דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חקלאות

פורסם מתווה פיצויים ללולנים שנמצאים בסמוך לגבול

המתווה נועד לתמוך בלולנים שנפגעו באופן ישיר או עקיף בגלל המלחמה | מזכיר ארגון מגדלי העופות מוטי אלקבץ: "בשורה לחקלאים שמסכנים חייהם ואוספים ביצים תחת אש החיזבאללה

לולי מטילות בצפון (צילום: מאיה רונן)
לולי מטילות בצפון (צילום: מאיה רונן)
מאיה רונן

משרד החקלאות ורשות המסים גיבשו מתווה פיצויים ייעודי לחקלאים בענף ההטלה בגבול הצפון, על רקע המלחמה והחרפת המצב הביטחוני בסמוך לגבול. המתווה גובש כדי לסייע ולהקל על הלולים, בעיקר בגבול הצפון, שהלול שלהם נפגע באופן עקיף או ישיר, וכן לולים שממשיכים בפעילותם חרף המצב הביטחוני. המתווה נכתב בהתאם להסכם שנחתם עם נציגי ענף ההטלה.

לדברי מזכיר ארגון מגדלי העופות מוטי אלקבץ, מדובר בהסכם שמיטיב עם החקלאים בענף ההטלה שהלול שלהם נפגע באופן עקיף או ישיר, שנותן מענה לאובדן התפוקה ואובדן התמורה עבור הוצאות נחסכות.

"מדובר בבשורה עבור החקלאים בענף הטלה" אומר אלקבץ, "ובמיוחד בישובים צמודי הגדר על גבול הצפון, שם מסכנים החקלאים את חייהם במהלך החודשים האחרונים ומגיעים לאסוף ביצים ולטפל בלולים תחת אש חיזבאללה. . אני מודה למשרד החקלאות, לרשות המיסים, למועצת הלול ולהתאחדות חקלאי ישראל, שפעלו בשיתוף עם ארגון מגדלי העופות להשגת הסכם זה עבור מגדלי ההטלה. אנו נמשיך לפעול לחזק את הלולנים ולייצג אותם בכל האפיקים הקיימים״.

לול שנפגע מטיל נ"ט במושב דוב"ב (צילום: ארגון מגדלי העופות)
לול שנפגע מטיל נ"ט במושב דוב"ב (צילום: ארגון מגדלי העופות)

על פי המתווה שסוכם, החקלאים בענף ההטלה יפוצו בהתאם לגיל להקת וגודל העופות שברשותם, במסגרת מסלול נורמטיבי – המסלול ה"אדום". המתווה כולל פיצוי על ארבעה מרכיבי נזק: נזק ישיר ללהקת המטילות, תוספת מאמץ להקטנת הנזק, ירידה בתפוקה ומניעת סובסידיה במסגרת חוק הגליל.

חקלאים בענף הטלה שנמצאים ביישובי ספר, במרחק 0 עד 9 ק"מ מגבול הצפון או 0 עד 4 ק"מ מגבול הדרום, יוכלו להגיש בקשה לפיצוי כתחליף למסלול ה"אדום" הקבוע בחוק, באמצעות מסלול מהיר או במסלול לפי מודל הפיצוי הרגיל, בהתאם לסוג הנזק.

מקרים בהם נגרמה ירידה בייצור הקשורה ישירות למצב המלחמה באזורים הסמוכים לגבול החקלאים בענף ההטלה יהיו זכאים לפיצוי בגין ירידה בתפוקה. חקלאי שימשיך להפעיל את המשק, אך בעקבות המצב חלה ירידה משמעותית בתפוקה (ירידה בהטלת הביצים של הלהקה), יוכל לקבל פיצוי בשווי ההפרש בין כמות התפוקה שהיו אמורים לקבל לבין התפוקה שהתקבלה בפועל. התמורה תהיה בהתאם לתמורה לביצה בניכוי הוצאות נחסכות.

כדי להבטיח את רציפות האספקה של ביצים טריות, חקלאים בענף הטלה יהיו זכאים לפיצוי בגין הוצאות להקטנת נזק שנגרם מעלויות מיוחדות ונוספות הקשורות למלחמה. הסכום יהיה קבוע ואחיד, בהתאם לגודל הלהקה בלול הרלוונטי, ויינתן למגדלים שלולם נמצא בישוב שפונה, והם ממשיכים להגיע למקום ולייצר ביצים. הפיצוי יכול להגיע לסכום של 4,000 עד 8,000 שקלים ללול, בהתאם לגודלו.

המתווה מאפשר גם פיצוי בגין רווח נמנע, כלומר לחקלאים בענף הטלה שהשביתו את פעילות הלול בשל האירועים הביטחוניים. חקלאים שנאלצו לסגור את לולם ולא מתבצע בו ייצור ביצים כלל, יהיו זכאים לפיצוי בגובה של 11 אגורות לביצה בין תקופת הסגירה ועד ל-31 למרץ 2024. במקרה שהמלחמה תימשך עד סוף מרץ, יינתן סכום לתקופה נוספת של השבתת הלול.

לולנים שזכאים לקבל סובסידיה בהתאם לחוק הגליל אבל אינם מייצרים בתקופת המלחמה, יהיו זכאים לפיצוי בגובה של 6.36 אגורות לביצה על אי קבלת הסובסידיה. פיצוי זה יחשב כחלק מהסובסידיה לה זכאי המגדל, כך שלא ישולם כפל סובסידיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!