דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

פיי אולאולה פורחת באליצור חולון: "יכולה לראות את עצמי כשחקנית מובילה בליגת העל"

אולאולה (19) היא בת לאבא ניגרי ואמא ישראלית שנפגשו בישראל, היא כישרון יוצא דופן, עם יכולות אתלטיות ופיזיות שלא נראות בכדורסל הנשים הישראלי | בראיון ל'דבר' היא אומרת: "אני משחקת בתפקיד משמעותי ומרגישה שסומכים עליי"

פיי אולאולה מאליצור חולון מול אליצור רמלה (צילום: עודד קרני, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
פיי אולאולה מאליצור חולון מול אליצור רמלה (צילום: עודד קרני, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

פייסאיו "פיי" אולאולה היא כישרון יוצא דופן, עם יכולות אתלטיות ופיזיות שלא נראות בכדורסל הנשים הישראלי. העונה היא עושה את הפריצה שלה בליגת העל במדי אליצור חולון ומעמידה עד כה ממוצעים 11.4 נקודות ו-6.2 ריבאונדים. "זאת תחושה מדהימה. אני נותנת את כל כולי כדי לפרוץ השנה, זאת המטרה. יש לי הזדמנות ואני עשה הכל כדי לנצל את זה", אומרת אולאולה בראיון ל'דבר'.

בעקבות המלחמה שפרצה מעט לפני תחילת העונה המתוכננת, הסיבוב הראשון של ליגת העל נפתח ללא השחקניות הזרות. שחקניות צעירות רבות קיבלו את ההזדמנות להוכיח את עצמן ולהפוך לשחקניות מובילות בקבוצות שלהן.

"פתאום יש הרבה יותר הזדמנויות לישראליות. זה לא מובן מאליו שבגיל 19 אני שחקנית חמישייה שמשחקת יותר מ-30 דקות כל משחק", אומרת אולאולה. "זאת הזדמנות מטורפת לכל שחקנית"

"אני חושבת שרובנו לוקחות את זה בשתי ידיים. זה עדיין טיפה קשה, כי זאת בכל זאת ליגת העל, עם שחקניות ומאמנים ברמה הכי גבוה. עומס, לחץ, שצריך להתמודד איתו. אבל בעיקרון זאת הזדמנות מטורפת שאני אסירת תודה עליה".

פיי אולאולה מאליצור חולון מול הפועל לב ירושלים. "זה לא מובן מאליו שבגיל 19 אני שחקנית חמישייה שמשחקת יותר מ-30 דקות כל משחק" (צילום: דני מרון, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
פיי אולאולה מאליצור חולון מול הפועל לב ירושלים. "זה לא מובן מאליו שבגיל 19 אני שחקנית חמישייה שמשחקת יותר מ-30 דקות כל משחק" (צילום: דני מרון, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

העונה היא חווית התיקון האישית של אולאולה. בעונת 2021/22 היא עלתה לעונת בכורה מתסכלת במדי מכבי רמת גן. "החוויה שהייתה לי מליגת העל היא לא כל כך טובה. הייתה שנה קשה לקבוצה באותה העונה. גם לי אינדיבידואלית הייתה לא טובה. הייתי בכיתה י"ב, כדורסל ולחץ ולא הצלחתי לשלב הכל. עזבתי את הארץ עם תחושה מאוד לא טובה מליגת העל ולא רציתי לחזור. אבל השנה שחזרתי, אני משחקת בתפקיד משמעותי ומרגישה שסומכים עליי".

"הכדורסל תפס לי את הלב"

אולאולה (19, 1.78 מטר) היא בת לאבא ניגרי ואמא ישראלית שנפגשו בישראל. "הפירוש של השם שלי פייסאיו הוא 'כל מה שאי פעם רציתי'", היא אומרת ומייחסת אותו לחינוך שקיבלה מהוריה. אולאולה נולדה בחולון וגדלה רב חייה ברמת גן. את נתוניה הפיזיים והאתלטיים היא זוקפת בזכות הגנטיקה שקיבלה מאביה. "אבא שלי היה שחקן כדורגל הוא לא היה מקצועי כמו שאני עושה את זה, אבל הוא היה ממש טוב. ממנו כל האתלטיות והגובה".

כילדה היא עסקה במגוון רחב של ענפי ספורט ביניהם טניס ואתלטיקה. "אלו היו ענפים שהייתי יותר מקצועית בהם וכל השאר סתם לכיף. תמיד אמרו לי שאני צריכה לשחק כדורסל, כי ראו שאני גבוהה".

הגישה שלה קיבלה תפנית חדשה בגיל 13, כאשר הגיעו לבית ספר שבו היא למדה נציגים של ממכבי רמת חן (היום מכבי רמת גן) "הם עשו לנו ניסיון, לראות איך אנחנו בכדורסל והזמינו אותי ועוד כמה בנות לאימון. אמרו לי יאללה את תהיה טובה בזה, אז הלכתי לנסות. בהתחלה לא אהבתי את זה. אבל עם הזמן התחלתי להתאהב בזה וכל השאר היסטוריה. זה באמת תפס לי את הלב".

