דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מילואים

יו"ר ועדת העבודה והרווחה: "התקדמות במו"מ מול האוצר על הקצאת 200 תקנים לאגף השיקום"

ח"כ ישראל אייכלר קרא לממשלה להאיץ את המו"מ לשיפוי מעסיקים על הפרשות סוציאליות לעובדים במילואים | נציגי האוצר: המדינה דורשת להרחיב את ההגנה מפיטורים ל-90 יום מהחזרה | ח"כים ונשות טיפול קראו להרחבת הסיוע הנפשי

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) הודיע היום (שני) על התקדמות בדיונים עם משרד האוצר בנוגע לדרישתו להקצאת 200 תקנים נוספים לאגף השיקום במשרד הביטחון. לדבריו, "ההנחה היא שאחרי המלחמה יהיו פניות רבות לאגף וצריך שיהיה מי שיקבל ויטפל בכל אחד מהאנשים האלה, שלחמו ולוחמים למען מדינת ישראל".

אייכלר בירך על תכנית הסיוע שאושרה אתמול בממשלה למשרתי המילואים, והוסיף שבימים הקרובים עתיד להיחתם הסכם בין המעסיקים לאוצר באשר לשיפוי המעסיקים על ההפרשות הסוציאליות של משרתי המילואים. הוא קרא לצדדים "להאיץ את ההליכים ולתת מענה לסוגייה בהקדם האפשרי".

בישיבה ציינו נציגי האוצר שבמסגרת המו"מ מול המעסיקים בנושא שיפוי התנאים הסוציאליים, ביקשו נציגי הממשלה להאריך את ההגנה מפיטורים על עובדים משרתי מילואים ל-90 יום מרגע חזרתם.

ח"כ ששון גואטה (ש"ס) הדגיש את הצורך להרחיב את ההגנה על משרתי המילואים מפיטורים ל-90 יום, וכן ציין כי בימים אלה הוא פועל למתן מענה הגנתי בחוק גם למשרתים העובדים כפרילנסרים ופרנסתם נפגעת עקב השירות: "נמצא את ההגנה המתאימה שתשמור גם עליהם". עו"ד רותם אבידק צאליקמפורום נשות משרתי המילואים את נושא הוצאת נשות המשרתים לחופשה ללא תשלום (חל"ת). לדבריה מדובר ב"שוק שחור" שמהווה חלופה לפיטורים אסורים, מה שפוגע בנשים ובפרנסת משפחותיהן. יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר קרא למשרדי הממשלה לפעול להרחבת ההגנות על בני ובנות זוג של משרתים גם כנגד תופעה זו.

גואטה וח"כ אלון שוסטר (המחנה הממלכתי) הדגישו את הצורך בביסוס והרחבה של המענים לתמיכה נפשית במי שחוזרים משירות מילואים ולבני משפחותיהם: "המצוקות עולות כבר היום בקרב משרתים שחוזרים ובני משפחותיהם. יש צורך במערך רווחה סדור, יציב וחזק שיתן טיפול למאות אלפי המשרתים שחוזרים לקהילה ולבני משפחותיהם".

עו"ס ועו"ד אפרת רותם מאיגוד העובדים הסוציאליים ואפרת שפרוט, מנכ"לית נט"ל חיזקו את הדברים. השתיים בירכו על מענים שניתנו במסגרת התכנית, אולם ציינו כי יש צורך בתקצוב נוסף, בהרחבת המענים ובגיבוש תכניות נוספות לטיפול ותמיכה של שירותי הרווחה במשרתי המילואים ובבני משפחותיהם. שפרוט הדגישה את חשיבות הטיפול המניעתי: "מאות אלפים יחזרו הביתה ולא צריך לחכות שהסימפטומים יגיעו. צריך לחשוב כבר עכשיו במשקפיים של מניעה ולא של טיפול".

במהלך הדיון השיבו נציגי משרד הביטחון והאוצר לשאלות חברי הכנסת אודות סעיפי התכנית, והמענים הניתנים במסגרת התכנית למשרתי המילואים ולבני זוגם. בין היתר התייחסו לתגמולים מיוחדים למשרתים למי שמשרתים במשך תקופה ארוכה ולהרחבת קרן הסיוע למשרתים בעוד כ-200 מיליון ש"ח, שיוקצו בין היתר לטובת משרתים עצמאיים ולשיפוי הפגיעה בהכנסתם של בני ובנות זוג של משרתים. בנוסף ציינו כי במסגרת התכנית ינתנו בין היתר מענקים למשרתים שהם הורים לילדים מתחת לגיל 14 ולמשפחות של ילדים עם צרכים מיוחדים, מענק חד פעמי לכלכלת בית על סך 2,500 ש"ח למי ששירתו על 45 ימים, מימון לייעוץ זוגי בעלות של עד 1,500 שח למי ששירת מעל 30 ימים, מענק של 4,500 ש"ח וסיוע למשך חודשיים לנשים שהאריכו חופשת לידה בשל שירות מילואים של בן הזוג ועוד.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!