כמעט 100 ימים של ציפייה ומאבק: משפחות החטופים הפגינו היום (חמישי) בקיבוץ נירים, ליד גבול עזה, והזמינו את אזרחי ישראל להצטרף לקריאה לשחרור החטופים משבי חמאס.
המשפחות הצטיידו ברמקולים עוצמתיים במיוחד, "כדי שהחטופים ישמעו ממעמקי מנהרות חמאס". "תחזיקו מעמד!", קראו המשפחות, "אנחנו לא נעצור עד שתחזרו הביתה. עם ישראל כולו מאחוריכם".
בני המשפחות ערכו מסיבת עיתונאים בה דרשו מקבינט המלחמה להציב בראש סדר העדיפויות את החזרת החטופים ולאשר כל עסקה שתביא לשחרור כל החטופים כולם.
אסתר בוכשטב, אמו של יגב בוכשטב שנחטף מקיבוץ נירים: ״אנחנו יודעים שיש עסקה על השולחן ודורשים לקדם אותה. החזרת החטופים זאת המשימה הראשונה והחשובה להמשך קיום מדינת ישראל מוסרית וערכית.״
גלעד וניצה קורנגולד, הוריו של טל שוהם שנחטף מבארי: ״אף אחד לא עושה לנו טובה במדינת ישראל. שיעשו הכל כדי לשחרר את החטופים. בכל מחיר. אני מציע לכל מי שאומר 'לא כדאי', להביא בן משפחה שלו ולעשות החלפה אישית איתי. שייתן את הבן שלו ויוציא את הבן שלי. זמנם אוזל.״
רונן ואורנה נאוטרה, הוריו של החטוף עומר נאוטרה: ״כאן אנחנו קוראים לממשלת ישראל לדאוג שחיילי צה"ל שנשלחו והוצבו כאן על ידם ישוחררו כחלק מכל עסקה עתידנית. לא ניתן שהחיילים יופקרו פעם שנייה. הם חייבים להיות משוחררים, זה צו שכולנו חייבים להם.״
שי ונקרט, אביו של עומר ונקרט, שנחטף מהמסיבה ברעים: ״אני צועק לקבינט ומבקש לאשר את העסקאות, אני יודע שהיו עסקאות שלא אישרו, הבטחתם שאין מחיר – תקיימו. זה הזמן שלכם ולהם נגמר הזמן. תוציאו את זה לפועל כבר, אחרי זה אפשר להתמודד עם כל השאר. אני לא יכול יותר.״


