דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

עלמא יעקובי, כוכבת נבחרת הנשים בכדורמים: "ניתן פייט בכל דרך שאנחנו יכולות"

יעקבי (19) היא מהשחקניות הבולטת של ישראל באליפות אירופה שנפתחה בסוף השבוע | הנבחרת הישראלית, שנמצאת בהתקדמות מסחררת, רוצה לשחזר את הישג השיא שלה מהאליפות הקודמת: "רוצות לקחת את הכרטיס לאליפות העולם"

עלמא יעקבי, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
עלמא יעקבי, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות אירופה בכדורמים נפתחה בסוף השבוע בהולנד וקרואטיה עם נבחרות הנשים והגברים של ישראל. האליפות הייתה אמורה להתקיים השנה במכון וינגייט, אך בעקבות המצב הביטחוני בארץ התחרות הועברה להולנד וקרואטיה. נבחרת הנשים פתחה את הופעתה בשישי מול איטליה בהפסד 20:11, היום (שבת) הפסידה לספרד אלופת אירופה 22:7 ובראשון (16:30) תפגוש את צרפת, לקרב ישיר על המקום השלישי בבית.

עלמא יעקבי בת ה-19 היא השחקית הבולטת עד כה בשורות הנבחרת עם 9 שערים בשני המשחקים. "מבחינתי זה ממש מאכזב. זה לשחק בבית עם האווירה ביתית, כל כך אחרת מלשחק במקום אחר", אומרת יעקבי בראיון ל'דבר'. "בעיקר עכשיו כשאני משחקת בחו"ל ויש לי חברות בנבחרות אחרות, רציתי שהן יבוא ויראו את ישראל".

יעקבי מרגישה גאווה גדולה ללבוש את המדים הלאומיים באירופה באליפות. "אני חושבת שדווקא עכשיו, זאת תחושה הרבה יותר עוצמתית לייצג את ישראל. את מרגישה שאת הפנים של המדינה. לצערי הרבה אנשים בעולם רואים אותנו באור שלילי, אני חושבת שחלק מהחובה שלי כספורטאית נבחרת ישראל, היא להראות שאנחנו פה להישאר ולהראות שאנחנו לא הולכות לשום מקום. אנחנו ניתן את הפייט בכל דרך שאנחנו יכולות".

"המטרה הכי ריאלית שלנו זה לנצח את צרפת"

עבור נבחרת הנשים הישראלית, תהיה זו הופעתה הרביעית ברציפות באליפות היבשתית, אחרי שבאליפות הקודמת סיימה במקום השישי. על פי שיטת המשחקים ישנם שני בתים "חזקים" בהם שמונה המדורגות ראשונות מאליפות אירופה האחרונה, ושני בתים נוספים בהם נמצאות המדורגות 16-9 ביבשת.

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים (צילום: LEN)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים (צילום: LEN)

"המטרה הכי ריאלית שלנו זה לנצח את צרפת", מצהירה יעקבי. "אני חושב שהן מאוד השתפרו השנה, הן בנו נבחרת מאוד חזקה למשחקים האולימפיים בפריז. אם נגיע למשחק מולן במוד של לנצח, אז אנחנו יכולות לקחת אותן. אנחנו לא נופלות מהרמה שלהן".

לאור פערי הרמות, ישראל וצרפת צפויות לסיים את שלב הבתים במקומות 3-4 ולפגוש במשחק העלייה לרבע הגמר את הנבחרות שיסיימו במקום 1-2 בבית המקביל הכולל את בריטניה, גרמניה, סלובקיה ובולגריה.

המטרה המרכזית של הנבחרת במהלך הטורניר היא להעפיל לאליפות העולם. נבחרות הונגריה, ספרד, איטליה והולנד כבר הבטיחו את מקומן וישראל תאבק על שלושת הכרטיסים שנותרו. בגלל הפערים הגדולים הקיימים בענף הקבוצות שיסיימו עד המקום ה-7 צפויות להעפיל לטורניר. "אנחנו ממש רוצות לקחת את הכרטיס לאליפות העולם. אין שום סיבה שנסיים נמוך מהמקום השביעי, כבר סיימנו במקום השישי באליפות אירופה האחרונה. אני מאמינה שנוכל לעשות את זה עוד פעם".

