דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
28.5°תל אביב
  • 28.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 24.1°חיפה
  • 27.5°אשדוד
  • 33.2°באר שבע
  • 36.0°אילת
  • 33.4°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / קטאר: התרופות והסיוע נכנסו לרצועת עזה

בפשיטה נרחבת על מחנה הפליטים טול כרם חוסלו מחבלים מהאוויר | בשכם חוסלה חוליית מחבלים שתכננה פיגוע בטווח מיידי, ופעלה בהכוונה איראנית

  • משאיות התרופות והסיוע ההומניטרי במעבר רפיח (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)
    משאיות התרופות והסיוע ההומניטרי במעבר רפיח (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)
  • אליה טולדנו ז"ל, סמל רון שרמן ז"ל ורב"ט ניק בייזר ז"ל (צילום: דובר צה"ל ורשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
    אליה טולדנו ז"ל, סמל רון שרמן ז"ל ורב"ט ניק בייזר ז"ל (צילום: דובר צה"ל ורשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
  • לוחמי צה"ל שנפלו במלחמה, מימין למעלה בכיוון השעון: רס״ר (במיל׳) אנואר סרחאן, רס"ר (במיל') זכריה פסח הבר, רס"ם (במיל') יאיר כץ וסמ"ר אוריה איימלק גושן (צילומים: דובר צה"ל)
    לוחמי צה"ל שנפלו במלחמה, מימין למעלה בכיוון השעון: רס״ר (במיל׳) אנואר סרחאן, רס"ר (במיל') זכריה פסח הבר, רס"ם (במיל') יאיר כץ וסמ"ר אוריה איימלק גושן (צילומים: דובר צה"ל)
  • לוחמי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    לוחמי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-103 למלחמה: צה"ל מסר למשפחותיהם של חיילי צה"ל שנחטפו וגופותיהם חולצו ממנהרה סמוך למחנה הפליטים ג'באליה ברצועה את הדו"ח הפתולוגי, שעולה ממנו שלא ניתן לקבוע את סיבת מותם. במנהרה שנמצאו בה גופותיהם של השניים התגלתה גם גופתו של החטוף אליה טולדנו ז"ל.

קטאר העבירה היום (רביעי) תרופות לחטופים הישראלים השבויים בידי חמאס בעזה, כחלק מעסקה עם ישראל במסגרתה יסופקו תרופות לתושבי עזה. התרופות, שנרכשו בצרפת לפי רשימה שגובשה בישראל, יובאו למצרים על ידי חיל האוויר הקטארי ומשם יועברו לרצועת עזה. בניגוד לדיווחים הראשונים בנושא, התרופות לא יועברו על ידי הצלב האדום.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

ארה"ב: "אנחנו לא במלחמה עם החות'ים"

דוברת הפנטגון סברינה סינג הבהירה כי ארה"ב "לא במלחמה עם המורדים החות'ים", אף שכוחותיה תקפו שוב בתימן, בפעם החמישית תוך שבוע.

"החות'ים הם אלה שממשיכים לשגר טילים לעבר ספינות וימאים תמימים", אמרה סינג, "תקפנו עם שותפותינו מתוך הגנה עצמית"

צה"ל תקף את המחבלים ואת עמדת שיגור הרקטות שירתה מדיר אל-בלח ברצועה לישראל

כלי טיס של חיל האוויר בשיתוף מרכז האש של אוגדת עזה חיסל מחבלים שניסו לירות פצצות מרגמה לעבר הכוחות בדיר אל-בלח. המחבלים שהו במרחב ממנו בוצע ירי רקטי במהלך השבוע האחרון.

ברפיח, מטוס קרב של חיל האוויר תקף עמדת שיגור שזיהו ממנה ירי לשטח מדינת ישראל הבוקר.

צה״ל תקף את חוליית המחבלים שביצעה את הירי למרחב ראש הנקרה

מחבלים שיגרו רקטות מלבנון לישראל כמה פעמים במשך היום. כלי טיס זיהה את אחת מהחוליות ששיגרה רקטות לעבר ראש הנקרה, עקב אחריה ותקף אותה.

בהמשך, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו משגרים פעילים ותשתיות טרור בדרום לבנון. עם המשגרים שהושמדו נמנה המשגר שממנו בוצע הירי למרחב הר דב מוקדם יותר היום, וכן משגר שהושמד לפני שביצע ירי במרחב אלחיאם שבלבנון.

