דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בארץ / אישה וארבע ילדותיה נספו בשריפה בירושלים: חשד לרצח והתאבדות

כוחות ההצלה שהוזעקו לטפל בשרפה בדירה בדרך חברון פרצו את הדלת ומצאו אישה וארבע ילדות שסבלו מכוויות קשות ולא נותר להם אלא לקבוע את מותן. להערכת כוחות הביטחון במקום, רצחה האם את בנותיה והתאבדה.

כוחות בטחון בזירת השריפה בירושלים (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
כוחות בטחון בזירת השריפה בירושלים (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
דוד טברסקי

שרפה פרצה אתמול (ראשון) בדירה בקומה חמישית בבניין ברחוב דרך חברון בירושלים. כוחות משטרה, כב"ה ומד"א שהגיעו למקום פרצו את הדלת ומצאו חמש נפגעות במצב אנוש ובהן אישה כבת 36 וארבע בנות – שתי נערות כבנות 12, ילדה כבת 7 ופעוטה כבת שנתיים. כוחות מד"א קבעו את מותן.

כוחות הביטחון שנמצאו אתמול במקום האירוע העריכו כי מדובר ברצח שביצעה האם בארבע בנותיה, שלאחריו התאבדה. עם זאת, ממשיכה המשטרה לחקור את האירוע ועוד לא הציגה הערכה סופית.

מהעירייה נמסר שהמשפחה לא הייתה מוכרת לשירותי הרווחה, ובפעם היחידה שבה פנתה אם המשפחה לרווחה היה לפני כ- 3 חודשים , וזאת בשביל בירור פרטים באשר לאיתור שירותי בייבי סיטר. לפי סיפורי מעטים מהשכנים ההמומים שהסתובבו בחוץ, שכן רובם עמדו בחלונות והביטו על המתרחש מלמעלה, עלתה תמונה שמדובר במשפחה רגילה. שכנה סיפרה שרק אתמול ראתה את האם מטיילת בחוץ בפארק ביחד עם ילדיה.

זירת השריפה בירושלים (צילום: דבר ראשון)
זירת השריפה בירושלים (צילום: דבר ראשון)
כוחות בטחון בזירת השריפה בירושלים (צילום: דבר ראשון)
כוחות בטחון בזירת השריפה בירושלים (צילום: דבר ראשון)

חובש רפואת חירום כונן מד"א מנחם אסטריק שהגיע ראשון למקום סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי עשן מהחלון מהקומה האחרונה, מיד עליתי למעלה ונכנסתי לבית שהיה אפוף עשן יחד עם לוחמי האש שפרצו הדירה. ראיתי אישה בשנות ה-30 מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ביצעתי בדיקות רפואיות ראשוניות אבל היא הייתה ללא רוח חיים ובתוך זמן קצר נקבע מותה. לוחמי האש חילצו אלי למרפסת הדירה ארבע נפגעות מחוסרות הכרה, נערה כבת 12 ושלוש ילדות קטנות, הן סבלו מכווית קשות, ניסינו להעניק להן טיפול רפואי ולבצע פעולות החייאה אבל תוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותן בשטח."

בעקבות האירוע הקשה הנחו הרשויות בירושלים את צוותי החינוך והרווחה לפעול לטובת הגשת תמיכה לקרובי המשפחה, לשכנים ובני הקהילה המקומית ובתי הספר שבהם למדו הילדים.

"צוות של 3 עובדות סוציאליות יצאו מידית לשטח על מנת לטפל במקרה ולהעניק את כל הסיוע הנדרש. כמו כן, 2 עובדים סוציאליים נוספים פועלים בבניין המגורים לתת מענה לשכנים ועובד אגף הקליטה בעירייה פועל מול הקהילה של המשפחה לסיוע ככל שיידרש, במקביל מינהל החינוך נערך להפעלת אנשי מקצוע מהשירות הפסיכולוגי לטיפול בתלמידים במוסדות החינוך בהם למדו בנות המשפחה".

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!