
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שבת): "אנחנו ממשיכים במלחמה עד הסוף, עד לניצחון המוחלט – חיסול חמאס, השבת חטופנו ונבטיח שעזה לא תהווה איום על אזרחינו לעולם. אף אחד לא יעצור אותנו לא האג ולא אף אחד אחר.
"תומכי הנאצים החדשים מעיזים להאשים אותנו ברצח עם. כוחות צה"ל מצאו בחדרים בעזה עותקים של הספר מיין קאמפף של היטלר. מה שקרה ב-7 באוקטובר לא ייקרה שוב. לא נתפשר על פחות מניצחון מוחלט. אנחנו בדרך לניצחון, אני יודע שיש מי שמטיל בזה ספק, אני לא שם. גם אתם אזרחי ישראל לא שם. זה אפשרי והכרחי ונעשה את זה.
"הבהרתי לבלינקן שאנחנו לא עוצרים. אמרתי לו: זו לא רק המלחמה שלנו, אלא גם שלכם". לנושא החטופים אמר: "אני לא מוותר על אף אחד מחטופנו. אנחנו מחויבים להחזיר את כולם הביתה".
לשאלת פינוי התושבים מיישובי הצפון: "ההחלטה על פינוי הצפון הייתה נכונה, לא ידענו שמה שקרה בעזה לא ייקרה גם בצפון. לחיזבאללה הייתה הערכת יתר ליכולות של עצמו, הוא סופג יום יום מהלומות קשות ממה שציפה".
נתניהו התייחס לתקציב: "מחר נביא תקציב שיבטיח את המשך המלחמה, עוד כסף למלחמה, עוד כסף למילואימניקים ולנושאים בעול עוד כסף לקיבוצים ולישובים".
ראש הממשלה גם הבהיר שיגדילו את הגירעון "כפי שעשינו בקורונה", ושהקיצוצים בתקציב 2024 לא יכללו ויתור על נקודות הזיכוי במס ועל ההבטחה לחינוך חינם עד גיל שלוש. "זה חלק מהסיוע למילואימניקים".
נתניהו התייחס לשאלת החזרת תושבים עזתים לבתיהם בצפון הרצועה: "יש חוק בינלאומי והוא אומר דבר פשוט – אתה מוציא אוכלוסייה ואתה לא מחזיר אותה כל עוד הסכנה קיימת. והסכנה קיימת. יש שם (בצפון עזה) לחימה".

