דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
24.8°תל אביב
  • 22.1°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 24.1°חיפה
  • 25.1°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 36.1°אילת
  • 26.3°טבריה
  • 22.2°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / קבינט המלחמה דן בהצעה קטארית לעסקת חטופים; אבו מאזן ובלינקן נועדו ברמאללה

רס"ל במילואים אלקנה נוילנדר, בן 24 מאפרת, נפל בקרב במרכז הרצועה; לוחם נוסף נפצע קשה | צבאות ארה"ב ובריטניה: יירטנו 21 טילים וכטב"מים חות'ים שנורו לעבר הים האדום | צה"ל: "תקפנו יותר מ-150 מטרות בעזה ביממה האחרונה"

  • מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן נפגש יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, ברמאללה (צילום: Jaafar Ashtia AP)
    מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן נפגש יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, ברמאללה (צילום: Jaafar Ashtia AP)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • ישיבת קבינט המלחמה (צילום ארכיון: חיים צח, לע״מ)
    ישיבת קבינט המלחמה (צילום ארכיון: חיים צח, לע״מ)
  • הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בהערכת מצב ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בהערכת מצב ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-96 למלחמה: דובר צה"ל פרסם היום (רביעי) תיעוד מתקיפותיו בא-לבונה שבדרום לבנון נגד תשתיות טרור ומבנה צבאי. חיזבאללה עדכן שמפקד שטח בארגון "נהרג הלילה בתקיפה בכפר שובא".

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

נתניהו לקראת ההליך בהאג: "אנחנו נלחמים במחבלי חמאס, לא באוכלוסייה הפלסטינית"

"לישראל אין כוונה לכבוש לצמיתות את עזה או לעקור אוכלוסייה אזרחית", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אנחנו נלחמים במחבלי חמאס, לא באוכלוסייה הפלסטינית, ואנו עושים זאת תוך ציות מלא לחוק הבינלאומי".

חמאס על ההצעה הקטארית: "הונאה ציונית"

חמאס התייחסו לדיווחים על ההצעה הקטארית החדשה לשחרור חטופים ולהפסקת אש: "הדיווחים הציוניים על קיומה של הצעה קטארית הכוללת נסיגה ציונית מעזה בתמורה ליציאת מנהיגיה מהרצועה הם 'תהליך הונאה ציוני'".

החלה ישיבת קבינט המלחמה

הרמטכ"ל ללוחמים ברצועת עזה: "אנחנו עושים כאן פעולות שאף פעם לא עשינו"

"הלחימה הזו היא לחימה במרחב מאוד מאוד מסובך", אמר הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ללוחמים ברצועת עזה. "יש בו תת-קרקע, יש בו על-קרקע, יש בו אויב שנערך הרבה מאוד זמן להגנה בצורה סדורה, יש כאן אוכלוסייה, הרבה מאוד בתים – מרחב מאוד מאוד מסובך ללחימה. כשמגיעים לפוצץ מערכת כזו כפי שפוצצתם בימים האחרונים, כאן לאורך ציר טנצ'ר, משימה מאוד מורכבת, צריך להגיד – אנחנו עושים כאן פעולות שאף פעם לא עשינו. ברגע שקורה דבר לא טוב, וקרה לנו כאן דבר מאוד לא טוב, איבדנו לא מעט אנשים ונפצעו לנו אנשים, הדבר היחיד שנשאר לנו כמפקדים – למידה, למידה, למידה.

"לחימה ארוכה, הרבה זירות, יש לנו הרבה אתגרים, אני רואה את היכולות כאן, אני יודע היטב שאנחנו יודעים להתמודד עם כל בעיה בעזה. אין בעזה קילומטר מרובע שאתם לא יודעים להיכנס ולפרק אותו, אין דבר כזה, אחרי מה שעשיתם – לא קיים דבר כזה. אחרי מה שעשיתם, אין כפר בלבנון, אין שס"ם בלבנון שאתם לא יכולים להיכנס ולפרק אותו. אנחנו נשים אתכם במקומות שצריך, אתם תעשו שם את מה שצריך, מלחמה ארוכה בצד השני נצא עם תוצאות טובות".

