דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

תחת אזהרה / ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להחקר היום (ב')

המשטרה טרם פרסמה את החשדות שבגינן ייחקר ראש הממשלה, אך על פי דיווחים מדובר בטובות הנאה שקיבל לכאורה משני אנשי עסקים. נתניהו בתגובה: "לא יהיה כלום כי אין כלום"

מעון ראש הממשלה (צילום ארכיון: יוסי זמיר  פלאש 90)
מעון ראש הממשלה (צילום ארכיון: יוסי זמיר פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר היום (שני) בנוגע לחשדות שהעלו נגדו. המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה טרם פירסמו מה הם החשדות שבגינן ייחקר נתניהו, אך על פי פרסומים בימים האחרונים קשורה החקירה בטובות הנאה שקיבל לכאורה נתניהו משני אנשי עסקים.

על פי פרסום ברשת ב' הבהיר נתניהו לחוקרים כי החקירה לא תוגבל בזמן. כמו כן, דווח כי החקירה תערך בביתו.

נתניהו התייחס לדבר החקירה בישיבת שרי הליכוד ואמר "אני מציע לאופוזיציה להירגע, ולשלוח צפירת הרגעה לחייטים". כמו כן חזר נתניהו על דבריו "לא יהיה כלום – כי אין כלום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב לנאומו של קרי (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).
ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב לנאומו של קרי (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).

בחודש יולי האחרון, הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי נפתחה בדיקה בענינו של ראש הממשלה נתניהו. הליך ה"בדיקה" נמשך למעלה מ-6 חודשים, ובמהלך השבוע האחרון נודע כי הגדרת ההליך תומר ל"חקירה". ביום חמישי האחרון פרסמה חברת החדשות של ערוץ 2 פרטים נוספים על מהות החשדות כנגד נתניהו והמסגרת של החקירה. נתניהו נחקר בשתי פרשיות שזכו לשמות 'תיק 1000' ו'תיק 2000'.

לפי הפרסום, בפרשיה הראשונה חשוד נתניהו כי קיבל טובות הנאה בהיקפים גדולים משני אנשי עסקים – בישראל ובחו"ל. בפרשייה השנייה, 'תיק 2000', מעורבים ככל הנראה גם בני משפחתו של נתניהו, ופורסם כי כ-50 עדים כבר מסרו את עדותם במשטרה.

הודעה רשמית של היועמ"ש או של המשטרה לא נמסרה עדיין, אך בשבוע שעבר פרסמו משרד המשפטים והמשטרה הודעה משותפת לכלי התקשורת, בה נכתב: "מטבע הדברים בשל כך שהבדיקה תלויה ועומדת ולצורך ניהולה, איננו יכולים להתייחס לפרסומים הרבים העולים כל העת בכלי התקשורת השונים. אנו עדים לכך שהפרסומים רוויים בהערכות, ספקולציות ודיסאינפורמציה. נבהיר לציבור כי כלל הפרסומים הינם על דעת המפרסמים ובאחריותם הבלעדית. הציבור יעודכן, בבוא העת, באמצעות הודעה מוסמכת מטעם המשטרה ומשרד המשפטים כמקובל".

ככל הנראה חוקריו של נתניהו יהיו שלושה מבכירי אגף החקירות: ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תת-ניצב כורש ברנור, תת-ניצב ערן קמין – ראש חטיבת החקירות וסגן-ניצב יורם נעמן, חוקר ותיק ומנוסה ביחידה הארצית לחקירות הונאה.

תגובתו הקבועה של נתניהו לטענות בדבר חקירות והאשמות כאלו ואחרות שפורסמו בכלי התקשורת השונים, חזרה על עצמה, ונוסחה כך: "הטענות משוללות יסוד. אנחנו חוזרים ואומרים – לא יהיה כלום כי אין כלום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!