דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

עדנה בלושטיין נרצחה בפיגוע ברעננה, 17 נפצעו, חמישה מהם קשה

המחבלים ביצעו פיגוע משולב של דקירה ודריסות | שני המחבלים, קרובי משפחה תושבי חברון, נתפסו | המפכ"ל קובי שבתאי בזירת הפיגוע: "הקפצנו כוחות ברמה הארצית עם מערך אווירי ובמרדף מהיר הצלחנו לשים את היד על המפגע השני"

עדנה בלושטיין, נרצחה בפיגוע ברעננה (צילום: עיריית רעננה)
עדנה בלושטיין, נרצחה בפיגוע ברעננה (צילום: עיריית רעננה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

פיגוע דקירה ודריסה היום (שני) ברעננה. נרצחת אחת ו-17 בני אדם נפגעו בשלוש זירות בעיר, חמישה קשה, תשעה בינוני והשאר קל. הנרצחת היא עדנה בלושטיין, בת 79 מרעננה.

שלושה פצועים עדיין מאושפזים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. מצבו של הפצוע בשנות ה-60 לחייו קשה ומעט יציב יותר, אך הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה. הפצוע בשנות ה-30 לחייו יצא מניתוח אורתופדי במהלך הלילה – מצבו קשה אך יציב. שניהם מורדמים ומונשמים במחלקה לטיפול נמרץ כללי. הפצועה במצב קל צפויה להשתחרר במהלך היום.

המשטרה עצרה שני חשודים תושבי חברון בחשד למעורבות בפיגוע. הפרטים הראשוניים: מחבל השתלט על רכב ברחוב אחוזה כשהוא דוקר את הנהגת וגבר נוסף, נוסע בפראות תוך כדי שהוא דורס עוברים ושבים. כשהרכב נפגע הוא יוצא ממנו וממשיך בנסיעה ברכב נוסף.

מזירה ברעננה (צילום: דוברות איחוד הצלה)
מזירה ברעננה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

המשטרה פרסה מחסומים בעיר ומסוק החל במצוד אחר המפגעים. דובר המשטרה אלי לוי: "אנחנו יודעים על 3 זירות, יש הרבה מאוד כוחות בשטח ומספר רב של פצועים. אנחנו עדיין לא יכולים לקבוע שמדובר בפיגוע פח"ע".

המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לזירת האירוע: "פעילות מהירה ונחושה של מחוז מרכז, בהתחלה היה קשה להבין את תמונת המצב, אבל בזכות פעילות מהירה של שוטרי תחנת כפר סבא התבררה התמונה. הקפצנו כוחות ברמה הארצית עם מערך אווירי ובמרדף מהיר הצלחנו לשים את היד על המפגע השני".

חובשי הצלה חיים ברגמן ויהודה מור: "מדובר בזירה קשה מאוד בה מצאנו מספר אזרחים במצבי פציעה שונים, כאשר חלקם אף היו לכודים לאחר שנפגעו בפעילות חבלנית עויינת. יחד עם חובשים ופראמדיקים של הצלה ומד"א הענקנו סיוע רפואי, לאשה כבת 70 עם חבלה רב מערכתית במצב אנוש, לגבר בן 34 ולנער בן 16 עם חבלות בראש ובגפיים במצב קשה. הפצועים פונו להמשך טיפול בבתי החולים".

זירת הפיגוע ברעננה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הפיגוע ברעננה (צילום: דוברות המשטרה)

לפי מקורות פלסטיניים המחבלים שביצעו את הפיגוע ברעננה הם מוחמד זיידאת, בן 44, ואחמד זיידאת, בן 24, מבני נעים, באזור חברון. שניהם ללא אישור כניסה לישראל בעל עבר ביטחוני חמור

חיים ברוידא, ראש העירייה רעננה: "אנחנו משתתפים בצער המשפחה על הירצחה של תושבת העיר ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. התמודדנו היום עם שתי זירות של פיגוע. מהירות התגובה של אנשי הביטחון בעירייה, של המשטרה ושל כיתות הכוננות העירוניות, מנעו פיגוע גדול יותר, הצילו חיי אדם נוספים ואפשרו את לכידת שני המחבלים במהירות. אני דורש מכל המעסיקים בעיר לבחון כל עובד ואת מהימנות תעודת הזהות שלו״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!