"הייתה לנו קפיצה מאוד רצינית ברמה בשנים האחרונות"

הנבחרת הישראלית צעירה ומוכשרת, משתפרת וצוברת ניסיון בינלאומי בדרך להפוך לאחת הנבחרות הטובות בעולם. רוב השחקניות משחקות בקבוצות מובילות באירופה ובליגת המכללות של ארה"ב.

יעקבי משחקת בפדובה איטליה, שמשתתפת ביורוקאפ. דר מנקרמן (19) משחקת במולהאוס הצרפתית, שמשתתפת בליגת האלופות. מריה בוגצ'נקו (21) כבר שנה רביעית באירופה, מככבת בסאן אנדרו ספרד שמשתתפת בליגת אלופות.

יהב פרקש (20) משחקת בשורות נו צ'אניאה היוונית, דינה נמקשטנסקי (20) בריז אצ'יראלה האיטלקית, נופר הוכברג (22) שיחקה בשנה בליגה היוונית, ורוניקה קורודונסקייה (24), שיחקה בעבר בנבחרת הצעירה של רוסיה, וכיום בליל אלופת צרפת שמשחקת ביורוקאפ.

תהל לוי (19) שיחקה שנה שעברה בליגה היוונית ונועה ססובר (20) שיחקה בשנה שעברה בליגה האיטלקית. הילה פוטוריאן (23) וליאור בן דוד (25) משחקות בליגת המכללות בארה"ב. וכמובן שונית סטרוגו (37) הלב והנשמה של הנבחרת. בנוסף אליהן, יש את כרם נוי (23) שמשחקת העונה בבנפיקה ליסבון הפורטוגלית, אחרי שהייתה שנתיים בצרפת וכרגע לא בנבחרת.

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים. "יכולות לנצח את כל הנבחרות שיתחרו איתנו על הכרטיס לאליפות העולם" (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים. "יכולות לנצח את כל הנבחרות שיתחרו איתנו על הכרטיס לאליפות העולם" (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

נבחרות ישראל נמצאת בהתקדמות אדירה בשנים האחרונות, כאשר הסגל הצעיר מתקדם מאליפות לאליפות ומייצר פער איכות משמעותי מהנבחרות שאינן בטופ האירופאי. "הייתה לנו קפיצה מאוד רצינית ברמה בשנים האחרונות", אומרת יעקבי. "אני מרגישה ממש טוב עם הנבחרת שלנו באליפות הנוכחית. אנחנו יכולות לנצח את כל הנבחרות שיתחרו איתנו על הכרטיסים שנשארו לאליפות העולם".

יעקבי מודעת לכך שגם אם הנבחרת תעפיל לאליפות העולם, לא בטוח שהן יקבלו את האישור לייצג את המדינה באליפות העולם, שתיערך בחודש הבא בדוחא שבקטאר. "יש חשש שנתאמן לקראת אליפות העולם ובסוף יגידו לנו שלא ניתן לנסוע. אולי גם בסוף יאשרו לנו ונטוס לשם. זה מקום מפחיד להיות שם כנבחרת ישראל. זו לא מדינה שנרגיש בטוחות בה בימים אלו".

הסנטרית הישראלית היא השחקנית הגבוהה בנבחרת (1.80 מטר). "הסנטרית היא בעצם קצת כמו בכדורסל", אומרת יעקבי. "יש חמש שחקניות שעובדות בקשת והסנטרית היא באמצע מול השער. תפקיד שהוא טיפה יותר פיזי משאר התפקידים. את בעצם השחקנית הכי מסוכנת במגרש, את נמצאת מול השער של הקבוצה היריבה, אז לוחצים עלייך יותר. מעבר לכוח הפיזי המאוד גדול צריך בעמדה הזאת גם חוסן מנטלי, את הולכת לחטוף הכי הרבה במשחק".

