דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

מענקים ומסלול פיצויים מהיר לעצמאים: הממשלה אישרה את תכנית הסיוע ללוחמי המילואים

התכנית בעלות 9 מיליארד ש"ח, הפעימה הראשונה בסך 1.5 מיליארד ש"ח תצא לפועל מיידית | שתי פעימות נוספות יאושרו כחלק מתקציב 2024 | רה"מ נתניהו: "אני רוצה שהמילואימניקים יקבלו את הכסף ללא דיחוי, הם גיבורים אמיתיים"

חיילי מילואים של צה"ל ברמת הגולן (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)
חיילי מילואים של צה"ל ברמת הגולן (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה היום (ראשון) את תכנית הפיצויים למשרתי המילואים בסך 9 מיליארד שקלים. בין הצעדים שיצאו לפועל באופן מיידי: 1.5 מיליארד שקלים למענקים, מתוכם 200 מיליון שקלים ל'מסלול פיצוי אדום' לעצמאיים משרתי מילואים.

התוכנית הוצגה לממשלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר הביטחון יואב גלנט. היא צפויה לצאת לפועל בשלוש פעימות, שהראשונה בהן, בעלות כוללת של 1.5 מיליארד שקלים, תצא לפועל מיידית, לפני אישור התקציב המעודכן ל-2024. פעימה זו תכלול למענק משפחות עבור חודשים נובמבר-דצמבר, מענק שיכול להגיע עד 3,900 למשרת מילואים שהוא לוחם ובעל משפחה. נוסף לכך אושר מענק להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, ייעוץ עסקי, העלאת התגמול ללוחמים למינימום 300 ש"ח ליום מילואים, ותוספת של 200 מיליון שקלים לטובת למסלול הפיצויים האדום למשרתי מילואים עצמאים.

שתי פעימות נוספות של התכנית צפויות לקבל אישור תקציבי בימים הקרובים, עם כינוס הממשלה לאישור תקציב המדינה לשנת 2024. הפעימה השנייה צפויה לצאת לפועל מיד לאחר אישור התקציב, ובמסגרתה יינתנו מענק רוחבי למשרתי המילואים ומענק למשפחותיהם עבור חודש ינואר, מענה חליפי לדמי אבטלה, חל"ת וחופשת לידה לבני ובנות הזוג ומענה רגשי ומשפחתי.

הפעימה השלישית צפויה לכלול מענק תעסוקה מבצעית ומענק מילואים עורפיים, חופשה משפחתית, שיפוי סוציאלי למעסיקים, מענק כלכלת בית מורחב, שכר לימוד לסטודנטים, הרחבת מועדון הצרכנות 'בהצדעה', המשך תגמול מיוחד מעבר ליום ה-60 וסיוע בתחום הדיור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר עם אישור התוכנית: "אני רוצה שהמילואימניקים יקבלו את הכסף ללא דיחוי. הם גיבורים אמיתיים – הם עזבו את הבית כדי להגן על הבית של כולנו. אני מצדיע בשם כולנו לחיילות ולחיילים הנפלאים שלנו ששומרים על הביטחון של כולנו".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אני חושב שההחלטה הזו היא מהחשובות שהחדר הזה קיבל מתחילת המלחמה. היא החלטה חשובה בטחונית וערכית. אנחנו כחברה וכמדינה מעלים על נס ושמים בראש סדרי העדיפויות את מי שעזבו הכל ויצאו להגן על הבית ואלו משרתי ומשרתות המילואים ובני המשפחות שלהם.

"צריך לזכור שעורף חזק זה רוח לחימה ואין מי מאתנו שלא חווה בכל שיח עם משפחה בחוסן, בנחישות ובעוצמות. יש משפט שאומר שהאדם בטנק מנצח אבל כשמדובר בצה״ל זה בולט. יש כלי מלחמה, מטוסים וטנקים אבל יש אנשים ויש להם נחישות, רוח, אמונה בצדקת הדרך ואורך נשימה. לא היה שירות מילואים ארוך כזה בתולדות מדינת ישראל, אפילו לא ביום כיפור וזה תוצר של רוח גדולה ושל גיבוי ענק.

"מדינת ישראל שמה את לוחמי המילואים ובני המשפחות שלהם במרכז וזה העוגן של התקציב לשנת 2024 שנביא עוד בסופ״ש הזה.אנחנו פגשנו את הלוחמים ומשרתי המילואים, את בני המשפחות ואת הילדים. הקשבנו ולמדנו ועלו המון רעיונות בנוסף משרי הממשלה ואני מודה לכם על כך. חלק גדול מהתכנית קורה מיד ומרכיבים מסוימים יקרו בהמשך. עם ישראל מנצח ביחד ומגבה גיבוי מלא את הלוחמים שנמצאים בשטח".

שר הביטחון יואב גלנט: "אנו מביאים היום תכנית מרחיקת לכת עבור משרתי ומשרתות המילואים. יש לנו מאות אלפי אזרחים, שבתחילת המלחמה לא שאלו שאלות, זינקו לשטח, לעיתים עוד לפני שנקראו, ומאז הם שם – בדרום, בצפון, ביו״ש.

"לאיש המילואים נדרשים שלושה תנאים: משימות ברורות, משאבים צבאיים לביצוע המשימות ותגמול הולם – התכנית שאנו מאשרים בממשלה שמה את אנשי המילואים במרכז ואומרת להם ולמשפחותיהם: אתם לא לבד.

"המילואימניקים מסכנים את חייהם ואומרים לי בכל ביקור בשטח: אנחנו כאן ונמשיך להיות כאן ככל שנדרש. תכנית ״מגויסים למילואים״ דואגת לכך שהם יוכלו להתרכז במשימתם, מבלי שיצטרכו לדאוג באשר למשפחתם ועבודתם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!