דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שגיב יחזקאל נחת בישראל אחרי ששוחרר מהמעצר בטורקיה: "שמח להיות פה, אוהב את המדינה"

משרד המשפטים הטורקי פתח בחקירה נגד יחזקאל אחרי שכבש שער וחגג עם הכיתוב "100 ימים" על ידו, והאשים אותו בתמיכה ב"מעשי הטבח הישראליים בעזה" ובהסתה | בשאקשהיר פתחה בחקירה נגד עדן קארצב, ששיתף פוסט הקורא לשחרור החטופים

שגיב יחזקאל מתקבל על ידי אוהדים בנמל התעופה בן גוריון, אחרי ששוחרר ממעצר בטורקיה (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
שגיב יחזקאל מתקבל על ידי אוהדים בנמל התעופה בן גוריון, אחרי ששוחרר ממעצר בטורקיה (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקן הכדורגל שגיב יחזקאל נחת היום (שני) בישראל לאחר שבית המשפט בטורקיה שיחרר אותו בצהריים ממעצר. יחזקאל, שחקן נבחרת ישראל שמשחק באנטליהספור הטורקית, נחקר אמש, לאחר שהקדיש שער לחטופים בעזה במהלך משחק של קבוצתו. עם נחיתתו בנתב"ג אמר: "ההרגשה הכי טובה בעולם, אין על מדינת ישראל. אני לא מפחד מכלום, משמח אותי לראות את כולם. חיכיתי לנחות".

משרד המשפטים האשים את השחקן בתמיכה ב"מעשי הטבח הישראליים בעזה" ובהסתה. קבוצתו השעתה אותו מכל פעילות, בלחץ האוהדים והתקשורת המקומית. נשיא המועדון סינאן בוזטפה אף אמר לתקשורת הטורקית כי חוזהו של יחזקאל יבוטל והוא ישוחרר מהקבוצה.

יחזקאל כבש שער מול טרבזונספור, ואחריו סימן חצי לב למצלמה כאשר על התחבושת שעל ידו נכתב "100 ימים". קבוצתו העלתה את החגיגה המיוחדת לרשתות החברתיות, אך לאחר מספר דקות, היא מחקה את הפוסטים עקב הכעס שהם עוררו אצל האוהדים והתקשורת. שעה קלה אחרי שנגמר המשחק אנטליהספור הודיעה כי היא משעה את יחזקאל מכל פעילות. יחזקאל משחק בקבוצה הטורקית ביחד עם רמזי ספורי.

שגיב יחזקאל במדי אנטליהספור והמחווה לשחרור החטופים (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
שגיב יחזקאל במדי אנטליהספור והמחווה לשחרור החטופים (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

בהודעת המועדון נכתב: "הוועד המנהל החליט להשעות את שגיב יחזקאל שפעל נגד הערכים הלאומים של המדינה שלנו על ידי הצגת כתובת לאחר שכבש שער בדקה ה-68 של המשחק נגד טרבזונספור".

"לא עשיתי שום דבר כדי להתגרות, אני רוצה שהמלחמה תסתיים"

לפי הדיווחים בתקשורת הטורקית, יחזקאל אמר בבית המשפט: "לפני שעליתי למגרש הייתה לי תחבושת על פרק כף היד השמאלית בגלל הפציעה שלי. כתבתי '100 ימים, 07.10 ומגן דוד' בכתב ידי בחדר ההלבשה. כשכתבתי את זה, אף אחד מחברי לקבוצה, אף אחד מהצוות הטכני או מהמנהלים של המועדון ידע על כך. זו הייתה החלטתי".

"המטרה שלי הייתה להסב את תשומת הלב ליום ה-100 למלחמה המתמשכת בין חמאס לישראל", המשיך יחזקאל. "לא הייתה לי שום מטרה אחרת, אני אישית נגד המלחמה. אני רוצה שהמלחמה תסתיים כמה שיותר מהר. לאחר שכבשתי את השער בדקה ה-68 של המשחק, הראיתי את הטקסט שכתבתי על התחבושת על פרק כף היד השמאלית. כשעה לאחר סיום המשחק הבנתי שהפעולה שעשיתי במהלך המשחק התפשטה ברשתות החברתיות וגרמה לתגובות".

בתקשורת הטורקית דווח כי בחקירתו במשטרה אמר יחזקאל: "לא עשיתי שום דבר כדי להתגרות. אני רוצה שהמלחמה תסתיים, לכן ביצעתי את המחווה. אני לא בעד מלחמה. יש חיילים ישראלים שנשבו בעזה. אני חושב שצריך לסיים כבר עכשיו את המלחמה, בגלל זה הראיתי את השלט. אין לי שום קשר לפוליטיקה, מעולם לא עשיתי שום דבר פוליטי מאז שהגעתי לטורקיה, מעולם לא זלזלתי באף אחד. רק רציתי למשוך את תשומת הלב לסוף המלחמה".

שגיב יחזקאל במדי נבחרת ישראל מול בלארוס במוקדמות היורו. (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
שגיב יחזקאל במדי נבחרת ישראל מול בלארוס במוקדמות היורו. (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

בעקבות המעצר של יחזקאל, בשאקשהיר החלה בחקירה פנימית כנגד עדן קארצב. קארצב העלה אמש סטורי לחשבון האינסטגרם שלו ובו קריאה להשבת החטופים הישראלים שמוחזקים על ידי חמאס. בעקבות זאת קבוצתו הודיעה "קארצב שיתף פוסט בצורה חסרת רגישות ועבר על הוראות המשמעת. בעקבות כך נפתחה חקירה של המועדון והשחקן התבקש להעביר כתב הגנה השחקן".

בשאקשהיר היא קבוצת טיפוחיו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. ארגון האוהדים תקף את קארצב בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר): "אנחנו לא רוצים תומכים ציוניים, שמתעלמים מהערכים והרגישויות של ארצנו ומפרסמים ברשתות החברתיות".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "שמחים לבשר על חזרתו הביתה של השחקן הישראלי שגיב יחזקאל יחד עם משפחתו. אני מודה לכל הגורמים שפעלו במהלך כל הלילה והבוקר במסירות ובאחריות לפיתרון הסוגיה ובתוכם, יו״ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, אנשי משרד החוץ, השב״כ וארגון המוסד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!