ישראל הקימה אתר שמציג לעולם את זוועות חמאס ב-7 באוקטובר

יום לפני פתיחת הדיון בהאג, מערך ההסברה הלאומי משיק את האתר הבין-לאומי 7.10 Hamas Massacre. האתר נועד להציג לעולם את פשעי חמאס באמצעות צילומים וסרטונים מזירות הטבח של 7 באוקטובר.

לפי הודעת מערך ההסברה, כל הצילומים ממוקדי הרצח השונים טושטשו כדי לשמור על פרטיותם של הקורבנות. האתר מיועד לקהל הבינלאומי בלבד, והגישה אליו מישראל חסומה. כתובת האתר לגולשים מחו"ל היא saturday-october-seven.com

שלוש רקטות נורו לשטחים פתוחים בערב אל-עראמשה; צה"ל תוקף בלבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בשעות האחרונות מפקדה מבצעית ועמדת שיגור של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון.

שלושה שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב ערב אל-עראמשה נפלו בשטחים פתוחים. צה"ל תוקף את מקור הירי בשטח לבנון.

צבע אדום בנחל עוז

דיווחים בלבנון: צה"ל תוקף בכפר חאנין בדרום המדינה

אזעקות הופעלו בערב אל-עראמשה

השר גנץ: "אפקטיבית, כבר אין שלטון חמאס בעזה. אם נעצור עכשיו, הוא ישיב את השליטה"

קבינט המלחמה יתכנס הערב בשעה 18:00

מטה משפחות החטופים: "הדיווחים על הצעה קטארית מפיחים מעט תקווה, דורשים מהקבינט לאשר כל עסקה"

מטה המשפחות מגיב לפרסומים אודות הצעה קטארית חדשה שתוצג הערב לקבינט:

"הדיווחים אודות עסקה חדשה שתוצג הערב לקבינט המלחמה, מפיחים מעט תקווה למשפחות החרדות לגורל יקיריהן – הנמקים במנהרות החמאס כבר כמעט 100 ימים ולילות ללא אוכל, מים, וטיפול רפואי מציל חיים. כל יום שעובר, מצבם של החטופים הולך ומדרדר.

"אנו שבים ואומרים: אסור לקבינט המלחמה להתעסק בשום דבר אחר מלבד החזרת החטופים, אנו דורשים מהם לאשר כל עסקה שתוביל לשחרורם המיידי בחיים!".

החות'ים: תקפנו בטילים וכטב"מים ספינה אמריקאית בים האדום שתמכה בישראל

כוחות צה"ל פשטו על בית הנופש של בכיר חמאס מרואן עיסא, דובר צה"ל בערבית: "עדות לניתוק"

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, מסר כי כוחות צה"ל שפעלו באזור אל-בוריג' פשטו על בית הנופש של מרואן עיסא. לדבריו, "זו עדות נוספת לניתוק המוחלט בין הנהגת חמאס, שחיה חיי עושר, לבין חלק גדול מאוכלוסיית עזה. מנהיגי חמאס בגן עדן ותושבי עזה בגיהינום".

"מנהיגי חמאס בגן עדן ותושבי עזה בגיהינום": צה"ל חשף את בית סגנו של מוחמד דף

אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, פרסם סרטון שבו נראה ביתו המפואר של מרואן עיסא, בכיר חמאס וסגנו של מוחמד דף, באל-בוריג'. "זו עדות נוספת לניתוק המוחלט בין הנהגת חמאס, שחיה חיי עושר, לבין חלק גדול מאוכלוסיית עזה", אמר אדרעי. "מנהיגי חמאס בגן עדן ותושבי עזה בגיהינום".

הסתיימה פגישת העדכון הבטחוני של נתניהו עם יו"ר האופוזיציה לפיד

הפגישה, שנקבעה כחלק ממחויבות ראש הממשלה לעדכונים בטחוניים תקופתיים ליו"ר האופוזיציה, קרתה בקריה בתל אביב והסתיימה לאחר כ-50 דקות.