היכולות האתלטיות של אולאולה הבליטו את הפוטנציאל הגבוה שלה בענף. לאחר מספר שנים במחלקת הנערות של מכבי רמת חן, עברה להתאמן בפנימייה של אקדמיית וינגייט, משם עלתה לשנה בבוגרות של מכבי רמת גן.

בעונה שעברה עשתה מעבר מפתיע לשנה לבית ספר "בלה ויסטה" באריזונה. "זאת הייתה חוויה מטורפת להגיע מישראל ולשחק בארה"ב", מספרת אולאולה.

איזה הבדלים יש בין המשחק בארץ לארה"ב?
"יש המון. בישראל אני נחשבת לאתלטית, פיזית וגבוה. שם הייתי מאוד ממוצעת. כן שחקנית אתלטית, אבל הגובה והחוזק שלי לא היה מיוחד. הייתי צריכה להביא את עצמי בדברים שאני לא מביאה את עצמי פה. בישראל אני משחקת עמדות 4-5, אבל שם אני יותר בעמדה 3".

אולאולה ממשיכה ומספרת על ההבדלים המשמעותיים בצורת המשחק בין כדורסל אמריקאי לכדורסל האירופאי. "הכדורסל שם הוא מאוד אינדיבידואלי, הוא מאוד אחת על אחת. אין שם משחק קבוצתי. זה משחק הרבה יותר אתלטי, הרבה יותר מהיר. לדעתי פחות חכם, זאת חוויה מטורפת להגיע מישראל לארה"ב".

איפה את רואה את עצמך בשנים הבאות?
"האמת שזאת שאלה מעניינת. מצד אחד אני רואה את עצמי בארה"ב, בלי קשר לכדורסל. אבל קצת קשה לי הרעיון שאני אלך לקולג' אחרי צבא. אולי אצא לאחת הליגות באירופה ואם לא אז אני לגמרי יכולה לראות את עצמי כשחקנית מובילה בליגת העל".

"הגדולה האמיתית היא להוכיח את עצמי כישראלית בליגה עם שחקניות זרות"

אליצור חולון פתחה את העונה בצורה לא טובה ונמצאת כרגע במקום הלפני אחרון בטבלה עם ניצחון בודד ושבעה הפסדים. כמו במועדונים רבים גם בחולון מחכים בציפייה לחזרתן של השחקניות הזרות בסיבוב השני שיפתח ב-22 בינואר.

פיי אולאולה מאליצור חולון בהפסד להפועל לב ירושלים. "יכולות לנצח עם תוספת של הזרות" (צילום: דני מרון, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
פיי אולאולה מאליצור חולון בהפסד להפועל לב ירושלים. "יכולות לנצח עם תוספת של הזרות" (צילום: דני מרון, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

"למרות שזאת עונת הפריצה שלי וזה כיף שלא היה זרות, אני מאוד אשמח שיהיו זרות. זה דבר טוב בעיני. אני ממש לא מזלזלת, אבל מבחינתי זה לא חוכמה לשחק רק מול ישראליות בליגת העל. אני חושבת שהגדולה האמיתית היא לבוא ולהוכיח את עצמי בתור ישראלית בתוך ליגה עם שחקניות זרות".

גם כשחולון תצטרף את שלוש שחקניות זרות לקבוצה, צפויה אולאולה לקבל תפקיד משמעותי בסגל. אולאולה מקווה שהרמה שתעלה תהיה קרקע פוריה להמשך ההתקדמות שלה כשחקנית. "זה יהיה יותר קשה, אפילו דברים בסיסיים של לסגור לריבאונד או אפילו להגיע לצבע זה יהיה יותר קשה. אבל זה אתגר שאני על עצמי מרגישה שאני יכולה להתמודד איתו ואני מחכה לרגע שגם שיהיו איתי בקבוצה זרות וגם שאני אתמודד מול זרות".

מה המטרות להמשך העונה שלך ושל הפועל חולון?
"המטרה האישית היא להמשיך את עונת הפריצה שלי, גם עם הזרות, להשתלב איתן ולא להוריד את הרגל מהגז ולהיות יותר טובה ממשחק למשחק. כשאני חושבת שאני בדרך הנכונה ואני על זה. קבוצתית אני חושבת שהמטרה היא דבר ראשון להביא יותר ניצחונות. אנחנו מאוד צעירות ואין לנו סגל רחב, אבל אני חושבת שאנחנו יכולות לנצח עם תוספת של הזרות. זה ממש יכול להועיל לנו ואני מצפה לנצח, אני לא חושבת שהסיבוב השני יראה כמו הסיבוב הראשון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!