דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ההסתדרות עתרה נגד ההתאחדות לכדורגל: לבטל חובת פוליגרף לשחקנים

חטיבת הספורט בהסתדרות המעו"ף דורשת לבטל סעיף בתקנון ההתאחדות, שלפיו שחקן שיסרב לפוליגרף יושעה מהמשחקים | יו"ר חטיבת הספורט ניר אלון: "לא נאפשר פגיעה בזכויות יסוד של שחקנים"

יו"ר חטיבת הספורט וכפרי הנוער בהסתדרות ניר אלון (צילום: יאיר צוקר)
יו"ר חטיבת הספורט וכפרי הנוער בהסתדרות ניר אלון (צילום: יאיר צוקר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חטיבת הספורט בהסתדרות המעו"ף בראשות ניר אלון עתרה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי כנגד ההתאחדות לכדורגל בדרישה לבטל לאלתר הוראות חדשות בתקנון ההתאחדות, שמחייבות שחקנים לבצע בדיקת פוליגרף, תוך איום בהשעיה לכל שחקן שיסרב להיבדק.

העתירה הוגשה לאחר שההתאחדות לכדורגל תיקנה את התקנון שלה באופן חד-צדדי, כך שכל שחקן ושחקנית כדורגל יחויבו לעבור בדיקת פוליגרף על פי דרישת המעסיק בכל נושא, ושחקן שיסרב לבצע את הבדיקה לפי דרישת הקבוצה או חברת החקירות שפועלת מטעם ההתאחדות, יושעה לאלתר ממשחקים. בעתירה שהוגשה על ידי היועץ המשפטי להסתדרות עו"ד יחיאל שמיר, ועו"ד דניאל שחבר שלום, נטען שמדובר בפגיעה חמורה בזכויות היסוד של השחקנים, בדגש על הזכות לפרטיות.

בהסתדרות המעו"ף הדגישו כי ההתאחדות נטלה לעצמה סמכות לחייב חשודים בביצוע עבירה בבדיקת פוליגרף, סמכות שאינה מוקנית אפילו למשטרת ישראל האמונה על חקירת הליכים פליליים, ועל חקירת העבירות החמורות ביותר בספר החוקים של מדינת ישראל.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "אנחנו מקווים שההתאחדות תתעשת ותקבל את עמדת ההסתדרות, בטרם יידרש בית המשפט לבטל את הסעיף הבלתי חוקי בתקנון. יש דרכים פוגעניות פחות ואנושיות יותר להשיג את המטרה של טוהר המשחקים". ראש חטיבת הספורט ניר אלון: "לא נאפשר פגיעה בזכויות יסוד של שחקנים, ובוודאי שלא נאפשר איום בסנקציות כלכליות על שחקים שיסרבו להיבדק בפוליגרף."

לפי פרסום באתר ספורט ONE, השינוי בתקנון קודם על ידי מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל ניב גולדשטיין ובברכת היו"ר שינו זוארץ, לבקשת משרד החקירות 'ויצמן יער' עימו עובדת ההתאחדות, וזאת בטענה כי בהיעדר סמכויות הדומות לסמכויות המשטרה, למשרד היו חסרים עד כה כלים לביצוע חקירות משמעותיות ולבדיקת חשדות. לתקנון הארגון נוסף סעיף שלפיו סירוב של שחקן או בעל תפקיד בקבוצות להתייצב לבדיקת פוליגרף אותה דרשה חברת החקירות העובדת בשירות ההתאחדות, במקום ובמועד כפי שיקבע על ידי הגוף החוקר, יגרום להעמדתו לדין בבית הדין של ההתאחדות. שחקן שיורשע בסירוב לבצע בדיקת פוליגרף יורחק ממשחקי קבוצתו עד שיעבור בדיקה שכזו.

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "מטרת השינוי התקנוני היא אחת ויחידה – להבטיח את טוהר המשחק. אינטרס שחייב להיות משותף לכל בעלי העניין. ככל שיהיה צורך, הנושא יוכרע בבית המשפט".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!