דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקציב 2024

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה נגד הצעת התקציב: "פגיעה קשה בעובדים ובמשרדי הממשלה"

עו"ד אופיר אלקלעי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, קרא לשר האוצר ולמנכ"ל משרדו לבחון מחדש את ההצעה של אגף התקציבים: "במקום לחזק את המגזר הציבורי, האוצר הביא תוכנית שמחלישה באופן מהותי את שירות המדינה ופוגעת בשירותים לאזרח"

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי (צילום: קובי קואנקס)
יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי (צילום: קובי קואנקס)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"הצעת משרד האוצר להתייעלות תקציבית לכאורה, טומנת בחובה קיצוצים אגרסיביים, אשר יפגעו אנושות במימוש השירותים הממשלתיים של אזרחי ותושבי מדינת ישראל", כתב היום (ראשון) עו"ד אופיר אלקלעי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', ולמנכ"ל המשרד שלומי הייזלר, בתגובה להצעת הקיצוץ התקציבי שמציג האוצר לממשלה. "הופתענו לראות תוכניות שהוצאו מהמגירה שאין בינן לבין התקציב שום קשר".

בין היתר, ציין אלקלעי במכתבו את הקיצוץ המתוכנן במשרד החקלאות, שכולל צמצום תקנים מסיבי והפחתת תקציבי פעילות. "במקום לשמור על חיזוק החקלאות הישראלית, על אדמות הלאום ועל הביטחון התזונתי של האזרחים, מתוכננת פקיעה קשה במשרד החקלאות".

לדבריו, במקום להגדיל את תקציב משרד הבריאות למען בתי החולים, מערך השיקום ושירותי בריאות הנפש, שנמצאים בשגרת מלחמה ובפעילות חירום ומצילים חיים מדי יום, הציג האוצר תוכנית קיצוץ דרסטית ורפורמה לא נחוצה בתאגידי הבריאות, שצפויות להביא לפיטוריהם של אלפי עובדים במערכת הבריאות.

במשרד החוץ, שנמצא בימים אלה בחזית הלחימה בזירה העולמית, מבקש האוצר לקצץ 42 מיליון שקלים, ולהפחית את מספר השליחים בחו"ל. במשרד הכלכלה, שפועל בימים אלה להחזיר את המשק לשגרת פעילות ועבודה, מתוכנן קיצוץ וסגירה של מגוון תוכניות, לרבות תמיכה בייצוא, סיוע בקליטת עובדים, תוכניות להגברת פריון, לפיתוח אזורי תעשייה, קהילות חדשנות ועוד.

אלקלעי ביקר את הכוונה להפריט ולהוציא למיקור חוץ את מערך הבחינות המקצועיות במשרד העבודה, להפחית תקנים באגף להכשרה מקצועית ולצמצם את תקציב המשרד. במשרד החינוך צפויה גם כן הפחתה בתקני כוח האדם וצמצום תקציבים.

"מדינת ישראל בעיצומה של מלחמה, ועובדי המדינה עושים לילות כימים למען אזרחי ותושבי מדינת ישראל, תוך שמירה על רציפות תפקודית של משרדי הממשלה ויחידות הסמך. לצערנו, בערפל הקרב, במקום לחזק את המגזר הציבורי בישראל, משרד האוצר הביא תוכנית המחלישה באופן מהותי את שירות המדינה ופוגעת בשירותים הניתנים לאזרחי ישראל. עובדי המדינה מוצאים עצמם חרדים להצעת האוצר להתייעלות, אשר כוללת פגיעה קשה בעובדים ובמשרדי הממשלה.

"לא נעמוד מנגד לפגיעה המסתמנת בעובדי המדינה. אבקשכם לבצע ללא דיחוי בחינה מחודשת של הצעות אגף התקציבים להתייעלות התקציבית באופן שימנע את הפגיעה הקשה במגזר הציבורי ובשירות לאזרחי ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!