ההסכמים, פגיעה בתנאי העבודה ועיכוב בקידום של עובדים רבים. במהלך המשא ומתן הכריז ועד העובדים סכסוך עבודה ונקט עיצומים חריפים, בין היתר במהלך כהונתו של שר החוץ לשעבר יאיר לפיד. שר החוץ אלי כהן הציב את סוגיית יחסי העבודה במשרד כסוגיה מרכזית אותה ביקש לקדם, והשבוע הוא צפוי להתחלף בתפקידים עם שר האנרגיה ישראל כ"ץ, כחלק מההסכמים הקואליציוניים. גיבוש ההבנות כעת ערב חילופי השרים צפוי להקל על ועד העובדים להשלים את חתימת ההסכם הקיבוצי בשבועות הקרובים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!