דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

12% תוספת למשכורת ומענק חתימה: הסכם קיבוצי חדש ב'פריקלאס ים המלח'

בהסכם, עליו חתמו ההסתדרות, הנהלת החברה וועד העובדים, מעוגנים גם הגדלת ההפרשות הפנסיוניות, מעבר למתכונת משמרות המועדפת על העובדים ועקרונות לשיתוף פעולה בין העובדים להנהלה בהטמעת טכנולוגיות חדשות

ההסתדרות, הנהלת המפעל והוועד חותמים על הסכם קיבוצי חדש ב'פריקלאס ים המלח' (צילום: דוברות ההסתדרות)
ההסתדרות, הנהלת המפעל והוועד חותמים על הסכם קיבוצי חדש ב'פריקלאס ים המלח' (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת מפעל 'פריקלאס ים המלח' וועד העובדים בחברה חתמו על הסכם קיבוצי לכלל עובדי החברה.

'פריקלאס ים המלח' היא החברה הכלכלית של חבל ים המלח, וזרוע מרכזית של המועצה לקידום מיזמים כלכליים מניבים באיזור. היא מפתחת וממנפת פרויקטים ועסקאות כלכליות לטובת קידום המועצה והאזור. החברה מפתחת תשתיות תיירות, פועלת לעידוד וחיזוק התעשייה ומקדמת פיתוח דמוגרפי באמצעות דיור להשכרה.

ההסכם מעגן שורת הסכמות חדשות המשפרות את זכויות העובדים. בין היתר, הוא מעניק לכלל עובדי המפעל תוספות שכר משמעותיות (מעל 12%) בתקופת ההסכם, וכן מענק חתימה (מענק לעובד לרגל תחילת העסקתו) בסכום משמעותי.

ההסכם מביא בשורה גם בנושא החיסכון הפנסיוני: רכיבי שכר רבים התווספו לערך השעה ולשכר הפנסיוני, תוך הגדלת ההפרשות הפנסיוניות של העובדים. נוסף על כך, מעוגן בו מעבר למתכונת משמרות של 12 שעות, אותה העדיפו העובדים, תוך הרחבת ימי המנוחה שבין סבבי המשמרות.

עוד כולל ההסכם: מתן גמול עבור זמינות מעבר לשעות העבודה לעובדים שנדרשים לכך; הרחבת הזכאות להשתתפות בשכר לימוד; הגדלת תקציב הרווחה; הטמעת עקרונות לשיתוף פעולה בין הצדדים ליחסי עבודה במצבי חירום ובתהליכי הכנסת טכנולוגיות חדשות. 

מ"מ יו"ר מרחב נגב מרכזי בהסתדרות, נורברט בוקובזה: "מרחב נגב מרכזי נמצא בצמיחה משמעותית המתבטאת בהסכמי עבודה מצוינים והתאגדויות חדשות. הדרך לחתימת ההסכם לא הייתה קלה, אך הרצון להגיע לעמק השווה שישפר את תנאי העובדים מחד וימנף את החברה מאידך, סייע להתגבר על הפערים. זה תמיד משמח לחתום על הסכם שמיטיב מאד עם העובדים, ובכך גם תורם ומסייע למאות משפחות במרחב נגב מרכזי. תודה לוועד העובדים ב'פריקלאס' בראשות רפי רווח, ולהנהלת המפעל שראתה את טובת העובדים לנגד עיניה".

המשא ומתן לגיבוש ההסכם נוהל מטעם ההסתדרות על-ידי: יו"ר איגוד מלונאות, כימיה וחקלאות, פרדי כהן, מנהל סניף נגב מרכזי, רפי בן דוד, יועמ"ש מרחב דרום, יעל שילוני ומזכיר האיגוד המקצועי במרחב נגב מרכזי, תומר מרציאנו. כמו כן, סייעו בניסוח וגיבוש ההסכם אגפי הפנסיה והכלכלה מטעם ההסתדרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!