דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
17.9°תל אביב
  • 12.1°ירושלים
  • 17.9°תל אביב
  • 17.3°חיפה
  • 17.4°אשדוד
  • 15.4°באר שבע
  • 19.5°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 13.2°צפת
  • 16.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

שר המשפטים לוין בתגובה לפסילת צמצום עילת הסבירות: "לא ירפה את ידינו"

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה להחלטת בג"ץ: "החלטת בית המשפט מנוגדת לרצון העם באחדות במיוחד בזמן המלחמה" | כוח קפלן: "הסתיים היום פרק בקרב להגנת הדמוקרטיה בניצחונם של אזרחי ואזרחיות ישראל"

שר המשפטים יריב לוין (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
שר המשפטים יריב לוין (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר המשפטים יריב לוין (הליכוד) מיוזמי הרפורמה במערכת המשפט, וחוק יסוד עילת הסבירות הגיב הערב (שני) לפסילתו בידי בג"ץ ואמר: "השופטים למעשה לוקחים לידיהם בפסק הדין את כל הסמכויות, אשר במשטר דמוקרטי מתחלקות באופן מאוזן בין שלוש רשויות השלטון. מצב בו אי אפשר לחוקק אפילו חוק יסוד או לקבל החלטה כלשהי בכנסת ובממשלה שלא בהסכמת שופטי העליון, לוקח ממיליוני אזרחים את קולם ואת הזכות הבסיסית להיות שותפים באופן שווה בקבלת ההחלטות".

עוד הוסיף השר כי "החלטת שופטי בית המשפט העליון לפרסם את פסק הדין תוך כדי מלחמה, היא ההפך מרוח האחדות הנדרשת בימים אלה להצלחת לוחמינו בחזית. פסק הדין, שאין דומה לו באף דמוקרטיה מערבית, לא ירפה את ידינו. כשהמערכה נמשכת בחזיתות השונות, נמשיך לנהוג באיפוק ובאחריות".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה להחלטת בג"ץ: "מצער שבית המשפט העליון בחר להביא פסק דין בלב המחלוקת החברתית בישראל דווקא כשחיילי צה״ל מימין ומשמאל נלחמים ומסכנים את חייהם במערכה. החלטת בית המשפט מנוגדת לרצון העם באחדות במיוחד בזמן המלחמה".

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ: ״ערב ה-7.10 החברה הישראלית הגיעה למקומות קיצוניים, לפילוג ושיח שנאה שהיה אסור להגיע אליהם. את פסק הדין חובה לכבד, ואת הלקח מההתנהלות בשנה האחרונה חובה להפנים – אחים אנחנו, לכולנו גורל משותף.
אלו לא ימים לניגוחים פוליטיים, אין היום מנצחים ומפסידים. היום יש לנו רק מטרה אחת משותפת – לנצח במלחמה, ביחד".

"אחרי המלחמה, נידרש להסדיר את מערכת היחסים בין הרשויות ולחוקק חוק יסוד חקיקה שיעגן גם את מעמד חוקי היסוד. נעשה זאת בהסכמה רחבה, בשיח פתוח, ביסודיות ובממלכתיות, תוך כבוד בין כל אזרחי ישראל. גם זה יהיה חלק מהניצחון שלנו כמדינה וכחברה״.

כוח קפלן הגיב גם הוא לפסילה ואמר: "היום הסתיים פרק בקרב להגנת הדמוקרטיה בניצחונם של אזרחי ואזרחיות ישראל. כעת יש לכבד את הפסיקה ולהתאחד כל העם סביב ערכי מגילת העצמאות. אנו מברכים על החלטת שופטי בג"ץ שפסלו את החוק הדיקטטורי והבהירו כי יש לבג"ץ את הזכות ואת החובה להחיל ביקורת שיפוטית על פעילות הכנסת, ובכללה חוקי יסוד".

"זוהי השעה להודות למיליונים שיצאו לרחובות והגנו בגופם על הדמוקרטיה הישראלית, על ערכי מגילת העצמאות ועל שומרות ושומרי הסף. קרבה השעה בה האחראים לניסיון ההפיכה נגד הדמוקרטיה יצטרכו לפנות את מקומם מהציבוריות הישראלית ולתת לעם לבחור הנהגה שתתקן את הנזקים שהשאירו אחריהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!