לאחר הפגישה עם אבו מאזן: בלינקן ייסע לביקור פתע בבחריין

בלינקן ישוחח עם חמד, מלך בחריין, לגבי הדרכים למנוע הסלמה אזורית. בבחריין נמצאות מפקדות הצי החמישי של הכוחות הימיים של ארצות הברית, והיא אחת המדינות שחתמו על נורמליציה עם ישראל במסגרת 'הסכמי אברהם'.

הותר לפרסום: אזרח חשוד בהתחזות לקצין בדרגת סרן וקבלת גישה למידע מסווג

דוברות שב״כ, דובר צה״ל, דוברות המשטרה ודוברות הפרקליטות, מסרו כי בתום חקירה משותפת של שב״כ והיחידה הארצית לחקירות בין לאומיות (יאחב"ל) בלהב 433, הגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) ב-20 בנובמבר כתב אישום בעניינו של אזרח ישראלי החשוד בהתחזות לקצין, השגת ידיעות מסווגות במרמה ומסירתן לגורמים שאינם מוסכמים לכך. בחקירה עלה שהנאשם לא פעל בשליחות גורמים עויינים, ולא מסר מידע סודי שהגיע אליו לגורמים כאלה.

האזרח יישפט בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. בית המשפט החליט היום (רביעי) לצמצם את צו איסור הפרסום הגורף שהוצא בתיק, ולהתיר את פרסום הפרטים המובאים כאן.

על פי המתואר בכתב האישום, בבבוקר 7 באוקטובר ולאחר שהחלה מתקפת חמאס, הצטרף הנאשם לפעילות צה״ל,למרות שלא זומן למילואים, ותוך שהוא מתחזה לקצין בדרגת סרן ומציג עצמו ככזה בפני גורמים בצה״ל.

הנאשם השיג גישה למידע סודי ברמת סיווג גבוהה, תיעד מידע מסווג בדרכים שונות, ובמספר הזדמנויות אף חלק מידע סודי עם גורמים אזרחיים וצבאיים שאינם מוסמכים לכך.

הנאשם נעצר ונחקר בעקבות חשדות שהתעוררו בצה״ל.

כתב האישום מייחס לנאשם את העבירות: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות; מסירת ידיעה סודית; החזקת ידיעה סודית ללא סמכות לכך; וכניסה למקום צבאי שלא כחוק.

מצה"ל נמסר כי הוא תיחקר את האירוע במקביל להגשת כתב האישום ולקחים הופקו.

 

בלינקן נפגש עם אבו מאזן ברמאללה: "דיון פרודוקטיבי לגבי רפורמות מנהלתיות"

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה. משרד החוץ של ארה"ב פרסם הודעה לאחר הפגישה והבהיר כי היה "דיון פרודוקטיבי לגבי רפורמות מנהלתיות", וכי "ארה"ב תומכת בצעדים ליצירת מדינה פלסטינית".

יו"ר הרשות התייחס לקריאות לפנות תושבים מהרצועה החוצה, והבהיר: "לא נרשה להגלות אף פלסטיני, מעזה או מהגדה. ההצהרות של שרים ובכירים ישראלים הקוראים לגירוש העם הפלסטיני מסוכנות". מחוץ למקום הפגישה, עשרות אנשים הפגינו נגד השר האמריקני.

השר בני גנץ ימסור הצהרה בשעה 16:00

צה"ל מיפה את ביתו אחד המחבלים מפיגוע הירי בצומת המשטרה הבריטית

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 14 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. כך מפרסם היום (רביעי) דובר צה"ל. במהלך הלילה פעלו הכוחות במבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים ג'נין שבחטיבת מנשה. במהלך המבצע כלי הנדסה חשפו מעל 80 מטענים מוכנים לשימוש שהוטמנו מתחת לכבישים במטרה לפגוע בכוחותינו ועצרו שני מבוקשים. במבצע חטיבתי נוסף בקסבה של שכם שבחטיבת שומרון, לוחמי המילואים תיחקרו חשודים, עצרו שני מבוקשים ולאחר סריקות אחר אמצעי לחימה הוחרמו אקדחים, נשקים, תחמושת וציוד צבאי.

