דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
14.9°תל אביב
  • 11.3°ירושלים
  • 14.9°תל אביב
  • 16.5°חיפה
  • 14.6°אשדוד
  • 12.9°באר שבע
  • 18.2°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 11.7°צפת
  • 13.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

השר זוהר ליו"ר איגוד ההוקי קרח הבינלאומי: "ההחלטה להדיח את ישראל מגבה טרור ואנטישמית"

האיגוד הבינלאומי טוען שאין ביכולתו "להבטיח את שלום המשתתפים" במשחקי נבחרות ישראל והחליט להרחיק אותה מהמפעלים השונים | האיגוד הישראלי הודיע שיערער לבית הדין לבוררות ספורט: "בהחלטתו, מעניק האיגוד העולמי גיבוי לטבח"

נבחרת הנשים של ישראל בהוקי קרח, מנצחת את באליפות העולם דרג ג' (צילום: נמרוד גליקמן)
נבחרת הנשים של ישראל בהוקי קרח, מנצחת את באליפות העולם דרג ג' (צילום: נמרוד גליקמן)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

איגוד ההוקי קרח הבינלאומי הודיע שהחליט להרחיק את ישראל מכל התחרויות, זאת בשל "סיבות ביטוחוניות". לדברי האיגוד: "החלטנו להרחיק את ישראל, עד שנוכל להבטיח את שלום המשתתפים במשחקים שלה (כולל שחקני הנבחרת הישראלית), קיבלנו את ההחלטה הזו אחרי לבטים רבים ואחרי שביצענו הערכת סיכונים".

המשמעות היא שנבחרת הגברים עד גיל 20 לא תוכל להשתתף באליפות העולם (דרג ג') שתיערך בבולגריה ובבוסניה בסוף החודש הקרוב. בעוד נבחרת הנשים לא תוכל להשתתף באליפות העולם (דרג ג') שתיערך באסטוניה בסוף חודש מרץ. יש לציין, כי איגוד ההוקי הבינלאומי הרחיק גם את נבחרות רוסיה ובלארוס "מסיבות ביטחוניות", אחרי הפלישה הרוסית לאוקראינה.

נבחרת ישראל עד גיל 20 בהוקי קרח (צילום באדיבות התאחדות ההוקי הישראלית)
נבחרת ישראל עד גיל 20 בהוקי קרח (צילום באדיבות התאחדות ההוקי הישראלית)

שר התרבות והספורט מיקי זוהר פנה היום (שישי) במכתב ליו״ר איגוד ההוקי קרח הבינלאומי, לוק טרדיף בדרישה לחזור בו מההחלטה: ״ההחלטה להדיח את נבחרת ישראל מהתחרות מגבה טרור ומקדמת אנטישמיות״.

״אני סבור כי תבטל את החלטה זו במהירות הנדרשת ותפעל ע"פ אמנת הספורט הבינלאומית הקובעת כי הספורט חייב להישאר נקי מכל סוגייה אחרת", כתב השר. "מדינת ישראל תמשיך להוביל ולקדם ספורטאים וספורטאיות רבים על מנת שאלו ייצגו אותנו בכבוד בכל תחרות בינלאומית. עולם הספורט הוא גשר וחיבור בין עמים ומדינות וכך חייב להישאר".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שר התרבות והספורט מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

איגוד ההוקי קרח הישראלי הודיע כי הוא יגיש תביעה ל-CAS, בית הדין לבוררות ספורט. "ההחלטה של איגוד ההוקי הבינלאומי להדיר את ישראל מתחרויות היא צעד חריג, חמור מאוד, שאינו עומד באף סטנדרט בינלאומי ספורטיבי ואף עומד בסתירה מוחלטת לערכים האולימפיים. בהחלטתו הוא מעניק גיבוי לטרור ולטבח בילדים וילדות וקשישים ששהו בביתם".

"מקורות בהתאחדות ההוקי קרח הבינלאומית יודעים לספר שמאחורי הקלעים של ההחלטה מסתתרת ככל הנראה כניעה של יו"ר ההתאחדות הבינלאומית לוק טרדיף לחבר הנהלת התאחדות ההוקי הבינלאומית שחקן העבר הרוסי פאבל בורה שחותר להדחת ישראל כנקמה על ההדחה של רוסיה מהמשחקים האולימפיים בפריז בקיץ הקרוב", אמרו באיגוד הישראלי.

יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "בחודש האחרון גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי, ואני מעורבים בשיחות רבות עם ההתאחדות הבינלאומית לצד האיגוד הישראלי. לדאבוני אנחנו עדים להחלטה תקדימית ומסוכנת עם ניחוח רע של אנטישמיות בכסות של ביטחון הספורטאים. בשיחות אישיות שערכתי עם יו"ר ההתאחדות הבינלאומית נוכחתי בחוסר שקיפות ואטימות מאכזבת שמונעת מאג`נדה חבויה שאין לה מקום בספורט העולמי. הוועד האולימפי הבינלאומי מודע ותומך בעמדתינו ולא נאפשר לזה לקרות".

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, בטקס הזיכרון לציון 50 שנה לטבח י"א הספורטאים באולימפיאדת מינכן 1972 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, בטקס הזיכרון לציון 50 שנה לטבח י"א הספורטאים באולימפיאדת מינכן 1972 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

ח״כ סימון דוידסון (יש עתיד), יו"ר ועדת הספורט בכנסת: ״ההחלטה מקוממת ואסור לאפשר אותה. מיד כאשר שמעתי עליה, פניתי אל האיגוד והוועד האולימפי ויחד ניאבק בה בכל הכלים האפשריים. ביום ד׳ הקרוב אכנס את ועדת הספורט בכנסת לדיון בנושא הכנת המשלחת האולימפית לאולימפיאדה בצל המלחמה, הקשיים רבים ויש להיערך כבר מעכשיו. הספורטאים והספורטאיות שלנו לא צריכים להיפגע מהמצב, הספורט חייב להישאר חף מפוליטיקה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!