יעקבי החלה את דרכה בענף בגיל 11, בעקבות אביה ואחיה. "אבא שלי שיחק כשהיה ילד. כאשר הייתי בכיתה ה' עברנו לתל אביב. אח שלי הצטרף ובעקבותיו הצטרפתי גם אני. אהבתי את זה ישר, מאוד התחברתי לזה. אחרי כמה שנים התחלתי לקחת את זה ביותר רצינות, הבנתי שזה מעבר לסתם לכיף".

היכולת הטובה שלה בנבחרות הצעירות של ישראל העניקה לה בקיץ 2021, הזמנה יוקרתית לטורניר ג'וניור אולימפיק בקליפורניה. יעקבי הוזמנה לקבוצה '680' שזכתה במקום הראשון בטורניר היוקרתי, אותו סיימה יעקבי עם ממוצע של כ-3 שערים למשחק. "זה היה מאוד מרגש ומעצים שהזמינו אותי, הרגשתי שרואים אותי. זה טורניר שפתח לי את העיניים לראות שיש מעבר. אם בישראל יש 4 קבוצות, שם יש כמות מטורפת של קבוצות ואנשים שחלק מהענף".

"זאת רמה מטורפת, אחרת לגמרי ממה שהכרתי"

בקיץ המשיכה את ההתקדמות שלה עם מעבר יוקרתי לקבוצת פדובה מצמרת הליגה האיטלקית. המועדון נוסד ב-1984 גביע איטלקי אותו השיגה הקבוצה בעונת 2014/15, והופעה בגמר הטורניר השני בחשיבותו ביבשת למועדונים באותה העונה. "יש לי חוויה מאוד חיובית באיטליה. השחקניות בקבוצה קבלו אותי בצורה טובה ומצאתי שם חברות טובות. זאת רמה מטורפת, אחרת לגמרי ממה שהכרתי עד היום".

עלמא יעקבי במדי פדובה האיטלקית (צילום: באדיבות הקבוצה)
עלמא יעקבי במדי פדובה האיטלקית (צילום: באדיבות הקבוצה)

זאת השנה הראשונה של יעקבי מחוץ לישראל, המלחמה בישראל הפכה את חווית המרחק מהבית להרבה יותר מאתגרת. התמיכה שקיבלה מהמועדון עזרה לה להתמודד עם התקופה הקשה "בתחילת המלחמה זאת הייתה לי תקופה ממש קשה, השחקניות בקבוצה עזרו לי לצאת ממנה. הן תמכו בי ודאגו לי. הן התעניינו וניסו להבין מה קורה בישראל".

יעקבי מספרת על החשש להראות סממנים ישראלים, כישראלית היחידה בקבוצה. "חששתי לבוא כשחקנית יחידה מישראל עם דגל או סימנים אחרים, כי זה באמת הלחיץ אותי". למזלה בליגה האיטלקית משחקת חברתה לנבחרת דינה נמקשטנסקי בבריז אצ'יראלה, במהלך המשחק בין שתי הקבוצות, שתי השחקניות הישראליות עשו מחווה משותפת. "כל אחת מאיתנו שמה סרט צהוב למען החטופים. הרגשתי יותר בטוחה, שאם משהו עכשיו יבוא, אני לא יהיה לבד".

פדובה יצאה לפגרת החורף, כאשר היא נמצאת במקום השני בליגה ובמקום הראשון בשלב הבתים ביורוקאפ. "באופן אישי הולך לי ממש טוב וגם קבוצתית יש לנו עונה מוצלחת. אני מהשחקניות הצעירות בקבוצה ואני לומדת המון מהשחקניות הוותיקות ששיחקו בעבר בנבחרת המקומית. אני מרגישה שמרוצים ממני ושמחים שהגעתי, זאת התחושה הכי כיפית בעולם.

מה המטרות של הקבוצה להמשך העונה?
"שתי המטרות שלנו העונה – לסיים באחד משני המקומות הראשונים בליגה האיטלקית ובגביע היורוקאפ".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!