דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

נתניהו בקריית שמונה: "נעשה הכל כדי להחזיר את הביטחון לצפון"

ראש הממשלה נפגש קבוצת לוחמים מיחידת דבורה, שמתגוררים בצפון וכעת משפחותיהם מפונות ואמר: "חיזבאללה טעה בנו בגדול ב-2006, וטועה בנו בגדול גם עכשיו"

נתניהו עם חיילים בצפון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
נתניהו עם חיילים בצפון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הכלכלה ניר ברקת ביקרו היום (שני) בחטיבת "חירם" 769 בגבול הצפון. נתניהו קיבל סקירה על פעילות אוגדה 91 בגזרה הצפונית ונפגש עם מפקדי גדודים ופלוגות בסדיר ובמילואים.

ראש הממשלה ושר הכלכלה נפגשו עם קבוצת לוחמים מיחידת דבורה, שמתגוררים בצפון וכעת משפחותיהם מפונות. נתניהו אמר ללוחמים: "בחרתי להגיע לקריית שמונה ביום של הפגזות עלינו, של ירי נ"ט. אני מאוד מאוד מעריך את השירות שאתם עושים כאן, אתם וחבריכם, כדי להגן על גבולנו הצפוני וגם כדי לשלוח מסר לחיזבאללה.

"חיזבאללה טעה בנו בגדול ב-2006, וטועה בנו בגדול גם עכשיו. הוא חשב שאנחנו "קורי עכביש", פתאום הוא רואה, איזה "עכביש". הוא רואה כאן עוצמה אדירה, התלכדות של עם, נחישות לעשות כל מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון לצפון, ואני אומר לכם – זו המדיניות שלי.

"אנחנו נעשה הכל כדי להחזיר את הביטחון לצפון ולאפשר למשפחות שלכם, כי רבים מכם בני המקום, לחזור הביתה בביטחון ולדעת שאי אפשר להתעסק איתנו. אנחנו נעשה כל מה שצריך. אנחנו מעדיפים כמובן שהדבר ייעשה ללא מערכה רחבה, אבל זה לא יעצור אותנו.

אנחנו נתנו לו דוגמה מה קורה לחברים שלו בדרום, זה מה שיקרה פה בצפון. אנחנו נעשה הכל להחזיר את הביטחון".

בהמשך הסיור ביקר ראש הממשלה ביחד עם שר הכלכלה ניר ברקת וראש התאחדות התעשיינים רון תומר באזור התעשייה הדרומי בקריית שמונה.

"המבחן של החזרת הביטחון זה שהתושבים יחזרו לבתים שלהם", אמר נתניהו "אנחנו עובדים על זה בכל הכלים האפשריים, בכל האפיקים: צבאיים, מדיניים, אני לא אפרט. זה עוד מאבק. במקביל, אנחנו מסתכלים גם עליכם. אנחנו העברנו אתמול חבילה גדולה למילואימניקים, אבל שימו לב שיש שם חבילה לעצמאים. הבאנו מקורות בהחלטת הממשלה אתמול כדי שהכסף יזרום מיד, כי אנחנו מאוד חרדים למצב שעסקים ייפגעו".

שר הכלכלה ניר ברקת: ״לצד הניצחון הצבאי עלינו להבטיח ניצחון כלכלי במלחמה. זהו יעד אסטרטגי שיאפשר לנו לצמוח בעוצמה מתוך הקרבות הממושכים בעזה. המחויבות שלנו כממשלה היא שהעסקים ישרדו את המלחמה ושהמילואימניקים שלנו יוכלו להלחם בלי להיות מוטרדים מענייני פרנסה. לכן העברנו אתמול מתווה נדיב ורחב עבור המילואימניקים ולכן התעקשנו על תקציבים חיוניים לסיוע לעסקים בצפון ובדרום.

ההנחיה שלי לאנשי משרד הכלכלה היא פשוטה: לעשות הכל כדי להציל כל עסק, בלי בירוקרטיות ובלי חסמים. אני מודה לראש הממשלה על ההירתמות לנושא החשוב ועל שיתוף הפעולה שיאפשר לנו להמשיך לסייע לעסקים לצמוח גם בתקופת המלחמה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!