צה"ל תקף בארטילריה במרחבים נוספים בדרום לבנון.

הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין לגליל העליון

התרעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בגליל העליון

התרעות הופעלו ביישובים כרם בן זמרה, דלתון, ריחאנייה, עלמה, ג'ש – גוש חלב, אזור תעשייה רמת דלתון, קדיתא, ספסופה – כפר חושן, אור הגנוז ומירון.

השר גלנט: "אין לנו שום זכות להפסיק את הלחימה כל עוד יש חטופים בעזה"

"אני שומע את הדיבורים – אנחנו ממשיכים בלחימה עד הניצחון, לא ליד, לא בערך, לא כמעט, עד שאנחנו מכים את ארגון החמאס, לוקחים לו את כל היכולות הצבאיות המשמעותיות ומורידים אותו מהשלטון בעזה", אמר שר הביטחון יואב גלנט ללוחמי שייטת 13 בביקורו בבסיס היחידה בעתלית. שר הביטחון התקבל בביקור על ידי מפקד חיל הים האלוף דוד סער סלמה, מפקד שייטת 13 אלוף-משנה א׳, ומפקדי הפלגות ביחידה.

"גם בהקשר החטופים – אין לנו שום זכות להפסיק את הלחימה, כל עוד יש חטופים בעזה, הדרך והדבר היחיד שמביא חטופים זה לחץ צבאי, כי חמאס מבין רק דבר אחר – אם אתה רוצה שהוא ייתן לך משהו, אתה צריך לתת לו משהו, הדבר היחיד שאתה יכול לתת לו, זה מה שאתה לוקח ממנו, אתה לוקח לו חיים, שקט, ולכן ככל שהפעולה תהיה יותר עצימה ויותר חזקה, ותגיע כמו שאתם יודעים, למקומות היותר כואבים, למקומות שמציק לו, לנקודות הקשות, זה נותן את הסיכוי להביא תוצאות.

״מה שנעשה במרחב הצפוני בעזה, זה פירוק של היכולות, המסגרות הגדודיות, והתוצאות הן שחטיבה של צה"ל יודעת לתמרן ממקום למקום, בית לאהיה, בית חנון וג'באליה, אותו דבר בחלק המזרחי של מחנות המרכז ואנחנו נגיע לזה גם בחאן יונס, שם אנחנו עובדים בדרך אחרת, במאמץ חוצה שלבים שהולך אל הנהגת החמאס, אל הנושא של החטופים, ויהיו הפתעות, גם בנושאים האלה של הפעולה״.

״המלחמה הזאת, מתי שהיא לא תסתיים, זה יהיה לפי ההישג. ההישג זה שהחמאס לא מתפקד כמסגרת צבאית שלטונית ואנחנו מסוגלים לעשות כל פעולה שתידרש מבחינת חופש הפעולה שלנו לפעול בשטח. לא יהיה חיים למדינת ישראל אם כל אחד יכול לפתוח במלחמה ולהרוג, לחטוף, לאנוס ולהתעלל במספרים כאלה של אנשים, ומדינת ישראל שותקת. על מעשה כמו שנעשה בשביעי באוקטובר יש רק דין אחד – חיסול כארגון. יש לחמאס למעלה מ-9,000 הרוגים, צריך להכפיל את המספר הזה, וגם זה לא מספיק. מה שמספיק זה רק ההורדה שלו כארגון לוחם, כי אנחנו לא סופרים אנשים אנחנו סופרים את היכולת, ובעניין הזה צריך לפעול.

״כל מי שתכנן טיולים בקיץ, זה לא יקרה. אנחנו בלחימה מתמשכת לאורך זמן במגמות משתנות, זה ישפיע על כל מה שאתם עושים – תהליכי האימונים, ההכשרות, האופן שבו בונים את הכוחות. אנחנו נתמוך בכם ונסייע״.

שר הביטחון קיבל סקירה על פעילות היחידה בגזרות הלחימה השונות מאז פרוץ המלחמה, בדגש על רצועת עזה, שם הכוחות פועלים מעל ומתחת לקרקע נגד יעדי חמאס. שר הביטחון קיים העמקה על פעילות הכוחות במרחב התת-קרקע והביע את הערכתו על פעילות היחידה.