בנוסף הלוחמים איתרו מספר זירות מטענים מוכנים לשימוש והשמידו אותן. אחת מזירות מטענים שהושמדו היו במרחב בית קפה בקסבה. במהלך המבצע התפתחו הפרות סדר שכללו זריקות אבנים ומטענים, הכוחות הגיבו בירי, זוהו פגיעות. בכפר עטארה שבחטיבת בנימין, הלוחמים מיפו את בית אחד המחבלים אשר ביצעו את פיגוע הירי בסמוך לצומת המשטרה הבריטית בתחילת השבוע.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 2,600 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,300 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

תשתיות טרור ומבנה צבאי: צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון

דובר צה"ל: לפני זמן קצר מטוס קרב של חיל האוויר תקף במרחב לבונה תשתיות טרור ומבנה צבאי. בנוסף, בשעות הלילה מטוס קרב של חיל האוויר תקף מפקדה צבאית במרחב כפר שובא. אתמול לוחמי צה"ל תקפו והשמידו עמדת תצפית של חיזבאללה במרחב אליחאם. בשעות הבוקר, לוחמים תקפו מבנה צבאי במרחב א-נקורה ממנו זוהה ירי לעבר שטח מדינת ישראל.

חיזבאללה מאשר: בכיר בגדודי ההתנגדות הלבנונית חוסל הלילה

בחיזבאללה הודיעו על מותו של נאבע' אל-קאדרי, בכיר בהתנגדות הלבנונית, שנהרג הלילה בתקיפה בכפר שובא. מתחילת המלחמה: ארגון הטרור הודיע על 159 הרוגים משורותיו.

ראש מ.א. גליל העליון: "תושבי הצפון רוצים לחזור הביתה, ממשלת ישראל חייבת להפסיק לברוח מאחריות"

ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ: "תושבי הצפון רוצים לחזור הביתה, כדי שזה יקרה ממשלת ישראל חייבת להפסיק לברוח מאחריות על הנעשה לאורך הגבול ולעשות שלושה דברים – למנוע את היכולת של החיזבאללה לירות טילים בכינון ישיר על ישראל, למנוע את האפשרות של לוחמי החיזבאללה לחדור לתוך שטח ישראל ולבנות בשיתוף מלא של ראשי הרשויות תוכנית פיתוח משמעותית עם תקציב תוספתי של 5 מיליארד שקלים. חזרת התושבים לא תקרה ביום אחד אבל כדי שהיא תתחיל, חשוב מאד שהפעילות תעשה ותיראה לפני חזרת התושבים ולא תוך כדי או עם אמירה שזה יעשה בעתיד הקרוב".

דיווח בקטאר: "המגעים בתיווך מצרי ממשיכים מהמקום שהפסיקו"

אל-ערבי אל-ג'דיד הקטארי מדווח מפי מקורותיו בקהיר, כי התיווך המצרי לעסקת חטופים ממשיך "מהמקום שהופסקו". לפי הגורמים, מצרים קיבלה מחמאס: "תיקונים ליוזמה המצרית לעצירת המלחמה". אך זה קרה לפני חיסול סאלח אל-עארורי.

תחקיר ארגון זכויות האדם: מורי אונר"א היללו את טבח 7 באוקטובר 

ארגון זכויות האדם UN Watch, המפקח על פעילות האו"ם, חשף בתחקיר מיוחד קבוצת טלגרם הכוללת כ-3,000 מורים בעזה המועסקים באונר"א, סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים, שבה חגגו והיללו את הטבח ב-7 באוקטובר שביצע חמאס. לפי התחקיר, "הקבוצה מלאה באלפי פוסטים המכנים את המחבלים והאנסים 'גיבורים', ומהללים את החינוך שלו הם זכו".

צה"ל פועל באל מע'אזי וחאן יונס: מעל 150 מטרות הותקפו

דובר צה"ל: הכוחות המתמרנים ממשיכים לפעול בשטח רצועת עזה בסיוע ותיאום עם חיל האוויר ולוחמי זרוע הים. במהלך היממה האחרונה הותקפו מעל 150 מטרות טרור בשטח הרצועה.

