דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
30.5°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 26.7°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 35.0°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 35.7°טבריה
  • 29.9°צפת
  • 32.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

משרד האוצר: "מילואימניקים עצמאיים יקבלו פיצויים בגובה מלוא המחזור שנפגע בזמן המלחמה"

הדברים נאמרו בדיון בנושא בוועדת הכספים | נציג רשות המסים: "אנחנו מורידים צוותים שלנו למרכזי הכינוס כדי לתת סיוע בשטח" | מילואימניק עצמאי: "מסיימים משימה ב-4 בבוקר, וב-7 פותחים מחשבים ומנסים להציל את העסקים שלנו"

חיילי מילואים מתאמנים ברמת הגולן (צילום ארכיון: מיכאל גלעדי/פלאש90)
חיילי מילואים מתאמנים ברמת הגולן (צילום ארכיון: מיכאל גלעדי/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מילואימניקים עצמאיים יקבלו פיצויים בגובה מלוא המחזור שנפגע במהלך שירות המילואים, כך אמרו היום (שני) נציגי משרד האוצר בדיון בנושא בוועדת הכספים. לפי המשרד, מסלול הפיצוי שיהיה דומה לזה של תושבי יישובי הדרום והצפון שפונו יגיע לדיון בממשלה ביום ראשון.

סגן הממונה על התקציבים באוצר, כפיר בטט השיב כי באוצר משנים את ההתנהלות בנוגע למילואימניקים: "אנחנו משנים פאזה, הולך להיות מסלול בדומה לצוק איתן, דומה מאוד למסלול המחזורים. מילואימניק יקבל בדומה מאוד למסלול של יישובי הדרום והצפון, יקבל את מלוא המחזור. ניתן יהיה להגיש גם כמה חודשים או חצי שנה אחרי התקופה. הכוונה לפצות באופן מלא. עד עכשיו הכוונה הייתה לגעת במי שנופל בין הכיסאות, אני מסכים שמי שנמצא בעזה 87 יום לא יוכל לגשת ולבקש. התוכנית כוללת הרבה מאוד פרטים, החלטת הממשלה תגיע ביום ראשון הזה או זה שאחריו. אנחנו מתעדים להגיש עד 20 בינואר את הצעת התקציב החדש, בתוכה גם התוכנית הזו תהייה מתוקצבת, התוכנית מוערכת בסדר גודל של 9 מיליארד שקלים".

במהלך הדיון הציגו מספר אנשי מילואים את הקושי הכלכלי הכבד שפוגש אותם במקביל למורכבות השירות. רב סרן במילואים אסף מור המשרת בנח"ל כבר 25 שנה, נשוי ואב לארבע מתל אביב, אמר: "אני עצמאי, כשאני לא בעסק הוא לא עובד ואני מפסיד כסף. כבעלים למרכז הגדול בארץ לרפואה משלימה, שקיים 5 שנים, ספגתי משבר בקורונה, ועכשיו אני במילואים".

"אמנם ההכנסות שלנו לא פחתו ב-25 אחוז, אבל ההוצאות גדולות יותר, כי העסק גדל. ההוצאות גדלו, ההכנסות קטנו, הן אותן הכנסות אבל העסק גדל פי שניים וכך גם ההוצאות. אני לא מקבל משכורת, אני מגיע מעזה אחרי 87 יום, אני סגן מפקד בצוות של אנשים מבוגרים עם הרבה מאוד ניסיון, אחרי שסיימנו משימה ב-4 בבוקר, אנחנו פותחים מחשבים ב-7 בבוקר, ומנסים להציל את העסקים שלנו. ב-10 מקבלים משימה ועוזבים את הכל למשימה".

"אני הבורג הקטן במערכת ואנחנו מתחילים להישבר לאט לאט. לוקחים הלוואה כדי לשלם מיסים… אני לא יכול להחזיק את העסק, והעסקים מתחילים להישבר. הייתי צריך שאתם תבואו אלי ותגידו לי: 'עסק קטן של מילואימניק, איך אני יכול לעזור לך?' הפסדתי 150 אלף שקל באוקטובר, הייתם צריכים לומר לי 'קח', ובסוף השנה נתחשבן על הכסף. אבל נקודת המוצא היא שאני משקר ושאני לא אמין ושאני צריך להוכיח כל הזמן. כל היום אני חשוף לקנסות ועיקולים. אני לא חברה גדולה, אין לי סוללה של רואי חשבון".

נוכח טענות מילואימניקים כי נדרשו לתשלומי מס גבוהים בטרם קבלת פיצויים ציינו באוצר כי התוכנית תשנה את תמונת הפיצויים למילואימניקים. שי אהרונוביץ, מנהל רשות המיסים טען כי ניתנה הוראה שלא לנקוט בהליכים נגד אנשי מילואים: "באופן כללי עד היום הוגשו כ-230 אלף בקשות פיצוי בגין נזק עקיף וכ-30 אלף בגין נזק ישיר. צריך לזכור שמדובר בהיקפים שהמדינה לא ידעה אותם, אנחנו משתדלים לתת מענה ואנחנו מבינים שהיה עיכוב, אנחנו עושים את המאמץ".

"לעניין המילואימניקים, רשות המיסים עובדת באופן מלא עם רשות המילואים ברמת גן, יש נציג מטעמנו, מטעם מע"מ ומס הכנסה ורואי חשבון, יש אנשים מטעם הצבא ואנחנו יושבים לתת את התשובות עד כמה שניתן מהר. יכול להיות ש-98 אחוז בסדר, ו-2 אחוז לא, יש גם מענים טלפונים, מזה כשלושה שבועות אנחנו מורידים צוותים שלנו למרכזי הכינוס, פעמיים – שלוש בשבוע, כדי לתת סיוע בשטח, אם צריך להגביר נגביר את זה".

"לגבי מיסוי, אנחנו מזרימים הוראות למחשבים פעם בכמה ימים להקפיא למילואימניקים, אין הליכי גביה נגד אנשי מילואים, איש מילואים שלא מגיש את הדו"ח שלו, לא תהייה נגדו גבייה. אם יש נגד איש מילואים חלילה צעדים שיפנה אלי אישית ונטפל בזה. לגבי התוכנית למילואימניקים, אנחנו עושים את כל המאמצים שכבר ביום ראשון התוכנית תגיע לממשלה ותתקדם במהירות האפשרית, בע"ה זה יעלה לישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון".

עוד ציינו באוצר כי מלבד התוכנית לפיצוי המילואימניקים שנועדה לתת את המענה לרוב המכריע של המקרים, עבור מקרים יוצאי דופן, ישנה גם קרן סיוע הפועלת כדי לתת מענה למקרים מיוחדים. עוד ציינו ברשות המיסים כי הבוקר קיבלו את שמות של אנשי מילואים שנפצעו, על מנת לתת להם קדימות בטיפול בתיקים שלהם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!