בסיום הביקור, השר גלנט קיים שיח עם לוחמי היחידה בסדיר ובמילואים, והדגיש כי היחידה תקבל את המשאבים הנדרשים לביצוע המשימות בגזרות השונות.

ארצות הברית החזירה את החות'ים לרשימת ארגוני הטרור

סמ״ר אוריה איימלק גושן מירושלים נפל בקרב ברצועה; רס״ר במיל׳ אנואר סרחאן מחורפיש נפל בתאונת דרכים מבצעית

רויטרס: התרופות לחטופים הישראלים נמסרו למצרים

שני מטוסים קטאריים הגיעו לאל עריש בצפון חצי האי סיני. האספקה נפרקה ​​והועברה למעבר רפיח, כ-28 ק"מ מזרחה, לפי דיווחים של גורמי ביטחון מצריים ושל הסהר האדום.

נתניהו: "המלחמה תימשך עד שנשלים את כל יעדינו - החזרת החטופים, חיסול החמאס והבטחה שעזה לא תאיים על ישראל"

"המלחמה נמשכת והיא תימשך עד הסוף, עד שנשלים את כל יעדינו: החזרת החטופים, חיסול החמאס והבטחה שעזה לא תאיים על ישראל", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, בביקורו בבסיס חיל האוויר בנבטים. "שאף אחד לא יטעה בנו. אנחנו נמשיך להילחם ביבשה, בים וגם באוויר, עד הניצחון המוחלט".

נתניהו קיבל סקירה מבצעית ממפקד הבסיס תא״ל יותם סיגלר וממפקד טייסת 116 סא״ל ד׳ על פעילותה עד כה בלחימה בכלל הזירות, ועל המשימות השונות שהיא מבצעת: סיוע לכוחות המתמרנים בעזה, תקיפות בזירה הצפונית, גילוי ויירוט מטרות אוויריות עוינות ומשימות איסוף.

בהמשך, ראש הממשלה ביקר ביחידת ״מעוף רחב״ – התארגנות משותפת של חיל האוויר ואגף המודיעין במטרה להפוך את ייצור המטרות לרחב היקף לשלילת והשמדת יכולות ואויב.

לנתניהו התלוו ראש הסגל צחי ברוורמן, ראש המל״ל צחי הנגבי ומזכירו הצבאי אלוף אבי גיל.

 

מתאם פעולות הממשלה בשטחים: חמש משאיות תרופות ייבדקו בכרם שלום

לפי הודעתו של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, ובהתאם להנחיית הדרג המדיני, חמש משאיות הנושאות תרופות יעברו בידוק ביטחוני במעבר כרם שלום. בסיום הבידוק ייכנסו המשאיות לרצועת עזה.

כ-20 שיגורים מלבנון לראש הנקרה, אין נפגעים ולא נגרם נזק; צה"ל מגיב באש

שני טילי נ"ט נורו על מטולה, אין נפגעים

אזעקות הופעלו בשלומי, בראש הנקרה ובסביבתם

התרעות הופעלו ביישובים שלומי, ראש הנקרה, בצת, לימן ואזור תעשייה אכזיב מילואות.

לוחמי המילואים של מג״ב תפסו 16 שב"חים, חמישה מהם תושבי עזה

כחלק מריכוז מאמץ מבצעי של לוחמי משמר הגבול למעצר שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) ומניעת כניסתם לשטחי הארץ, פעלו לוחמי מג״ב במילואים עם זרוע היישובים של מג״ב חוף בגזרת העיר אום אל-פחם.

הכוחות סרקו יעדים שלפי החשד הסתתרו בהם שוהים בלתי חוקיים תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים.

הכוחות איתרו 11 שוהים בלתי חוקיים תושבי יהודה ושומרון, עצרו אותם והעבירו אותם להמשך חקירה במשטרה.

הלוחמים תפסו חמישה שוהים בלתי חוקיים נוספים תושבי עזה, והעבירו אותם להמשך חקירת כוחות הביטחון.

אזעקה במטולה

התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

תושבי דישון, מרכז אזורי מבואות חרמון, יפתח, רמות נפתלי ומלכיה הונחו להיכנס למרחבים מוגנים.

