דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

לתושבי ערב אל-עראמשה בוטלו רישיונות הנשק: "לפסול כפר שלם? רבים מאיתנו בכוחות הביטחון"

אדיב מזעל, תושב הכפר הצמוד ללבנון, קיבל מכתב שבישר לו שאינו זכאי לשאת נשק אישי. זאת, בזמן שהשר לביטחון לאומי מעודד את אזרחי המדינה להצטייד בנשק | מזעל: "זו הנקודה הכי מופקרת. אם כוח רדואן יחליט לתקוף, זה יהיה מפה"

היישוב הבדואי ערב אל עראמשה בגליל המערבי (צילום ארכיון: נתי שוחט/פלאש90)
היישוב הבדואי ערב אל עראמשה בגליל המערבי (צילום ארכיון: נתי שוחט/פלאש90)
יניב שרון

בעיצומה של המלחמה וירי הרקטות ליישובי גבול הצפון, לכ-60 מתושבי ערב אלעראמשה, כפר צמוד גדר על גבול לבנון בוטלו הרישיונות לשאת אקדח. זאת, בזמן שהשר לביטחון לאומי מעודד את אזרחי המדינה להצטייד בנשק. 

אדיב מזעל תושב ערב אל-עראמשה קיבל השבוע מכתב המבשר לו כי אינו זכאי לשאת נשק אישי. "אני משרת פעיל במילואים" מספר מזעל, "הגשתי בקשה לרישיון לנשק בספטמבר, הבקשה אושרה ב-9 באוקטובר. אתמול קיבלתי מכתב שהאישור מבוטל לאלתר".  

השר בן גביר ומפכ"ל המשטרה שבתאי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש90)
השר בן גביר ומפכ"ל המשטרה שבתאי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש90)

במכתב שקיבל מזעל, כמו עשרות תושבים אחרים בערב אלעראמשה, מצוין כי המשטרה המליצה ב-24 באוגוסט להסיר את היישוב מרשימת הישובים הזכאים לעניין נשיאת נשק. יש לציין, כי הרשימה הנ"ל אינה פתוחה לעיון הציבור ובסמכות המשרד לביטחון לאומי לשנותה. עם זאת באתר האגף לרישוי ופיקוח כלי ירייה מצוין, כי ישובים הסמוכים לגבול כנראה נמצאים ברשימה.  

עוד מצוין במכתב כי ההמלצה התקבלה על ידי ראש האגף לרישוי ופיקוח כלי ירייה ב-19 בדצמבר לאחר שהמשטרה עמדה על המלצתה.  

"כל השכנים שלנו – אדמית, שומרה ושתולה הם ישובים צמודי גדר. אנחנו במרחק 200 מטר מהגבול והם במרחק 300 מטר מהגבול. רבים מתושבי הכפר משרתים בכוחות הביטחון בקבע או במילואים. יש לנו חיילים ועובדים באבטחה. בעתיד כשיבואו לחדש את הרישיון, הם לא יהיו זכאים ולא תהיה להם עבודה" אומר מזעל 

אדיב מזעל (צילום: אלבום פרטי)
אדיב מזעל (צילום: אלבום פרטי)

מזעל, מנהל הקהילה ויו"ר צוות החירום של היישוב, כועס ואינו מבין את ההחלטה. "מעולם לא ביקרתי במשטרה. אם יגידו רקע פלילי או נפשי אז אפשר להבין, אבל לפסול ישוב שלם? אם שללו לערב אלעראמשה צריך לשלול גם לשתולה ולחניתה. אני כועס, איך מקבלים המלצה כזו לישוב צמוד גדר? כל יום יש כטב"ם, חדירות, ואזעקות. ההמלצה הזו מזמינה אירוע דומה למה שקרה ב-7 באוקטובר. זה יתחיל בעראמשה, כי זו הנקודה הכי מופקרת והכי חלשה. אם כוח רדואן (היחידות המיוחדות של חזבאללה- י.ש.) יחליט לתקוף זה יהיה דרך עראמשה".  

מהמשרד לביטחון לאומי נמסר: "הגדרת ישוב כזכאי מתבצעת בהתאם לעמדת משטרת ישראל. ביום 27.8.23 נקבע, בהתאם לעמדת המשטרה, כי היישוב אינו עומד בקריטריונים הקבועים להגדרתו כיישוב זכאי". ממשטרת ישראל טרם נמסרה תגובה. 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!