דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקציב 2024

השרה להגנת הסביבה סילמן מתנגדת לקיצוצים: "עבודת מטה לא סדורה של האוצר"

השרה עידית סילמן ביקרה היום (ד') את תוכנית האוצר לקצץ בתקציב משרדה ולבטל את יחידת המדען הראשי: "מי שייפגע מכל הקיצוצים הם הסביבה ומשקי הבית, בעיקר אלה שידם אינה משגת"

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
השרה להגנת הסביבה עידית סילמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן (הליכוד), מתנגדת לתוכנית האוצר שפורסמה היום (רביעי) לקצץ בתקציב משרדה ולבטל את יחידת המדען הראשי. "היה מצופה שמצב המלחמה יופנם לקידום סביבתי, כלכלי וחברתי של ישראל", אמרה סילמן, "ותחת זאת אנחנו מקבלים תוספות מיסוי על האזרחים בכסות 'ירוקה', שיובילו דווקא לעידוד פליטות הפחמן, ולא יעודדו השקעה, מנועי צמיחה ומעבר לטכנולוגיות נקיות".

השרה סילמן מתנגדת גם לאופי המאולתר של הצעות הקיצוץ, שהאוצר יזם ללא תיאום עם משרדי הממשלה. "אין בכוונת המשרד להגנת הסביבה להשלים עם עבודת מטה לא סדורה של האוצר, שמשמעותה פגיעה סביבתית חמורה ופגיעה באיכות חייהם של התושבים. מי שייפגע מכל הקיצוצים הם הסביבה ומשקי הבית, בעיקר אלה שידם אינה משגת".

ישיבת הממשלה בנושא הטיוטה שהפיץ היום משרד האוצר לשרים, בשם "תוכנית מאזנת", הייתה אמורה להתקיים מחר, אך נדחתה ליום ראשון.

במשרד להגנת הסביבה מתנגדים לייקור הרכב החשמלי שנעשה ללא התייעצות. לפי הודעת המשרד, "פעולת הממשלה המעלה מס קנייה על כלי רכב חשמליים היא פעולה שיחד עם מס הנסועה עלולה להוביל להפסקת רכישתו של רכב חשמלי. לא הוצגה בפני המשרד או בפני הממשלה כל עבודת מטה בנושא".

באשר לביטול התמיכה ביחידות הסביבתיות ברשויות המקומיות, במשרד מתנגדים למהלך משום שהן "שותפות מרכזיות של המשרד להגנת הסביבה ביישום המדיניות הסביבתית בשלטון המקומי והאזורי. יש להן תפקיד מכריע בשגרה ובחירום בהגנת הציבור מפני מפגעים סביבתיים ומזהמים. נוכחנו בעת החירום הנוכחית, ולא בפעם הראשונה, כי ליחידות הסביבתיות יש תפקיד מציל חיים, וקיצוץ התקציב עלול להוביל הלכה למעשה לסגירתן. אסור לפגוע בהן בשום אופן".

במשרד מתנגדים גם לקיצוץ רוחבי שמבטל את תקציב המדענים הראשיים ותקני העובדים ביחידות אלו. "צעד זה מוביל לכך שהמדינה לא תזכה לעמדה מדעית סדורה בכל נושאי הליבה שעוסקים בהם הממשלה והמשרד. על קבלת ההחלטות הממשלתית להיות מבוססת מדע".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!