צה"ל: לא ניתן לקבוע את סיבת מותם של החטופים סמל רון שרמן ורב"ט ניק בייזר ז"ל, שגופותיהם חולצו ממנהרת חמאס

צה"ל הודיע שלא ניתן לקבוע בוודאות מה סיבת מותם של החיילים החטופים סמל רון שרמן ורב"ט ניק בייזר ז"ל, שגופותיהם נמצאו במנהרת חמאס במחנה הפליטים ג'באליה, ושל החטוף אליה טולדנו שגופתו נמצאה באותה מנהרה. לפי הממצאים שהציג צה"ל למשפחות, החטופים לא נפגעו באופן ישיר מתקיפת צה"ל באזור המנהרה, וייתכן שנהרגו מפגיעה משנית של תקיפת צה"ל או חמאס, או שנרצחו על ידי מחבלי חמאס.

נציגי צה"ל הגיעו אמש (שלישי) למשפחותיהם של בייזר ושרמן, ועדכנו אותם בממצאים, בהם עיקרי הדו"ח הפתולוגי וממצאים מחילוץ הגופות.

גופתיהם של שרמן ובייזר חולצו מתוך מנהרת חמאס בפעילות כוחות צה״ל בג׳באליה ב-14 בדצמבר, יחד עם גופתו של אליה טולדנו זכרונו לברכה. כמו כן, ב-12 בדצמבר 2023 חולצו מאותו מרחב גופותיהם של עדן זכריה ורס״ב זיו דדו זיכרונם לברכה שנרצחו על ידי חמאס בשבעה באוקטובר. בסמוך למקום בו נמצאו הגופות, הותקפה המנהרה בה חוסל מפקד החטיבה הצפונית של עזה, אחמד ע׳רנדור. מהתחקיר עולה כי במהלך התקיפה צה״ל לא ידע על המצאות חטופים במרחב. כמו כן, הכוחות מצאו את גופותיהם בסריקות במנהרה וללא מודיעין מקדים על הימצאותם שם.

מהדו״ח הפתולוגי עולה כי לא נמצאו על גופם סימני חבלה או ירי, כך שלא נהרגו כתוצאה מפגיעה ישירה של התקיפה. בעקבות מצבן של הגופות, לא ניתן לקבוע את סיבת המוות. בשלב זה לא ניתן לשלול או לאושש שנהרגו כתוצאה מחנק, חניקה, הרעלה או מ"היבטים שיוריים" של תקיפת צה״ל, או פעולה של חמאס. בצה"ל ציינו שנלקחו דגימות לביצוע המשך בדיקת טקסולוגיה, אשר ייתכן וילמדו פרטים נוספים בהמשך. אך כאמור, בשלב זה לא ניתן לקבוע את סיבת המוות.

נציגי צה"ל הדגישו בפני המשפחות שבמהלך התקיפה באזור התת-קרקע לא היה מידע על הימצאות חטופים במקום. בצה"ל הדגישו שהצבא ומפקדיו "משתתפים בצער המשפחות, מלווים אותן וימשיכו לעדכן אותן בכל מידע מאומת וממצאים חדשים.

צה"ל: לוחם במילואים נפצע קשה במהלך הפעילות בטול כרם

צה"ל הודיע שבמהלך הפעילות בטול כרם נפצע מירי לוחם במילואים באורח קשה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחתו עודכנה.

כוחות צה"ל החלו במבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים טול כרם: חוליית מחבלים חוסלה מהאוויר, נעצרו 7 מבוקשים

כוחות צה"ל החלו במבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים טולכרם – כך הודיע דובר צה"ל. לפי הדיווח, הכוחות סורקים מבנים, מתחקרים עשרות חשודים ועוצרים מבוקשים. עד כה נעצרו שבעה מבוקשים, וכלי הנדסה חשפו עשרות מטענים שהוטמנו מתחת לכבישים שנועדו לפגיעה בכוחות צה"ל.

במהלך הפעילות הושלכו מטענים ובוצע ירי לעבר כוחותינו שהשיבו בירי. כלי טיס בהכוונת יחידה 636 תקף חוליית מחבלים חמושה שירתה והשליכה מטענים וסיכנה את כוחות צה"ל, חוסלו מספר מחבלים. בצה"ל אומרים שהפעילות נמשכת.

