דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שביתה במערכת החינוך

חינוך / שביתה בגנים, ביסודיים ובחט"ב: הלימודים יחלו בשעה 11:00

הסתדרות המורים תפתח היום (ג') בשביתת אזהרה על רקע אי-תשלום שכר מלא לאלפי עובדי הוראה. משרדי האוצר והחינוך הגישו במהלך הלילה בקשה לצו מניעה ובית הדין לעבודה ידון בה בשעה 7:00 בבוקר

שביתה, צילום ארכיון: פלאש 90.
שביתה, צילום ארכיון: פלאש 90.
דוד טברסקי

הסתדרות המורים הכריזה אתמול (שני) על שביתת אזהרה והלימודים בגני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים יחלו היום (שלישי) בשעה 11:00. הלימודים במוסדות החינוך המיוחד יפעלו כרגיל. בנסיון לבטל את השביתה, הגישו במהלך הלילה משרדי החינוך והאוצר בקשה לצו מניעה, ובית הדין האזורי לעבודה בתל אביב ידון בה בשעה 7:00 בבוקר.

על פי הודעת ההסתדרות השביתה תתקיים על רקע אי-תשלום שכר מלא לאלפי עובדי הוראה. "לאחר שעות רבות חלה התקדמות במשא ומתן, אך לא מספקת. הסתדרות המורים נתנה אפשרות למשרד האוצר להיענות לדרישותינו עד היום בשעות הצהריים ומשלא נענינו אנו מודיעים על שביתת אזהרה" נמסר בהודעה.

יפה בן דויד, מזכלי"ת הסתדרות המורים, קראה לממשלה לקחת אחריות על הפגיעה בשכר המורים: "הפגיעה בשכרם של עובדי ההוראה בשיעור של אלפי שקלים בנימוק של טעות לכאורה אינו מקובל עלינו. דרישת הסתדרות המורים היא למנוע המשך הפגיעה והחזרת הסכומים שנוכו וקוזזו משכר עובדי ההוראה. דרישה זו נדחתה על ידי האוצר ולפיכך לא נותרה בידינו הברירה אלא לצאת בשביתת מחאה".

עוד נמסר מההסתדרות המורים כי אלפי עובדי הוראה נפגעו באופן קשה מיישום לקוי של משרד החינוך בנושא המרות השכר ברפורמת "אופק חדש" ומיישום לקוי של הבנות בין ההסתדרות הכללית לבין משרד האוצר. על פי הסתדרות המורים, נציגי האוצר לא דנו עם הסתדרות המורים על רפורמה כלשהי בנושא החזר הוצאות נסיעה, ועל כן הם אינם רשאים להפחית בשכרם ובהחזר הוצאות הנסיעה של עובדי ההוראה עד שיתקיים שיח בין ההמשלה להסתדרות המורים.

ממשלת ישראל מהרה להגיב בהודעת גינוי לשביתה. משרדי החינוך והאוצר מסרו כי הם רואים בחומרה רבה את החלטתה של מזכ"לית הסתדרות המורים הנוכחית, יפה בן דויד, להשבית את הלימודים: "מדובר בהחלטה כוחנית, שרירותית ופזיזה" נמסר ממשרד האוצר והחינוך. באוצר האשימו את בן דוד בכך שהיא יוצאת לשביתה ממניעים פוליטיים הקשורים לבחירות בתוך הסתדרות המורים – "מצער לראות שהתלמידים,  ההורים, המורים והמערכת משלמים את המחיר במרוץ שלה לראשות הסתדרות המורים במאי הקרוב ומשמשים בידיה כלי שרת."

בן דויד התייחסה למתקפה של משרד האוצר והחינוך וביקרה בחריפות את היחס המשפיל של המדינה לעובדי ההוראה שיצאו לעבוד למרות שלא קיבלו את מלוא שכרם. "לא מקובלת עלינו טענת חשבי משרד החינוך לקשיים טכניים הקשורים במערך המחשוב. ממשלת ישראל צריכה להתבייש. אלפי עובדי הוראה, התייצבו לעבודה בחודשים האחרונים, במסירות ואחריות למרות שלא קיבלו שכר מלא. זכותו של כל עובד הוראה לתשלום שכרו המלא ולהבטחת קיומו בכבוד אינה נופלת מזכותם של שאר אזרחי המדינה השולחים את ילדיהם מדי יום לבתי הספר."

פז כהן, יו"ר פורום ההורים היישובים יצא בקריאה להסתדרות לבטל את השביתה: "גם כשהמאבק סופר מוצדק והמדינה פושעת כלפי מורים, ההשבתה האוטומטית משדרת מסר רע מאד להורים ולתלמידים. צר לנו שהמז"כלית שאמורה לחזק את מעמד המורה, פונה לדרך שבסופה החלשה וזילות מעמד המורה."

חנן יזדי, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית: "אנו רואים את מאבק המורים על שכרם כמאבק חשוב שיש לשקול בו כל צעד בכובד ראש וכיעד עליון שכלל המערכת מחויבת להתגייס אליו על מנת שאף מורה לא ישאר רעב ויקבל שכר מלא ובזמן. אך עם זאת, שביתה היא איננה הדרך לפתרון הדברים. אנו קוראים למזכ״לית החדשה לחזור בה מההשבתה ולשבת איתנו ועם כל הגורמים מסביב לשולחן כדי לפתור את הבעיה הכואבת שנוגעת לכלל ציבור המורים ולהגיע להבנות עבור כלל מערכת החינוך."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!