דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
19.0°תל אביב
  • 13.5°ירושלים
  • 19.0°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 18.5°טבריה
  • 12.0°צפת
  • 18.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עבר בקריאה טרומית: זכויות כבאים יושוו לאלה של משרתים ביתר גופי הביטחון

יוזמת החוק ח"כ מירב בן ארי: "הצעת החוק תתקן אפליה הקיימת שנים רבות, ותשווה בין התנאים של לוחמי צה"ל ללוחמי האש בנושא נכות, פציעה או לצערנו הריגה" | יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי: "צעד משמעותי שנותן לראשונה הכרה בכבאים שפועלים בעורף ובחזית"

כבאים מכבים כלי רכב בוערים באתר נפילת רקטה בבאר שבע, ביום הראשון של מלחמת חרבות ברזל (צילום: דודו גרינספן / פלאש 90)
כבאים מכבים כלי רכב בוערים באתר נפילת רקטה בבאר שבע, ביום הראשון של מלחמת חרבות ברזל (צילום: דודו גרינספן / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

החוק להסדרת מעמד משרתי מערך הכבאות וההצלה והשוואת זכויותיהם לאלו של יתר גופי הביטחון הפועלים תחת המשרד לביטחון לאומי עבר היום (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת.

החוק ישווה את תנאיהם של נכי מערך הכבאות לאלו של חיילי קבע, ואת הזכויות המגיעות למשפחות כבאים שנספו לאלו של משפחות שכולות בהתאם לחוק משפחות החיילים. לצד זאת מבקשת הצעת החוק לקבוע כי עובדי הרשות יהיו זכאים במסגרת שירותם לטיפולים פסיכולוגיים ולכל סעד נפשי נדרש אחר שיינתנו בידי הרשות.

כיום, עובדי רשות הכבאות, המסכנים את חייהם על מנת לשמור על חיי אדם, על רכוש ועל הסביבה, אינם מקבלים תנאים שווים בדומה למשרתים בגופי החירום וביטחון אחרים הכפופים למשרד לביטחון פנים, בדגש על מקרים של מחלה, פציעה או פטירה. לפיכך, עובדים רבים חוששים אף לדווח על מצבם הבריאותי והנפשי מחשש שמא יאבדו את מקום עבודתם.

את הצעת החוק יזמה יו"ר הועדה לביטחון פנים לשעבר ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד), בתמיכת חברי כנסת נוספים. החוק קובע השוואה של תנאי השירות של עובדי הרשות הארצית לכבאות והצלה לתנאי השירות של גורמי הביטחון במסגרת המשרד לביטחון פנים, לרבות זכויותיהם הבריאותיות, הסוציאליות והכלכליות של עובדי מערך הכבאות וההצלה.

"הצעת החוק שעברה היום בקריאה טרומית היא התחלה של תיקון היסטורי עבור לוחמי האש. לצערי, הנושא החשוב הזה מתגלגל כבר שנים רבות וגורם עוול גדול ללוחמי האש שתמיד הראשונים להגיב בזירות בטחון הפנים", אמרה בן ארי, "הצעת החוק תתקן אפליה הקיימת שנים רבות ותאפשר השוואת תנאי משרתי מערך הכבאות וההצלה לשאר משרתי כוחות ביטחון הפנים. החוק ישווה בין התנאים של לוחמי צה"ל ללוחמי האש בנושא נכות, פציעה או לצערנו הריגה. כולי תקווה כי החוק יתקדם בהקדם האפשרי ויאפשר צדק, ללוחמי האש ובעיקר למשפחות השכולות".

"מדובר בצעד משמעותי שנותן לראשונה הכרה בכבאים שפועלים כבר מזמן לא רק בעורף אלא גם בחזית, ולצערי לעיתים נפגעים בפעילותם המבצעית" אמר יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי, והודה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על תמיכתו בקידום המהלך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!