דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

רק 54 מתוך 87 חטופים ששוחררו קיבלו טיפול נפשי מטעם המדינה

2 חטופים עדיין מאושפזים, רק 18 חזרו להתגורר בביתם | פרופ' חגי לוין, ראש אגף הרפואה במטה החטופים: "יש משוחררים שאינם מקבלים את הטיפול שהם זקוקים לו" | במשרד הרווחה טוענים שהציעו סיוע לכלל השבים, אך לא כולם מעוניינים במלוא הסיוע

מייה שם מתאחדת עם בני משפחתה, בבית החולים שיבא (צילום: ללא קרדיט)
מייה שם מתאחדת עם בני משפחתה, בבית החולים שיבא (צילום: ללא קרדיט)
הדס יום טוב

רק 54 מתוך 87 האזרחים הישראלים ששוחררו עד כה מהשבי קיבלו פסיכולוגים או מטפלים מטעם המדינה, כך מפרסם היום (ראשון) משרד הרווחה בדו"ח על הטיפול בהם.

עוד עולה מהנתונים שפורסמו כי שניים מהמשוחררים עדיין מאושפזים בבתי חולים, ו-85 מהמשוחררים נמצאים בפיקוח אחות בקהילה. 27 מהמשוחררים עברו להתגורר במלונות כדי להתאחד עם הקהילות שלהם, 26 מהם עברו להתגורר עם קרובי משפחה, 18 חזרו להתגורר בביתם ו-9 שכרו דירה אחרת. 3 אזרחים ותיקים בחרו לעבור להתגורר בדיור מוגן. בקרב הילדים, 21 חזרו למערכת החינוך, מתוך 30 ילדים שחזרו בסך הכל. חלק מהילדים שחזרו מהשבי בני פחות מ-3 או מעט יותר מ-18.

פרופ' חגי לוין, ראש אגף הרפואה במטה החטופים, טוען כי המדינה אינה פונה מספיק לחטופים ששוחררו ולמשפחותיהם. "נדרשים תכנון ארוך טווח והשקעה, כולל הקמת מנהלת לאומית לשיקום רב מקצועי והוליסטי לחטופים ומשפחותיהם. כל משפחה צריכה אשת קשר זמינה כל הזמן, לכל בעיה, כי יש להם המון בעיות. הנתון מדאיג מאוד, כי הוא מעיד שיש חטופים ששוחררו, שלא מקבלים את הטיפול שהם זקוקים לו".

במשרד הרווחה טוענים כי מרגע צאתם של השבים מבתי החולים הם מלווים בעובדת סוציאלית, וכי לכל משפחה או שבוי שחזר לישראל הוצמדה עובדת סוציאלית שקיבלה הכשרה ייעודית לטיפול בשבויים שחזרו וכבר נמצאת בקשר עם המשפחה. לטענתם, המעטפת שמשרד הרווחה מעניק לשבים כוללת בין היתר סיוע במיצוי זכויות, סיוע בכלל השירותים בקהילה, חיבור אל הרשויות וגורמי הסיוע השונים וכן, למי שמבקש, סיוע רגשי ומפגשים עם אנשי מקצוע נוספים כגון רופאים ופסיכולוגים.

"העובדות הסוציאליות של המשרד גיבשו סל שירותים טיפולי ייעודי לכל אדם כדי להקל על השבים את ההתאקלמות ככל שניתן", טען מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי ינון אהרוני. "המשרד ביצע עבודת הכנה יסודית ביחד עם יתר השותפים ועומד בכל האתגרים. נמשיך להעניק סיוע לכל אזרח שחזר מהשבי, ואין זה משנה היכן הוא נמצא. הם גיבורים ואנו מחבקים אותם".

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי מסר כי "משרד הרווחה נערך מבעוד מועד להעניק לחטופים שחזרו מהשבי מעטפת טיפולית וסוציאלית שתסייע להם להתאושש מהחוויה הקשה בשבי. נעשתה עבודת מטה יסודית. לכל חטוף וחטופה שחזרו מהשבי הוצמדו עובדים סוציאליים שעברו הכשרות ייעודיות והוכן תדריך מקצועי מפורט לפרטי פרטים לחיילים ולכלל הגורמים שקיבלו את הילדים שחזרו מהשבי, וזאת כדי להעניק להם את הטיפול הטוב ביותר. יחד עם כל עם ישראל אנו מצפים ומתפללים לשובם הביתה של כל החטופים שנותרו בשבי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!