דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ה' באייר תשפ"ד 13.05.24
19.3°תל אביב
  • 13.7°ירושלים
  • 19.3°תל אביב
  • 17.8°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 19.0°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ההסתדרות: "אנחנו בנקודה קריטית, וכתנועה החברתית הגדולה בישראל אנו חייבים להירתם למען החטופים"

ארנון בר-דוד שב על קריאתו לעובדים ולציבור הרחב לקחת חלק במהלך ההזדהות שיתקיים בראשון הקרוב בשעה 11:00 במלאת 100 ימים ל-7 באוקטובר: "נעצור למאה דקות, לא נשבות, ונזעק את זעקת החטופים" | מתרחבת רשימת החברות, העסקים והגופים שיצטרפו למהלך, במסגרתו ייערכו אירועי הזדהות ועצרות ברחבי הארץ

יו"ר ההסתדרות בישיבת הנהגה במרכז נעמת בירושלים (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות בישיבת הנהגה במרכז נעמת בירושלים (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו נמצאים בנקודה קריטית, וכתנועה החברתית הגדולה בישראל אנחנו חייבים להירתם למען החטופים שלנו שבשבי חמאס", כך אמר היום (שלישי) יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בישיבת הנהגת הארגון במרכז נעמת בירושלים – בהתייחסו לאירוע "עוצרים ומזדהים" שיתקיים ביום ראשון הקרוב (14.1) בשעה 11:00.

במסגרת "עוצרים ומזדהים" שיזמה ההסתדרות, יעצור המשק ל-100 דקות במלאת 100 ימים לשבעה באוקטובר. המהלך "עוצרים ומזדהים" נולד מתוך הכוונה לזכור ולהזכיר: לזכור את החללים שנפלו במלחמה, לזכור את העובדים שפעלו תוך סיכון ונפלו בעת מילוי תפקידם, לזכור את אלפי הפצועים והנפגעים, וכמובן להזכיר לעולם ש-136 ישראלים וישראליות נחטפו באכזריות ומוחזקים כבר 100 ימים בעזה.

כרזה "100 עוצרים ומזדהים" (עיצוב: דוברות ההסתדרות)
כרזה "100 עוצרים ומזדהים" (עיצוב: דוברות ההסתדרות)

בהתייחסו ל"עוצרים ומזדהים" ציין בר-דוד כי ההסתדרות מקבלת תגובות תומכות ומעודדות מהציבור, שנרתם ליוזמה. "אני רוצה להבהיר: 100 הדקות שבהן נעצור ונזדהה עם החטופים ביום ראשון אינן השבתה. אף אחד לא יסגור מרפאות, בתי חולים, נמלי תעופה או תחבורה ציבורית. מדובר בעצירה של העבודה ל-100 דקות על מנת שהעובדים יזעקו את זעקת החטופים דרך העוצמה של ההסתדרות".

עוד אמר: "השבעה באוקטובר שינה סדרי בראשית. הרגו בנו, רצחו בנו, אנסו בנו והפתיעו אותנו. האויב אומנם ניצל אז את החולשה של החברה הישראלית, אך לא עוד. לכן אנחנו צריכים להיות מפוקסים ולראות כיצד בונים כאן מדינה טובה יותר. צריך לצאת מהמלחמה עם פוליטיקה אחרת, עם אחדות בעם ועם משהו שילכד אותנו, זוהי תפילתי ואני מקווה שנצליח לעשות את זה מהר".

בתוך כך, אחרי שחברות ענק כמו פייסבוק, אינסטגרם, תנובה, פוקס וביג, הודיעו על השתלבותם ב"עוצרים ומזדהים", עוד ועוד חברות, עסקים וגופים הודיעו על הצטרפות ליוזמת 100 הדקות, שבמסגרתה ייערכו שורת אירועים מיוחדים בכל רחבי הארץ. בין היתר תתקיים צעדה מבית ההסתדרות לכיכר החטופים; עצרת הזדהות מרכזית בכיכר ספרא בירושלים, עצרות ברחבת ההסתדרות בבאר ובחיפה, וברחבת היכל התרבות בנהריה.

ראש עיריית ירושלים: "ללא העובדים אין סיכוי לקדם נושאים בעיר"

בישיבת הנהגת ההסתדרות נכח גם ראש עיריית ירושלים משה ליאון. ליאון בירך את הנהגת הארגון: "אני נרגש להיות כאן. אני מציע שפעם בשנה תקיימו את ישיבת הנהגת ההסתדרות בעיר, זה יהיה כבוד לארח אתכם. כראש העירייה אני מרגיש שיש פה שיתוף פעולה נהדר עם ההסתדרות והוועדים. במצב כזה מה שנותר הוא להתכנס באווירה טובה למשא ומתן ולחתום על הסכמים. כל עובד צריך לקבל את הכבוד הראוי לו ואני דוגל בכך. ללא העובדים אין סיכוי לקדם נושאים בעיר. ביחד אנחנו נרתמים לכל המשימות שלנו".

ישיבת הנהגת ההסתדרות במתחם נעמת בירושלים (צילום: דוברות ההסתדרות)
ישיבת הנהגת ההסתדרות במתחם נעמת בירושלים (צילום: דוברות ההסתדרות)

הישיבה התקיימה במרכז נעמת לשוויון מגדרי 'משנות' בבית נעמת בירושלים, מרכז מבקרים והדרכה אינטראקטיבי המספר את סיפורו של הארגון ואת ההיסטוריה של המאבק לשוויון מגדרי בישראל. המרכז כולל מעבר בין תחנות תוכן שונות, צפיה בסרטים ומרחב משחקים לקבוצות.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד סייר במרכז והתרשם מהעשייה: "אנחנו נמצאים במקום מקסים שמביא המון כבוד לנעמת, הארגון הגדול והחשוב ביותר למען הנשים בישראל. מגיע לכן כל הכבוד על העשייה הברוכה וההישגים הרבים".
המארחת, יו"ר נעמת חגית פאר: "ברוכות וברוכים הבאים למקום הייחודי והיצירתי הזה. אני רוצה להודות לצוות נעמת במרחב ירושלים, שעושה פה עבודה מדהימה. הגיעו לכאן כבר יותר ממאה קבוצות לחוויה אינטראקטיבית שבמרכזה העצמת האישה. אני קוראת לכם מכאן חברי הנהגה יקרים תבואו לכאן, תביאו עובדות ועובדים ותצאו מכאן נשכרים".
יור נעמת חגית פאר (מימין) עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
יור נעמת חגית פאר (מימין) עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)

במהלך הישיבה סקר פיטר לרנר, מנכ"ל האגף לקשרים בינלאומיים בהסתדרות, את עבודתו מול גופים בעולם במהלך המלחמה, מתוקף תפקידו כדובר צה"ל באנגלית. לרנר מבצע בתפקיד זה במסגרת שירות מילואים מאז 7 באוקטובר.

פיטר לרנר, מנהל האגף לקשרים בינלאומיים בהסתדרות שמשרת מאז פרוץ המלחמה כדובר צה"ל באנגלית (צילום: דוברות ההסתדרות)
פיטר לרנר, מנהל האגף לקשרים בינלאומיים בהסתדרות שמשרת מאז פרוץ המלחמה כדובר צה"ל באנגלית (צילום: דוברות ההסתדרות)
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!