דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ותק 20 שנה, משכורת 8,000 ש"ח בחודש: עובדי המנהל באוניברסיטה הפתוחה חשפו תלושי שכר במחאה על קיפאון במו"מ

בוועד טוענים שההנהלה אינה עומדת מאחורי ההסכמות שחתמה איתם, ומפקירה אותם למאבק מול אגף השכר באוצר | קובי גווילי, סגן יו"ר הוועד: "המחאה היום היא קריאת אזהרה, אם לא תהיה ברירה ננקוט צעדים ארגוניים" |הנהלת האוניברסיטה טרם הגיבה

ועד עובדי המנהל באוניברסיטה הפתוחה (צילום: ניצן צבי כהן)
ועד עובדי המנהל באוניברסיטה הפתוחה. "באוצר הציעו לנו הצעות מעליבות, ההנהלה לא מוכנה לעמוד מולם" (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי הסגל המנהלי באוניברסיטה הפתוחה קיים היום מחאה במסגרת 'יום הדאטה הארגוני' שארגנה ההנהלה לעובדים, על רקע פיצוץ המו"מ להסכם קיבוצי. הוועד הקים עמדה ובה חשף תלושי שכר של עובדים.

בין התלושים שהציג הוועד: תלושים של עובד בעל ותק של 22.5 שנים, המשתכר 8,925 שקלים ברוטו בלבד; של עובד בעל ותק של 19.5 שנים המשתכר 8,079 שקלים ברוטו בלבד ושל עובד בעל ותק של 15 שנים המשתכר 7,383 שקלים ברוטו בלבד – כולם במשרות מלאות.

"מול יום הדאטה של ההנהלה, אנחנו עושים יום דאטה משלנו, ומציגים את הנתונים החשובים באמת – השכר המעליב שמקבלים עובדי האוניברסיטה המסורים", אמר קובי גווילי, סגן יו"ר הוועד של עובדי המנהל באוניברסיטה. "המחאה היום היא קריאת אזהרה. אם לא תהיה התקדמות, נתחיל לנקוט צעדים ארגוניים".

תלושי שכר שהציגו עובדי המנהל של האוניברסיטה הפתוחה במחאה (צילום: ניצן צבי כהן)
תלושי שכר שהציגו עובדי המנהל של האוניברסיטה הפתוחה במחאה (צילום: ניצן צבי כהן)

לדברי גווילי, ההסכם הקיבוצי הקודם הסתיים כבר ב-2019, ובמהלך תקופת הקורונה נעתר ועד העובדים לבקשת ההנהלה, ואפשר להאריך אותו עד נובמבר 2021. בפברואר 2023 הושגו כבר הבנות משמעותיות בין הוועד וההנהלה ביחס להסכם הקיבוצי החדש – אלא שביוני האחרון הודיע אגף השכר באוצר שהוא אינו מאשר אותן.

"אנחנו ישבנו למשא ומתן בתום לב יותר משנה וחצי, אחרי שהתגמשנו ונכנסנו מתחת לעגלה בתקופת הקורונה" אמר גווילי. "כעת ההנהלה לא מוכנה לעמוד מול האוצר מאחורי ההסכמות שהיא עצמה חתמה איתנו, ומשאירה אותנו לשאת ולתת מולם לבדנו. באוצר הציגו לנו הצעות מעליבות".

"שהאוצר וההנהלה יפתרו את זה ביניהם. אנחנו נשאנו ונתנו בתום לב והגענו להסכמות, ואנחנו מצפים שיכבדו אותן", מוסיף גווילי, "גם אחרי ששברו את הכלים ואת כל ההסכמות הקודמות, הצגנו הצעות מצידנו לפתרון המשבר, אבל הם לא נושאים ונותנים איתנו ברצינות, והגיעו מים עד נפש. לא יכול להיות שעובדים עם ותק של עשרות שנים מקבלים שכר שנושק לשכר המינימום. לא ייתכן שרק לעובדי האוניברסיטה הפתוחה אין דירוג דרגה, זחילת שכר, ותק או קביעות – תנאים בסיסיים שקיימים לעובדי המנהל בכל יתר האוניברסיטאות בישראל, וכל זה בזמן שההנהלה אך לאחרונה העלתה את שכרה שלה ואף שדרגה את רכבי המנהלים. אם לא תהיה ברירה, ניאלץ לצאת למאבק ארגוני".

מהנהלת האוניברסיטה הפתוחה לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!