במרחב אל מע'אזי שבמרכז רצועת עזה, פעלו כוחות מצוות הקרב של חטיבת גולני והכווינו כלי טיס של חיל האוויר לתקיפת מחבלים רבים. הלוחמים חשפו מעל 15 פירים תת קרקעיים. במהלך פשיטה על מבנים צבאיים במרחב, אותרו משגרי רקטות, טילים, כלי טיס בלתי מאוישים, וחומרי נפץ. בנוסף, הלוחמים השמידו מכונה לייצור רקטות שאותרה במרחב.

במסגרת פעילות אוגדה 98 במרחב חאן יונס שבדרום הרצועה, מכלול האש של עוצבת הקומדו הכווין כלי טיס של חיל האוויר שתקפו וחיסלו מעל 10 מחבלים בסגירת מעגל מהירה עם הלוחמים בשטח. במהלך הלחימה במרחב ביממה האחרונה, חוסלו עשרות רבות של מחבלים על ידי צוותי הקרב החטיבתיים.

אמצעי לחימה שנתפסו במרכז הרצועה (צילום: אתר דובר צה"ל)
אמצעי לחימה שנתפסו במרכז הרצועה (צילום: אתר דובר צה"ל)

בפעילות נוספת בחאן יונס, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 4 זיהו מחבל אשר הטמין מטען נפץ במרחב, סמוך לציר התנועה של הכוח. מכלול האש החטיבתי הכווין כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את המחבל.

עבדאללה, א-סיסי ואבו מאזן יערכו פסגה בירדן: "לתאם עמדות וללחוץ להפסקת אש ולסיוע הומניטרי"

מלך ירדן עבדאללה, נשיא מצרים א-סיסי וראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן יערכו היום (רביעי) פסגה בעקבה בירדן, וידונו בלחימה בעזה ובמצב בגדה. לפי הודעת בית המלוכה הירדני, הפסגה נערכת במסגרת המאמצים המתמשכים של ירדן לתאם עמדות וללחוץ להפסקת אש מיידית ולאספקת סיוע הומניטרי ללא הפרעה".

צבאות ארה"ב ובריטניה: יירטנו 21 טילים וכטב"מים חות'ים שנורו לעבר הים האדום

לוחם נפצע קשה בקרב במרכז רצועת עזה

צה"ל הודיע שלוחם מילואים בגדוד 7220, חטיבת ׳יפתח׳ (11) נפצע באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה בו נפל רס"ל במילואים אלקנה נוילנדר ז"ל. הוא פונה לבית חולים ומשפחתו עודכנה.

רס"ל במילואים אלקנה נוילנדר נפל ברצועת עזה

צה"ל הודיע הבוקר (רביעי) שרס"ל במילואים אלקנה נוילנדר, נפל בקרב במרכז רצועת עזה. נוילנדר, בן 24 מאפרת, היה חובש קרבי במפקדת עוצבת 'הבזק'.

עימותים בין צה"ל לחמושים בג'נין

דיווח פלסטיני: חיסול ממוקד ברפיח, 6 הרוגים במקום

צה"ל תוקף בחאן יונס ורפיח, הפלסטינים מדווחים על עשרות נפגעים במבנים

דיווח: החות'ים תקפו כלי שיט בים האדום

צה"ל התיר לפרסם שרס"ל במילואים אלקנה נוילנדר, נפל בקרב במרכז רצועת עזה. נוילנדר, בן 24 מאפרת, היה חובש קרבי במפקדת עוצבת 'הבזק'. בקרב נפצע לוחם במילואים באורח קשה.

צבאות ארצות הברית ובריטניה הודיעו הלילה שיירטו 21 טילים וכטב"מים חות'ים שנורו לעבר הים האדום. מלך ירדן עבדאללה, נשיא מצרים א-סיסי וראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן יערכו היום פסגה בעקבה שבירדן, וידונו בלחימה בעזה ובמצב בגדה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!