נשיא צרפת עמנואל מקרון: "תרופות עושות את דרכן לחטופים בעזה. אני מברך על המבצע שתואם עם קטאר"

נשיא צרפת עמנואל מקרון בירך על העברת התרופות לחטופים הישראלים בעזה: "תרופות עושות את דרכן לחטופים בעזה. אני מברך על המבצע שתואם עם קטאר, ושאותו יזמו דוד שפכטר ופרופ' חגי לוין מפורום משפחות הנעדרים והחטופים. אני מודה למרכז לניהול משברים, שתחת המשרד לענייני אירופה ומשרד החוץ הצרפתי, על עשייה מהמעלה הראשונה".

לוחמי צה"ל מיפו את בתיהם של שני המחבלים שביצעו את הפיגוע ברעננה

לוחמי צה"ל מיפו את בתיהם של שני המחבלים שביצעו את הפיגוע ברעננה בשני השבוע, בו נרצחה אישה ונפצעו 18 בני אדם בהם ילדים. הלוחמים הגיעו לכפר מגוריהם של המחבלים, בני נעים שבאזור חברון, ותיחקרו חשודים רבים – כך הודיע דובר צה"ל.

איגוד ההוקי קרח הבינ"ל שינה את החלטתו: נבחרות ישראל יוכלו להשתתף בתחרויות בינלאומיות

גנץ על העברת התרופות לחטופים והסיוע ההומניטרי לרצועה: "האחריות להחלטה ולמימושה היא רק על הדרג המדיני"

״הכנסת התרופות לחטופינו היא מהלך משמעותי וחשוב שפעלנו רבות להשגתו. האחריות להחלטה כמו גם על מימושה היא על הדרג המדיני – ורק עלינו.״

הסיוע ההומניטרי שיועבר בתמורה להכנסת תרופות לחטופים לא ייבדק, לשכת רה"מ: "הוא לא עסק בכך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנער מאחריות לכך שהתרופות לחטופים והסיוע ההומניטרי לתושבי עזה שישראל אישרה להעביר לרצועה בתמורה להעברתן לא ייבדקו על ידי ישראל. בהודעת לשכת ראש הממשלה נאמר ש"ראש הממשלה הנחה להעביר תרופות לחטופים, אך לא עסק כלל בסידורי הבדיקה של הכנסתם, שנקבעים ע״י צה״ל וגורמי הביטחון."

בלינקן: "המצב בעזה קורע לב, נדרשת רשות פלסטינית שעובדת בשיתוף ישראל"

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן תיאר את המצב בעזה כ"קורע לב", ואמר שנדרשת מדינה פלסטינית "שנותנת לאנשים מה שהם רוצים ועובדת בשיתוף עם ישראל כדי להיות יעילה. "הסבל שובר את ליבי", אמר בלינקן בנאום בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, "השאלה היא מה צריך להיעשות".

טיל נ"ט שוגר לעבר מוצב בגבול לבנון, צה"ל תקף מטרות חיזבאללה

חילופי אש בגבול לבנון: צה"ל זיהה שיגור של טיל נ"ט משטח לבנון לעבר מרחב גלדיולה, וכוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי וכן יעדי חיזבאללה באזורים נוספים החל מהבוקר – כך הודיע דובר צה"ל. לפי הדיווח, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב חולה שבלבנון, וטנק של צה"ל ירה להסרת איום שזוהה במרחב עיתא א-שעב שבלבנון. עוד דווח שכוחות ארטיליריה ירו ירי להסרת איום למרחב א- דהירה, ושלוחמי צה"ל תקפו מבנה צבאי במרחב מרווחין בעקבות זיהוי חוליית טרור.

צה"ל: כ-16 טון תחמושת, דלק, מים ומזון הוצנחו ללוחמים ברצועת עזה במבצע מיוחד

כ-16 טון תחמושת, דלק, מים ומזון הוצנחו ללוחמי צה"ל ברצועת עזה במבצע מיוחד – כך הודיע דובר צה"ל.

"קבענו את הכמות, את המתווך ואת המנגנון": בכיר בחמאס פירט את תנאי העברת התרופות

בכיר החמאס, מוסא אבו מרזוק, פירט לגבי עסקת התרופות שהושגה בין ישראל לחמאס בתיווך קטר וצרפת, וטען כי ארגון הטרור הוא זה שקבע את פרטי ההסכם. "אנחנו קבענו כמה תרופות ייכנסו", אמר אבו מרזוק, "מי יהיה הגורם המתווך, ואת מנגנון החלוקה".

