דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

"דרור קשטן הוציא ממני את הטוב ביותר. עבורי הוא היה מורה, מחנך"

קשטן, אחד המאמנים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי, הלך לעולמו בגיל 79 | אילן בכר, ששיחק תחתיו ארבע עונות, שלוש מהן בהפועל תל אביב, נפרד: "כל שחקן ששיחק תחתיו חייב לו את הקריירה"

דרור קשטן (מימין) ואילן בכר, באירוע הוקרה לכבוד 100 שנים להפועל ת"א (צילום: אלבום פרטי)
דרור קשטן (מימין) ואילן בכר, באירוע הוקרה לכבוד 100 שנים להפועל ת"א (צילום: אלבום פרטי)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

"מבחינתי, דרור הוציא ממני את הטוב ביותר", אומר אילן בכר, ששיחק תחת דרור קשטן ארבע עונות. "דרור לקח את הבנייה שלי כמגן ונתן לי הרבה מאוד כלים באיך לעשות את זה נכון".

תן דוגמה.
"במשחק מול פארמה בגביע אופ"א, דרור הטיל עליי משימה. הוא אמר לי 'אני רוצה שתשמור על פאביו קנאברו', אחד מהנוגחים הכי טובים בהיסטוריה. עשיתי הכול כדי שהוא לא ינגח. ניסיתי להיות הכי מרוכז בכדור קרן, רק שהוא לא ינגח ועמדתי במשימה.

אילן בכר במדי הפועל תל אביב בגביע אופ"א מול מילאן (צילום: PA Images Reuters)
אילן בכר במדי הפועל תל אביב בגביע אופ"א מול מילאן (צילום: PA Images Reuters)

"אחרי המשחק דרור ניגש אליי עם חצי סטירה, אמר לי: 'אני גאה בך'. אין דבר שיותר מספק שחקן מהתגובה הזאת, מהאנושיות הזאת, מהקבלה של המאמן, מהתחושה שהמאמן גאה בך. זה מה שהיה לדרור, הוא ידע להיות קשוח כשהוא רצה, אבל הוא עשה את זה כדי להוציא משחקנים את המיטב".

העונות הגדולות של הפועל תל אביב

קשטן, אחד המאמנים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי, הלך לעולמו היום (שני) בגיל 79. הוא אימן ב-12 קבוצות שונות וזכה בשש אליפויות, שישה גביעי מדינה, שלוש פעמים בגביע הטוטו ועוד שלוש פעמים באלוף האלופים. בין 2009-2006 אימן את נבחרת ישראל.

אחת מהתקופות הגדולות של קשטן כמאמן הייתה בהפועל תל אביב. בקיץ 1999 הוא חזר לקדנציה שנייה במועדון (2004-1999), שהייתה מהמוצלחות בתולדות המועדון. בעונת 1999/2000 הוא הוביל את האדומים לזכייה בדאבל הראשון שלהם מאז קום המדינה. ב-2002 הוביל את המועדון לאחת העונות הגדולות של קבוצה ולאחד הקמפיינים הגדולים ביותר של קבוצה ישראלית במפעלים האירופיים.

דרור קשטן, המאמן המעוטר בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי (צילום: AP/Barnet Armeng)
דרור קשטן, המאמן המעוטר בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי (צילום: AP/Barnet Armeng)

בהדרכתו הגיעה הפועל תל אביב עד רבע גמר גביע אופ"א, כשהיא מדיחה בדרך את צ'לסי, לוקומוטיב מוסקבה ופארמה, במפגש הראשון בשלב שמונה האחרונות, ניצחה 0:1 את מילאן, לפני שהפסידה במפגש השני 2:0 וסיימה את דרכה במפעל.

"אמרתי לו: אני איתך לאן שאתה הולך"

"בעונת 1998/99 שיחקתי תחת דרור בבית"ר ירושלים", מספר בכר. "הייתי בן 24 אז ודרור אמר לי: 'אילן, אני יוצא למסע מעניין בהפועל תל אביב, ואני רוצה אותך איתי'. אמרתי לו: 'אני איתך לאן שאתה הולך'. בתקופה הזאת זכינו בדאבל היסטורי ועשינו את המסע הגדול בגביע אופ"א, שזה היה אחד ההישגים הגדולים של קבוצת כדורגל ישראלית. התלכיד שהוא בנה בתחילת שנות ה-2000 היה מתוכנן היטב, עשה את החדר הלבשה הכי טוב שאפשר.

"עברי, דרור היה מורה, מחנך. הוא היה מטיף בצורה הנכונה ביותר, מעמיד אותנו במקום. היה סבלני, טקטיקן מצוין ודאג להעביר לנו את המסרים הכי ברורים שיכולים להיות. כל שחקן ששיחק תחתיו חייב לו את הקריירה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!