דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

תקציב משרד העבודה: קיצוץ בהכשרות ובבטיחות, מרכזי התעסוקה לא ייסגרו

במסגרת דיוני תקציב 2024 הוסכם על איחוד גופי הבטיחות השונים, עם אפשרות לפטר חלק מהעובדים

חינוך מקצועי בבית ספר אורט בערד (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90)
חינוך מקצועי בבית ספר אורט בערד (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

תקציבי ההכשרה המקצועית ובתי הספר המקצועיים יפגעו, אבל הפרטת מערך הבחינות בהכשרה המקצועית וסגירת מרכזי התעסוקה בפריפריה ירדו מהפרק  – כך סוכם בתום דיונים בין משרד האוצר למשרד העבודה, במסגרת הסיכומים על תקציב המדינה לשנת 2024. המוסד לבטיחות וגיהות ישולב במינהל לאומי לבטיחות, וייתכן שחלק מהעובדים יפוטרו.

התוכנית לסגירת כל מרכזי הזדמנות לתעסוקה בפריפריה, שהופיעה בטיוטת התקציב, בוטלה. עם זאת, פעילותם צפויה להצטמצם ב-2.6 מיליון שקלים.

לצד זאת, צומצם הקיצוץ המתוכנן בתקציב בתי הספר המקצועיים, המשמשים חלופה יחידה מסוגה לשילוב לימודים והכשרה מקצועית, ומצילים מדי שנה אלפי בני נוער מנשירה. במקום לקצץ 11 מיליון שקלים מבסיס התקציב בסעיף זה, יופחתו ממנו באופן חד פעמי 4.5 מיליון שקלים בהרשאות להתחייב.

בוטלה גם כוונת האוצר להפריט את מערך הבחינות בהכשרה המקצועית – סעיף שעורר חשש מפני פגיעה באיכות התעודות וברגולציה על ההכשרות.

עוד נקבע כי יופחתו כמיליון שקלים מבסיס התקציב של מנהל הבטיחות, האחראי על אכיפת חוקי הבטיחות בעבודה במדינת ישראל – זאת על אף עלייה משמעותית במספר ההרוגים בתאונות עבודה השנה, שהגיע ל-86. לצד זאת, נקבע כי המוסד לבטיחות ולגיהות ישולב במנהל הבטיחות, תוך שהמנהל יתוקצב בתקציב השקול לתקצוב שקיבל המוסד עד היום מהביטוח הלאומי. על פי ההחלטה אפשר יהיה להחליט שלא להעביר חלק מהעובדים למנהל החדש.

מאגף ההכשרות המקצועיות יופחתו באופן חד פעמי 5 מיליון שקלים (בהרשאות להתחייב) ויצומצמו היקפי השעות של סטודנטים המועסקים במשרד.

שר העבודה, יואב בן צור: "הגענו לדיונים על תקציב בצל המלחמה עם דרישה ברורה לקיצוץ כואב בשירותים חיוניים. לאחר עבודת מטה יסודית הצלחנו להגיע להסכמות עם אגף התקציבים במשרד האוצר ואני שמח לבשר כי מרכזי הזדמנות ימשיכו לפעול ברשויות המקומיות ולתת שירותי הכשרה, ליווי והשמה בתעסוקה למגוון האוכלוסיות בציבור הרחב, כך גם בתי הספר לנוער במסגרת הכשרה מקצועית יהנו בשנת 2024 מרפורמה מקיפה לטובת התלמידים ושילובם בשוק התעסוקה.

לאור האתגרים הביטחוניים מצפה לנו שנה מאתגרת ועלינו לתת כתף כדי לעמוד במשימות הלאומיות, אני בטוח שיחד עם המנכ״ל ישראל אוזן ועובדי משרד העבודה, נביא הישגיים לטובת העובדים בישראל.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!