לדבריו, בחמאס הציבו מספר תנאים לביצוע העסקה: על כל קופסת תרופה שנכנסת עבורם ייכנסו אלף קופסאות לתושבים בעזה, התרופות יסופקו באמצעות קטאר – "מדינה שאנו בוטחים בה", התרופות כולן יסופקו לארבעה בתי חולים שונים ברחבי הרצועה, יוכנסו עוד משאיות סיוע ומזון, ומשאיות התרופות ייכנסו ללא בידוק ישראלי.

צה"ל תקף מהאוויר חוליית מחבלים במחנה הפליטים טול כרם

חיזבאללה הודיע על מותו של פעיל הארגון, ההרוג ה-162 של הארגון מתחילת המלחמה

חיזבאללה הודיע על מותו של פעיל הארגון ראשיד שע'ליל. לפי חיזבאללה הוא ההרוג ה-162 של הארגון מתחילת המלחמה

צה"ל: תרגיל צבאי יתקיים היום בשמי העיר אילת

צה"ל הודיע שהיום (רביעי) משעות הבוקר עד שעות הערב יתקיים תרגיל צבאי בשמי העיר אילת, בו טיסן צבאי יטוס במרחב העיר לצורך בדיקה שגרתית. הפעולה מתואמת עם גורמי הביטחון במרחב.

לוחמי צה"ל איתרו והשמידו את מתחם השיגורים ממנו בוצע אתמול ירי הרקטות לנתיבות

צה"ל דיווח שלוחמי צוות הקרב של חטיבה 646 איתרו את מתחם השיגורים ממנו נורו עשרות רקטות לעבר נתיבות אתמול (שלישי), ובו נמצאו שלושה משגרים של עשרה קנים, חלקם טעונים ברקטות. הלוחמים השמידו את המתחם ואת המשגרים שבו.

מתחם שיגורי רקטות ממנו נורו רקטות לנתיבות, שאותר והושמד על ידי לוחמי צה"ל (צילום: דובר צה"ל)
מתחם שיגורי רקטות ממנו נורו רקטות לנתיבות, שאותר והושמד על ידי לוחמי צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל: חוסל פעיל חמאס שהיה אחראי על חקירת חשודים בריגול נגד הארגון ו-5 מחבלים נוספים

צה"ל חיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר ובשיתוף שב"כ את בלאל נופל, ששימש כאחראי על חקירת חשודים בריגול נגד חמאס במרחב דרום הרצועה – כך הודיע דובר צה"ל. עוד דווח שחוסלו חמישה מחבלים נוספים.

לפי צה"ל, נופל לקח חלק בפיתוח שיטות התחקור והלמידה של חמאס, ו"חיסולו מהווה פגיעה ביכולות הלמידה וההתעצמות של ארגון הטרור".

בחאן יונס זיהו לוחמי צוות הקרב החטיבתי 7 שלושה מחבלים בורחים למבנה לאחר שירו פצצות מרגמה לעבר הכוחות. הלוחמים הכווינו מסוק קרב שתקף וחיסל את שלושת המחבלים.

בפאתי שייח׳ עג׳לין שבמרכז רצועת עזה כוחות צוות הקרב החטיבתי 179 זיהו שני מחבלים, הלוחמים הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את שני המחבלים. כוחות צוות הקרב איתרו אמצעי לחימה רבים במרחב.

עוד דווח שכוחות זרוע הים תקפו אמש מספר מטרות מבצעיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה כחלק מהסיוע לכוחות צה״ל המתמרנים ביבשה.

צה״ל ושב"כ חיסלו חוליית מחבלים במחנה בלאטה בשכם, שתכננה לבצע פיגוע בטווח מיידי ופעלה בסיוע איראני

צה"ל ושב״כ הודיעו שחיסלו מהאוויר חוליית מחבלים, בראשה עמד עבדאללה אבו שלאל, שהתכוונה לבצע פיגוע גדול בטווח זמן מיידי.

החולייה חוסלה בפעילות משותפת סמוך למחנה בלאטה בשכם שבחטיבת שומרון, ולפי צה"ל ושב"כ הייתה אחראית על אחת מתשתיות הטרור המרכזיות ביהודה ושומרון.

עבדאללה, אשר עמד בראש החולייה, היה אחראי על מספר פיגועים שבוצעו בשנה האחרונה, ביניהם, פיגוע הירי בשכונת שמעון הצדיק בירושלים באפריל האחרון בו נפצעו שני אזרחים ישראלים. נוסף לכך, הוא היה אחראי על פיגוע מטען כנגד כוחות צה״ל באוקטובר האחרון בו נפצע חייל צה״ל.

החוליה חוסלה מהאוויר בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל בשב״כ לגבי כוונותם של עבדאללה וחברי החוליה לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי. לאחר החיסול, ברכבם של החוליה נמצאו אמצעי לחימה.

בצה"ל ובשב"כ ציינו שתשתית הטרור במחנה בלאטה שבשכם בהובלתו של עבדאללה, קיבלה מימון והכוונה מגורמים באיראן בשיתוף מפקדות הטרור ברצועת עזה ובחו"ל.

כלי נשק שאותרו ברכב חוליית מחבלים במחנה בלאטה בשכם, שתכננה לבצע פיגוע בישראל (צילום: דובר צה"ל)
כלי נשק שאותרו ברכב חוליית מחבלים במחנה בלאטה בשכם, שתכננה לבצע פיגוע בישראל (צילום: דובר צה"ל)

הותר לפרסום: רס"ר (במיל') זכריה פסח הבר ורס"ם (במיל') יאיר כץ נפלו בקרבות בצפון הרצועה

הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמי שיריון מגדוד 87, חטיבת המחץ (14) שנפלו בקרבות בצפון הרצועה: רס"ר (במיל') זכריה פסח הבר, בן 32 מירושלים, ורס"ם (במיל') יאיר כץ, בן 34 מחולון.

בנוסף, לוחם במילואים בגדוד 52, עוצבת עקבות הברזל (401), נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. כמו כן, חובש קרבי במילואים בגדס"ר 6261, חטיבה 261, נפצע באורח קשה בעוטף עזה.

רס"ר (במיל') זכריה פסח הבר ז"ל, בן 32 מירושלים (צילום: דובר צה"ל)
רס"ר (במיל') זכריה פסח הבר ז"ל, בן 32 מירושלים (צילום: דובר צה"ל)
רס"ם (במיל') יאיר כץ ז"ל, בן 34 מחולון (צילום: דובר צה"ל)
רס"ם (במיל') יאיר כץ ז"ל, בן 34 מחולון (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל: הסתיים אירוע חדירת כלי טיס בגליל העליון

מטה משפחות החטופים: משתתפים בצערן הנורא של משפחות סבירסקי ושרעבי

דיווח: ארה"ב צפויה להכריז על החות'ים כארגון טרור

יובל, בתו של יוסי שרעבי שנרצח בשבי חמאס, נפרדה מאביה: "תודה על מי שהיית אבא, אני אוהבת אותך"

יובל שרעבי, בתו של יוסי שרעבי שנרצח בשבי חמאס, נפרדה הלילה מאביה וכתבה בחשבון האינסטגרם שלה: "תודה על מי שהיית אבא, אני אוהבת אותך".

צה"ל תקף בלבנון באמצעות מטוסי קרב, טנקים וארטילריה תשתיות טרור של חיזבאללה

צה"ל ושב״כ הודיעו הבוקר (רביעי) שחיסלו מהאוויר חוליית מחבלים במחנה בלאטה בשכם, שהתכוונה לבצע פיגוע גדול בטווח זמן מיידי. החוליה, שבראשה עמד עבדאללה אבו שלאל, חוסלה בפעילות משותפת, ולפי צה"ל ושב"כ הייתה אחראית על אחת מתשתיות הטרור המרכזיות ביהודה ושומרון ופעלה בסיוע איראני.

צה"ל הודיע הבוקר (רביעי) ששני לוחמי שריון במילואים נפלו אתמול (שלישי) בקרבות בצפון רצועת עזה: רס"ר במילואים זכריה פסח הבר, בן 32 מירושלים, ורס"ם (במילואים יאיר כץ, בן 34 מחולון. שני לוחמים נוספים נפצעו בקרבות באורח קשה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!